nedräkning till bf
hänger på också BF 3/7
hänger på också BF 3/7
Grodanboll187 varmt välkommen! Berätta gärna lite om dig själv, är det första barnet? Har ni tagit reda på kön? Är du redo för förlossning? :)
Timoteja: grattis till semester! Förstår att det känns jätteskönt! Se verkligen till att ta de lungt och rå om dig själv nu! :)
Grodanboll187 då kanske ni får samma datum :) vilket datum har ni beräknat?
Jag har fått som mensvärk nu för ca 1 timme sedan som inte ger med sig. Vilar lite nu o hoppas det ska gå över snart. Någon som känner igen sig i detta? Har inte haft så tidigare, bara nån minut kanske sen har det släppt när jag bytt ställing från sittande till stående till exempel.
Är det bara jag som vet vilket kön bebis har? :) Vi vet att det blir en pojke hur som helst och har nog bestämt oss för ett namn nu, till slut. Innan vi visste att det var en pojke så hade vi också ett flicknamn, men det får vi spara till en eventuell framtida dotter :)
Är det ingen som har fött än i tråden?
Håller på bli tokig här hemma.. Har BF imorgon, och flera dagar denna veckan har jag haft obehagliga/smärtsamma smärtor neråt mot underlivet.. känner ni igen er??
Igår höll det på en hel timme med några min mellanrum..
Idag inget igen..
Förra gången hade jag smärtsamma värkar i rygg/mage i två dygn innan jag födde med 2-3 min mellanrum.. det var jobbigt.. hoppas man slipper det denna gången.
haha moorii
Hur mycket har ni gått upp??
Jag har gått upp 26 kg så det är inte lite ;)
Är 170 cm lång väger 62, nu ligger vågen på 88 roligt ! :D
Gick upp mycket förra graviditeten dock, och gick ner allt utan ansträngning på 5-6 månader igen.
Ang hallonbladste, jag drack de förra gången och gjort det denna med, men när de gäller att starta förlossning har de ingen verkan, men ja tyckte att min förlossning gick så bra sist så jag valde att dricka det igen.
Nu är jag själv BF+4 riktigt trött på de nu, tung som bara den och har svårt o gå..
Förra gången drack jag någon "mirakelkur", vet inte om de va slumpen men mina värkar började dagen efter.. det är med ingefära,citron, sirap, vatten och cayennepeppar har någon prövat de??
Hej alla! jag gjorde en hinnsvepning i fredags, men det har inte hänt nått alls än.. och ändå uttryckte min BM att jag kommer nog komma igång samma dag eller lördag, ja och nu är det ju måndag ;) nu är jag i vecka 41+1 JÄTTE drygt..
Grattis Lillknodd :)
Hinnsvepning är inte läskigt alls de tar bara in fingrarna o rör runt, dets har du filt över dig så det ät liksom ingen som står o glor in där om de var så ni mena..
12/7 kl 1150 föddes min son. Började med att vattnet sippra kl 0630 sen starta värkarna intensivt direkt med 2-3 mins mellanrum. Valde att ta epidural kl 1135 var den insatt, men kl 1140 började redan Mina krystvärkar så de var helt onödigt och min pojke kom ut på 4 krystar. Gjorde mycket mer ont än första men skönt att de gick så fort
förra gången använde jag mig av denna, jag hade det liksom som en startsida uppe i telefonen.. prövade någon gratis men tyckte inte om den.. så använde denna ist. www.blimamma.se/varktimer
Tack så mycket alla.. allt går bra här hemma..
4105 gram och 50 cm lång så han var inte liten hehe..
Hoppas nu det går bra för er alla andra också!! tänker på er!!
Stort grattis grodanboll till er lille grabb! :) hoppas ni mår bra och att funkar bra!
Vi fick en stor fin tjej igår morse på 4.7 kg, så i mitt fall så stämde stort sfmått med stort barn som jag befarade innan. Men allt gick jättebra, jag vaknade på morgonen av en värk, 3 timmar senare var hon ute. Men jag fortsätter gärna och följer tråden , är nyfiken på hur det går för er andra :) lycka till!