Inlägg från: nanna100 |Visa alla inlägg
  • nanna100

BF mars 2017

Plussade igår :) andra barnet för oss.
    Är himla häftigt det här men känner mig mer orolig, redan... Vill bara att dagarna skall gå fort nu. BF enl app den 3/3.
    Har inte känt av så mycket symtom ännu, lite molande värk i magen å lite konstig känsla i brösten. Förra graviditeten fick jag foglossning tidigt och det hoppas jag att jag slipper denna gången...

• nanna100
    Novembersmile skrev 2016-06-26 12:22:38 följande:

vad har ni för känningar? Jag har en konstig pirrande/stickande känsla i brösten. inte öm i själva brösten, men bröstvårtorna ömmar. och molvärk som kommer och går. springer och kikar i trosorna efter blod hela tiden. :S Nojig till 1000!

Son född aug-13, mf v 5+6 sept -15
    Har lite molvärk i magen och som Trixy så upplever jag samma känsla i brösten, precis som när mjölken rinner till :) annars är det lugnt med symtom än så länge.
  • nanna100
    Novembersmile skrev 2016-06-26 15:43:52 följande:

Här ändrades det glada till det ledsna. Magsmärtor från ingenstans och blod. Så antar att det är missfall igen:( usch! Blir så ledsen!

Son född aug-13
    Inte roligt att läsa, skickar över en styrkekram att allt ska gå bra!
  • nanna100
    Midvia skrev 2016-06-27 12:14:17 följande:

Nu har jag bokat inskrivning. Blir först när jag är i v 9 pga semestrar etc men det känns helt okej. Då gör dom ultraljud vilket är väldigt skönt för att se att allt står rätt till med den lilla. Har ni andra ringt?

Jag ringde också idag, skönt att ha det gjort. Fick en tid för inskrivning i mitten på juli :) då är jag i v 6.
  • nanna100
    Mmtk skrev 2016-06-30 21:00:54 följande:

Hej! :)

Jag plussade i söndags och imorgon går jag in i vecka 6 om jag räknat rätt :D

Beräknat BF är 2/3-17 :D

Det blir vårt första barn :)

Grattis till era andra också.

Har ni fått tid hos MVC än?

Grattis :)
    Vad härligt!
    Jag har fått tid på MVC och skall dit i mitten av juli, är då i vecka 7. :)
    Har du ringt ännu?
  • nanna100

Tiden går sakta, sakta... v9 nu (8+4)...

Är det någon mer vars mage redan har börjar svullna? (Vet att det inte är själva gravidmagen utan mest troligtvis tarmar som ändrat läge). Är gravid med 2:an om det har betydelse?!
    Skall på inskrivning i mitten på aug och KUB-test i slutet på aug...
    Känner lite i ligamenten när jag hostar, annars är jag nästan symtomlös, men hade inte så mycket symtom med 1an heller. Eller får lite energideppar under dagarna!!

• nanna100
    Tjillevippens skrev 2016-07-27 19:57:08 följande:
    det finns en hemlig facebookgrupp :) du kan skriva ett pm till mig med ditt namn och beskrivning av din profilbild så lägger jag till dig. gäller även om det finns fler som vill gå med! :)
    Är ni många medlemmar i Facebookgruppen? Vet inte om jag vågar gå med ännu, rädd att avslöja mig om det skulle finnas någon känning där!? Haha... Men den sannolikheten är nog inte så stor kanske :)
Svar på tråden BF mars 2017