Moorii skrev 2016-07-05 15:24:12 följande:
14 dagar kvar idag! Hade varit skönt om jag bara behövde gå en vecka till. Min man tror det händer i helgen, men jag vet inte jag. Han är inte ens fixerad än :/ Jaså, ojdå! Har en gammal klasskompis från gymnasiet som fick sitt andra nyss, hon hade också liten mage, men ut kom en klump till pojke, så pass att barnmorskan undrade vart hon gömt honom :P
Men hoppas såklart på att liten vill komma snart, så du slipper oroa dig! När kom din son?
Hoppas din man har rätt då ;) håller tummarna att det max är 2 veckor kvar för dig!
Haha ja, man bär ju så olika! Min kompis som är bm undrade också vart jag hade gömt honom, haha.
Han kom 2 dagar efter BF, men det satte igång på rätt datum så kändes inte som att jag gick över. Men var lika för syrran med hennes första, sen gick hon över 6 dagar med andra om jag inte minns fel. Så jag försöker att inte ha för höga förhoppningar att bebis kommer i tid.
Men jag vet inte hur mycket storleken har med smärtan att göra, hört att det behöver inte göra mindre/mer ont för att bebis är liten/stor. Börjar bli nervös faktiskt, så funderar på att köpa boken "föda utan rädsla" nu så här i sista stund ;) har presentkort på akademibokhandeln som bara ligger ändå.