Inlägg från: Midvia |Visa alla inlägg
  • Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Midvia

Jag kommer inte heller våga tro att detta går vägen förrän jag är förbi v 13 då vårt MA upptäcktes. Men denna gång tänker jag inte oroa mig utan bara flyta med. Tur man har massa att se fram emot i sommar på semestern så man får dagarna att gå.

• Midvia
    RapidAngel skrev 2016-06-24 20:02:49 följande:

Hej! Grattis till alla som har plussat! Det ska bli så roligt att få hänga med er hela vägen (förhoppningsvis) och följas åt!

Nu är vi alla i ett sådant väldigt tidigt stadie, men jag tycker det är så roligt att analysera. Eftersom vi har försökt så himla länge så har jag haft ALLA symptom som går att ha, både innan mens och innan BIM.

Så nu vill jag gärna veta:

1) vad var dina symptom innan BIM?

2) vad har du för symptom nu efter plusset?

1) yrsel i vissa lägen. Vagt illamående, trött, molvärk och hyfsat ömma bröst.

2) betydligt tröttare och extremt ömma bröst. Känner mig väldigt hungrig när jag vaknar och mår något mer illa nu men inte så farligt ännu.
  • Midvia
    trixy skrev 2016-06-25 21:14:59 följande:

När ringer ni MVC? Eller har ni redan hunnit göra det?

Jag ringer imorgon. Denna gång tänker jag gå till en privat klinik där jag får möjlighet till tidigt ultraljud för att se att allt står rätt till. Ska försöka låta bli att oroa mig dessa veckor.
  • Midvia

Nu har jag bokat inskrivning. Blir först när jag är i v 9 pga semestrar etc men det känns helt okej. Då gör dom ultraljud vilket är väldigt skönt för att se att allt står rätt till med den lilla. Har ni andra ringt?

• Midvia
    RapidAngel skrev 2016-06-27 16:26:38 följande:

GRATTIS!!!! Du och jag är exakt lika! Första barn, samma BF och samma dag! Tjohoo! låtsastvillingar:)

Jag med. Första barnet, är i v 4+3 och beräknad förlossning 2 mars :)
Svar på tråden BF mars 2017