Inlägg från: Joss90 |Visa alla inlägg
  • Joss90

BF mars 2017

Hej! Jag plussade nyss med CB digital 1-2 v gravid visade den!!!

Andra försöket på första barnet och enligt en app så har jag BF 4/3

Känns så overkligt och både jag och sambon grinade....

• Joss90

Å jag tyckte det var sååååå svårt igår att "låtsas" dricka! Men det gick nog bra och tror ingen märkte nåt, drack vatten ur ölburkar och alkoholfritt vin som jag fyllt över i en annan flaska, när det bjöds så tog sambon och drack ur hälften ur glaset i alla fall idag skall vi på fest igen men jag skall då köra istället så då slipper jag smussla! Hur gjorde ni igår? Eller andra gånger ni behövt låtsas?

• Joss90

Grattis till er alla! Så kul att man känner igen några från BIM juni gruppen!!! hoppas det snart kommer ännu fler!

• Joss90

Hej! Jag är lite fundersam över en grej. Några av er skriver att ni haft MF eller MA. Jag har förstått att MF är missfall men vad betyder MA och vad innebär det?

/En orolig tjej som är gravid för första gången

• Joss90
    Fkvi skrev 2016-06-26 11:09:38 följande:

MA = Missed abortion, dvs fostret har dött men kroppen har inte "gjort sig av" med det än om jag förstått rätt?

Okej, men hur märker man det då?
  • Joss90
    trixy skrev 2016-06-27 18:00:03 följande:

Grattis alla plussare! :)

Såg att jag missat några som skrivit i tråden, blir enklare med Facebook sen!

Verkar som att det är många med bf 2/3?! Ingen som börjar matcha mig med 6/3?

Jag har i alla fall 4/3 så det är lite närmre dig i alla fall så kul med så många som plussar! Jag fick tid för inskrivning den 19 juli så jag är ändå nöjd med tanke på semestrar och sånt kommer även göra KUB den 22 augusti...tur att det är sommar och mycket kul inplanerat så tiden går fort
  • Joss90

Jag har inte haft så mycket symptom ännu, lite lätt morlande värk bara, men idag slog det till med kissandet! Herregud !!! Jag behöver gå efter 20 minuter ungefär!

• Joss90
    LängtanSåStor skrev 2016-06-29 19:29:39 följande:

En frågan innan fb gruppen är igång!!

Då jag oxå har 2 MA i bagaget så är jag orolig över symtom. Är 4+4 och enda symtom jag har är växtvärk. Inget annat. Klämmer på tuttarna hela tiden men känner inte ngt. Ngn mer som bara har växtvärk som enda symtom?

Jag har också bara haft växtvärk, men ingenting idag så jag är lite orolig men jag tog ett gravtest till idag som visade jättestarkt. Men kan det fortsatt vara starkt även om man får MF? Jag är på 4+3
  • Joss90
    LängtanSåStor skrev 2016-06-29 20:01:08 följande:

Ja exakt min undran. Min förra graviditet som slutade i MA så forsatte säcken att växa men det fanns inget foster. Då kände jag inte en enda sekund av växtvärk. Nu gör jag ju ändå det men.... ja allt detta analyserande gör en så deprimerad. Men har du oxå så så är vi iaf två :) skönt att inte va ensam även om det är tråkig situation :(

Okej, hur och när upptäckte du att set var ett MF? Detta är min första graviditet och kan bara läsa vad som står på nätet och försöker ta till mig av det positiva som att många inte har många symptom alls men det går bra ändå! Hoppas att det är så för oss
Svar på tråden BF mars 2017