Inlägg från: Lillknodd |Visa alla inlägg
  • Lillknodd

nedräkning till bf

Moorii skrev 2016-06-21 18:18:27 följande:

Tack för omtanken! Har traskat runt lite på stan idag, bland annat köpt det vin jag och mannen ska fira med efter bebis är född, för att ha nåt gott att se fram emot ;) har också varit sugen på Serrano skinka, så det och lite goda ostar blir det också att köpa hem. Det gick ok med lederna iallafall, får vagga fram och tillbaka för att inte belasta dom för mycket.. Ser nog roligt ut :P

Ja, de backade oss en hel vecka, från 12/7 till 19/7. Ska bli intressant att se vilket datum som stämmer bäst! :) vilket tror du på mest för egen del?

Åh, huva, låter så brutalt! Är väldigt svårt att föreställa sig hur ont detta kommer göra, men det är nog lika bra det :P ja, belöningen är ju oslagbar :)

Jo, det kan hända tyvärr, jag hoppas inte vi har den oturen :/ hörde det, åt det kostar, men det är det värt alla gånger! Hur gjorde ni med mat till honom?

Skönt att det gick lite bättre idag, och skönt att shoppa lite ;)

Ja intressant att se sen! Jag tror nog UL-datumet stämmer bäst, gjorde några neg. grav. test först, var inte fören en vecka efter beräknad mens som det blev positivt. Så var helt inställd på ul att bli flyttad :)

Oj, inte meningen att låta brutal! Vill inte skrämma upp, bara dela med mig. Men kanske blev för mycket info, sorry för det så fall!

Vi hade med lite nyponsoppa och chokladbitar på förlossningen, sen får han ju mackor där. sen på BB så åkte han iväg och handlade mat när han ville äta eller gick till "kiosken" som finns på sjukhuset. :)
  • Lillknodd
    juulimamma skrev 2016-06-21 21:13:01 följande:

Tack för lite fler tips men jag tror inte jag kommer använda mina egna kläder där. Jag hade sjukhusets kläder med dottern tills dagen jag åkte hem förra gången. Hade även sjukhusnättrosorna typ en vecka efter förlossningen ihop med deras megabindor.

Amningsskydd ska jag packa! Nu ser jag du mena topp, jag läste amnings "stopp" , alltså skydd. Haha men vad bra det ska jag ha med. Tack!

Jag använder redan amningsbh sedan runt v 15. Växte ur mina vanliga då. Nu i v 38 har jag gått upp 19 kg i vikt, jag tycker det låter helt sjukt mycket fast jag känner mig inte så stor som jag trodde man skulle göra när man går upp så mycket i vikt. Hur har ni andra det på viktfronten? Jag börjar iof växa ur lite gravidkläder nu, det är drygt. Tur att det inte är så länge kvar.

Jag har gått upp ca 14-14,5kg än så länge, och fler lär det bli.. Gick upp fort på slutet förra gången. Och den här gången är jag mycket mer sötsugen så det gör ju inte saken bättre..
  • Lillknodd
    juulimamma skrev 2016-06-21 22:18:18 följande:

Nej, det är samma här. Käkar godis eller glass nästan varje dag. Är rädd att man kommer lägga på sig mycket vätska om det blir varmt igen snart också. Nu när man slutat jobba så känns det som man kommer bli en riktig soffpotatis. Jobbet och hämtning och lämning på förskolan har varit min vardagsmotion tidigare.

Exakt samma här, något sött slinker ner minst en gång om dagen.. Ja det finns nog risk för det, märker på förlovningsringen att jag nog börjar svullna redan.

Kommer dottern fortsätta på dagis? Annars ser nog hon till att det inte blir så mycket soffpotatis ;)
  • Lillknodd

Vi har ca 20min till förlossningen så känns ok.

Har bra känsla från både förlossningen o BB, hoppas på att det inte kommer vara fullt så att vi blir tvungna att åka till något annat ställe, då är det desto längre!

Oj jag har aldrig tänkt på det så, som "lätt". Tycker om att ha kontroll, så jag hade lite svårt att bara "hänga med". Hade gärna haft ett tidsschema hur och när allt skulle hända, haha ;) men kan förhoppningsvis slappna av mer den här gången då jag har lite mer hum om vad som händer.

Jag tog epiudral och det var ju underbart! Men upplevde att kroppen inte hjälpte till något vid krystvärkarna, kände inte alls igen som vissa beskriver att kroppen "tar över" och krystar. Så tänkte försöka låta bli epiudral den här gången, men kanske inte blir någon skillnad, kanske bara sån jag är/upplever det. Sist hade jag inte superkraftiga värkar, men desto tätare så hann aldrig vila emellan, så var ju skönt att få återhämta sig lite. Så vem vet, blir kanske eda igen ;)

Tyckte inte om känslan från lustgasen, men var skönt att ha på lägsta och bara ha något annat att fokusera/koncentrera mig på.

Hur känner/tänker ni andra runt smärtlindring? :)

• Lillknodd

Gick precis över till 13 dagar till BF!

