nedräkning till bf
Är det någon som kan rekommendera en bra värkapp? De flesta kostar ju pengar och jag vill ju inte ladda hem något som inte är bra i onödan.
Är det någon som kan rekommendera en bra värkapp? De flesta kostar ju pengar och jag vill ju inte ladda hem något som inte är bra i onödan.
Grattis Grodanboll187 och juulimamma !!!
Kom just från bm. För två veckor sen låg bebis med huvudet neråt, dock fullt rörlig. Idag v.37+5 fick jag beskedet att han ligger på tvären. Så ska in till spec.mvc i morgon. Blev plötsligt väldigt orolig för snitt.. Är det ngn här som har erfarenhet av det så här nära bf? Detta är nummer 3 och jag har fött två barn innan, vaginalt och utan fl-komplikationer.
Mal mal, nej jag har ingen erfarenhet av det själv, men är det inte så att de kommer att göra vändningsförssök på spec mvc bara? Jag har två vänner som gjort det, gick bra båda gångerna. Alltså att vändningsförsöken lyckades och bebisen la sig rätt. Vet inte på rak arm vilken vecka, men definitivt efter v 36 för båda. Jag hoppas du får bra besked imorgon!
Värkarna började fredagkvällen ca kl 23, kom var 10de minut hela natten. Åkte in på fm vid 10-tiden på lördagen, då kom värkarna ca 3-4min.
Ca kl 15.10 gick vattnet i en monstervärk, började krysta 15.20 och 15.30 kom han :)
Den här gången fick jag känna när "kroppen tog över" vid krystvärkarna (den känslan uteblev med förra antagligen pga epiudralen). Häftig känsla!
Sen ville inte moderkakan lossna, och jag ville slippa operation så länge det inte var ett måste. Så lite jobbigt direkt efter när hon försökte få loss den manuellt.. Som tur var lönade det sig, slapp op. Blödde lite mycket efter bara så var kvar ett dygn för observation.
Imorgon blir lillkillen två veckor, allt har gått bra förutom väldigt såriga bröstvårtor. Haft amningsnapp lite grann men inte vågat använda den för mycket och riskera att han inte vill äta utan den sen. Men jag tror det börjar gå åt rätt håll nu iaf.
Hur går det för er andra? :) kämpa på ni som har bebisarna kvar i magen!