Inlägg från: Anonym (Blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blä)

Vilka namn är lågstatusnamn?

Anonym (vettefan.) skrev 2016-06-21 20:28:28 följande:

Wt namn vet jag inte vad det skulle vara förutom de gamla y namnen och kanske Hanna Anna och Sara. De jag däremot skulle ha klart negativ utgångsåsikt om skulle nog vara Carl, Filip, August och Adam.

Sedan när blev vanliga svenska namn som Hanna, Anna och Sara wt? Du har nog missat nåt..
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Pretto) skrev 2016-06-19 22:26:41 följande:

I grannskapet har vi några med lustig stavning också, det känns också WT. Till exempel Leah, Zaga och Elsah (!).

Leah är ingen konstig stavning, det är en jättevanlig stavning på Engelska eller Amerikanska Lea.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (!!) skrev 2016-06-20 01:35:24 följande:

Vem har bestämt att vissa namn är låg status? Jag känner mig förolämpad då min son heter Liam som många här påstår är låg status namn alt. White trash. Vi är varken det ena eller det andra. Vi är båda hög inkomsttagare som valt ut namnet pga att det passade ihop med vårat efternamn. Menar inte att nedvärdera någon annan eller skryta utan vill bara tydliggöra att man inte kan döma någon eller sätta någon i ett fack endast för att man valt att döpa sitt barn till något specifikt.

Det är väl i regel de som anses vara "wt" om "bestämt" detta då "de" i större utsträckning väljer dessa namn. Det betyder inte att alla som gör det är sk "wt".
Svar på tråden Vilka namn är lågstatusnamn?