Dragit på mig, vad jag gissar, bihåleinflammation. Var som för dig juulimamma att jag trodde förkylning var på väg åt rätt håll, men så vände det. Är verkligen så tydligt hur försämrat immunförsvar man får under graviditet, vet inte om man är ännu känsligare så här på slutet. Stackars oss i vilket fall! ;) inte nog med att man är trött och tung ändå liksom.

För övrigt börjar det bökas ordentligt där inne, speciellt med huvudet så det hugger och strålar där nere. Upplever att det känns mer/är obehagligare den här gången men jag kanske bara har förträngt hur det var sist. Har läst att bebisen kan lugna ner sig sista dagarna för att spara energi, så verkar inte vara något på gång här iaf.

Med dinosaurie, nu blev jag väldigt nyfiken på att testa dusch/bad, ska försöka testa det och hoppas det hjälper mig också :)

Frustrerande att det inte händer mer än mens/molvärken juulimamma, fast kanske "skönt" att det inte blir mer just nu om du inte kände dig i form för förlossning. Även om det såklart är jobbigt. Gissar på delade känslor? Men nyttigt för mig att höra så kanske jag kan låta bli att hoppas för mycket för minsta lilla mensvärk jag får.

• Lillknodd

Juulimamma, åh vad jobbigt, hoppas verkligen det sätter igång snart eller att du åtminstone slipper förvärkarna! Måste verkligen ta på krafterna, och ännu värre när du känner att energin redan är på botten. Drygt att kroppen ska "bråka" med en så länge innan. Åh, lider med dig! Inte nog med att bebisen hittar revbenen, såklart är lämpligaste tidpunkten kvällstid också.. Helt sjukt vilken kraft dom har!

Jag hade tur, bihåleinflammationen var falsk så mår bättre idag! Jätteskönt. Men var orolig i förmiddags, hade inte känt någon rörelse på hela fm och magen var mjuk. Funkade inte med att dricka kallt vatten heller. Så skulle åka in och kolla men åt lunch innan och sen satte hen igång ;) Måste sovit väldigt skönt där inne.

Hur länge håller era sammandragningar i sig? Min mage blir stenhård och är det länge.

• Lillknodd
    LICORICE skrev 2016-06-27 22:22:43 följande:

BF+8 idag. 

Åh vad segt! Hoppas det sätter igång snart! Har du känt av något?
  • Lillknodd
    juulimamma skrev 2016-06-29 01:58:02 följande:

Lillknodd: mina förvärkar har gett med sig, tror jag varit stressad bara på sista tiden för nu har jag tagit det väldigt lungt i några dagar och förlossningen känns längre bort än någonsin.

Vad skönt att det inte var bihåleinflammation du hade :) hoppas du mår lite bättre nu. Jag har blivit förkyld igen, det är helt sjukt för jag hann inte änns bli frisk mellan mina förkylningar. Så typiskt för jag har inte varit förkyld eller sjuk på månader och så blir man det nu när förlossningen kan dra igång när som helst.

Skönt att förvärkarna iaf slutat och att du tar det lugnare! Även om det också gör att förlossningen känns ännu längre bort.. Men, när man minst anar det! Jag kände inte ett dugg dagen innan förra gången, sen gick slemproppen på natten och så var det igång. Så man vet aldrig :) men det är väl just det, att man inte vet som är det dryga! Nu har jag 1 1/2 vecka till BF, men kan lika gärna bli 3 1/2..

Åh så drygt med förkylningen! Jag hoppas det bara är en snabbvisit och att du snart får bli frisk och samla energi!

Igår och idag har mitt sötsug försvunnit och ist ersatts med "matsug", speciellt på kvällen känner jag behov av att äta något mer ordentligt. Kroppen som laddar upp?
  • Lillknodd
    Med dinosaurie skrev 2016-06-28 12:34:23 följande:

Nu har jag åkt på GBS också, så trött på det här! Min största rädsla för förlossningen, av sånt som inte är farligt såklart, är nålar och nu är det ingen chans att slippa få en infart i handen. Det känns så jobbigt, tillräckligt mycket problem utan att behöva gå och tänka på det hela tiden! Jag är galet spruträdd och har nu hunnit med 7 blodprov samt ett antal stick i fingret under denna graviditet och nu detta!

I övrigt verkar ju GBS inte så farligt när det upptäcks innan förlossning så det är klart att jag är glad för det, och att bebisen verkar må bra och allt, så självklart vet jag att det kunde vara många tusen gånger värre, men just nu känner jag mig bara knäckt.

Hur upptäckte dom att du hade GBS? Så jobbigt med din nålrädsla! Lider med dig, så typiskt att just du ska drabbas också :(
  • Lillknodd
    Med dinosaurie skrev 2016-06-29 22:50:52 följande:

De upptäckte det genom urinodling på UVI-misstanke. Så bra att det "råkade" upptäckas ialla fall!

Har ni bestämt namn ännu?

Ja lite tur i oturen iaf!

Nja vi har ett tjejnamn men inget killnamn. Men förra gången hade vi ett killnamn men när han väl kom så passade det inte honom så vi fick tänka om. Tror det tog två veckor sist innan vi kom fram till namn då. Men har verkligen noll på killnamn så lite panik över det..
Svar på tråden nedräkning till bf