Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför är inte feminister emot islamism?

Digestive skrev 2016-07-06 02:19:45 följande:
    Det är så enkelt att Kristdemokraterna är feminister.
    HAHAHAHAAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH *hämtar andan* HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHHAHAHAHAHAAHA

Dagens bästa skämt, puh, tappade helt andan där!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Furienna skrev 2016-07-24 18:45:31 följande:
    Okej, ta nu ett djupt andetag och förklara varför en kristdemokrat inte kan vara feminist.
    Kan kan de säkert. Men att säga att Kristdemokraterna är feminister är något helt annat än att säga att någon enskild person inom partiet är feminist. Som parti, speciellt under Busch-Thor, är partiet allt annat än feministiskt. Hon har tydligt uttryckt sig mot feminism och feministiska ideal. Hon tycker att kvinnor har "rätt" att stanna i köket och föda barn.
  • Dorian Ertymexx
    samir91 skrev 2016-07-24 19:04:23 följande:
    läs länkarna + jag har personliga erfaranheter. och har du nångång sett svt debatt? alltid vänster-feminister som argumenterar för islam o islamism.

jaha vi ska inte döma alla muslimer, vem har sagt något annat....? men varför dömer ni alla kristna?

motbevisa mig, visa mig en länk där en vänster-feminister argumenterar mot islam, islamismen och sharia-lagar. 
    Här till exempel: https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_feminism
  • Dorian Ertymexx
    samir91 skrev 2016-07-24 19:08:35 följande:
    samma som islamister påstår, men ändå så stödjer du/ni islamismen. förklara dig.
    Det är svårt att förklara något som inte är sant. Och jag har inget som helst intresse av att diskutera med folk som försöker klistra på en sina egna vanföreställningar.
  • Dorian Ertymexx
    samir91 skrev 2016-07-24 19:11:24 följande:
    se där. en pytteliten del precis som femen som blir hatade av de riktigt feministerna.

vänster-feminister till 90 % stödjer muslimska lagar och hela den religion och vill utököka dess inflytande i europa, annars hade jag itne sett tusentals inlägg per vecka som är pro islam och alal dessa debatter på svt debatt och everydayfeminism som påstår att islam är tolerant mot homosexuella och gudrun som påstår att islam inte är misoguni etc
    Hahaha, jaja. Ha så kul med din fantasivärld, jag ska inte störa dig i ditt lekande.
  • Dorian Ertymexx
    samir91 skrev 2016-07-24 19:12:08 följande:
    läs länkarna.
    Wow, står det alltså i länkarna att just jag är islamist? Kan du citera?
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2016-07-24 19:17:42 följande:
    Inget svenskt riksdagsparti saknar feministisk politik eller ideologi.

Det är ganska tydligt att Kristdemokraterna är liberala särartsfeminister med vissa inslag av radikalfeminism. Det enda tveksamma är deras förhållande till särats- och radikalfeminism (då det sällan går att kombinera speciellt bra) men de är i högsta grad liberalfeminister.
    Nej, de är inte feminister. De använder särartsfeminism som en ursäkt för att motverka feminism. Men jag tvivlar på att vi kommer komma överens i den här frågan, Digestive.
  • Dorian Ertymexx
    samir91 skrev 2016-07-24 19:31:37 följande:
    gudrun sa att kristendomen är misogyn men att islam inte är det. explain that mr dorian.

och, när du ändå är i gång, explain this: everydayfeminism.com/2015/01/islam-in tolerance-lgbtqia-lie/

största feminist-sidan i usa påstår att homohat och kvinnohat inte har med islam att göra, det är en myt....som sprids av vita rasister.....löl
    Är Gudrun "alla"? Är en sida (som DU påstår är den största) "alla"?
  • Dorian Ertymexx
    samir91 skrev 2016-07-24 19:32:27 följande:
    nej, men inom vänstern så finns det en stor vilja att sammarbeta med islam och islamister.

litegrann som det finns en vilja i sd och kd att samarbeta med israel.
    Med islam? Hur samarbetar man med islam? Såja, släpp ut allt nu!
Svar på tråden Varför är inte feminister emot islamism?