Inlägg från: RapidAngel |Visa alla inlägg
  • RapidAngel

BF mars 2017

Hej alla tjejer!:)

Det är för mig jätteroligt men konstigt att skriva i en "Gravid-tråd" igen! Är 34, bor i centrala Stockholm och detta är min andra graviditet med första barnet. Min första slutade i MA efter ca 12 månaders försök (förkrossande) och jag blev skrapad i den första april. Tyvärr var det inte ett aprilskämt.

Förra gången plussade jag svagt på BIM +2. Det slutade i MA och jag blev skrapad i vecka 10. Jag vågar fortfarande inte tro att det "tog" sig denna månaden. Jag testade på BIM -1 bara för att "bekräfta" att det inte tog sig denna gång heller, men, det var en klar och tydlig röd skugga på testet. Min temperatur (jag kör NC) har bara gått uppåt och mensen lyser med sin frånvaro. Idag är det BIM +1 men jag ska vänta tills imorgon eller söndag och ta ett digitalt CB test. För att få det svart på vitt liksom.

Fan va nojig man är :) Jag kommer nog inte att lita på detta innan jag är förbi vecka 10 och allt ser bra ut.

Det är HELT otroligt att vara på "denna sida" igen! Det känns som att jag kan andas. 16:e gången gillt - eller hur säger man? :)
  • RapidAngel
    Midvia skrev 2016-06-24 12:20:47 följande:

Jag kommer inte heller våga tro att detta går vägen förrän jag är förbi v 13 då vårt MA upptäcktes. Men denna gång tänker jag inte oroa mig utan bara flyta med. Tur man har massa att se fram emot i sommar på semestern så man får dagarna att gå.

Exakt! Så tänker jag också! Hur som helst kan en ju inte göra nåt åt saken om det händer igen. Jag brukar tänka att det som var bra med MA var att kroppen var stark och höll kvar graviditeten och vägrade ge upp.

Hoppas verkligen att det vi har gått igenom är over and done och att det nu är vår tur att få friska, härliga bebisar!<3
  • RapidAngel

Hej! Grattis till alla som har plussat! Det ska bli så roligt att få hänga med er hela vägen (förhoppningsvis) och följas åt!

Nu är vi alla i ett sådant väldigt tidigt stadie, men jag tycker det är så roligt att analysera. Eftersom vi har försökt så himla länge så har jag haft ALLA symptom som går att ha, både innan mens och innan BIM.

Så nu vill jag gärna veta:
    1) vad var dina symptom innan BIM?
    2) vad har du för symptom nu efter plusset?

• RapidAngel
    trixy skrev 2016-06-24 10:30:47 följande:
    Grattis! :)

Jag kommer också testa med CB på söndag.. Sen känner jag som du, kommer vänta länge innan jag börjar tro på det! Vill minnas att jag tänkte så fram till sonen var ute och sisådär 6 månader, haha.
    Grattis själv! Haha! Ja, jag kan tänka mig att det är sjukt overkligt att hålla i en människa som DU har skapat! Ska bli spännande:)

JAAA! Ska vi lägga upp bilder på söndag då efter testet? :)
  • RapidAngel
    trixy skrev 2016-06-25 09:23:40 följande:
    Jag som trodde han köpt med veckoindikator men det var bara det vanliga. Men fick ett fint plus idag med!
    Haha, karlar;) men Wohooo!!! Supergrattis!
    Jag ska testa imorgon med veckoindikator men tog ett NC-gravtest i morse. Blev sur när det inte var mycket starkare än det jag tog innan BIM...får se vad som händer imorgon. Vilken dag är du på?
  • RapidAngel
    trixy skrev 2016-06-24 20:24:48 följande:
    Oj oj, listan är lång! Haha
    1)
    ? Domningskänsla i munnen, som att allt var smaklöst på ett speciellt sätt.
    ? Molvärk, dagen jag tror äl var så ville jag vika mig av smärta!
    ? Illamående
    ? Känslig för vissa dofter. Var tvungen att gå iväg från en jobblunch då en torsk som serverades stank satan!
    ? Känslan av att vara smått bakis hela tiden
    ? Som ett energirus på morgonen
    ? Trött på eftermiddagen
    ? Extremt dåligt minne (Haha! Men brukar ha stenkoll på saker. Nu är jag mer frånvarande. Säkert tröttheten)
    ? Tappen (ja, ja, ja) var mjuk hela vägen från dagarna innan äl till nu.

2)
    ? Magen molar på, bubblar lite. Känns nästan som jag vill minnas sparkarna. Men det förflyttas väl en del eller så är det fantomsparkar igen
    ? Illamåendet har eskalerat
    ? Lite sämre aptit, äter mindre portioner (brukar alltid äta 2 vuxenportioner, nu äter jag knappt en halv)
    Hahah! Skulle nästan ha kunnat skriva denna själv! Men domningskänsla i munnen vet jag inte om jag har haft, inte heller denna berömda "metallsmak". Har ingen aning om det symtomet. Har spårat tillbaka att jag måste ha haft implamentation den 17:e för min temp gick ner och jag hade så SJUKT ont i magen! Fick ta en alvedon bara för att kunna leva. Värre än mensvärk och i flera timmar, sen släppte det.

Hur mår du idag Trixy?
  • RapidAngel
    trixy skrev 2016-06-25 15:16:50 följande:
    Bim+1 idag, eller brukar variera mellan 25-26 dagar per cykel. :)
    Blir ett veckoindikator imorgon!
    Han trodde verkligen han köpt rätt. "Men vadå vad betyder det där? Vart är siffrorna?"
    Haha, va sött! Men har du ett nytt test till imorgon då? Jag ska ta ett. Imorgon är jag nog på BIM +3 och då v.4+1. Ska dra igång alla grav.appar imorgon. Kommer ändå inte kännas verkligt.

Jag har väldigt mycket sura uppstötningar denna gång. När jag fick MA hade jag nog inte en enda och fattade inte det symtomet. Men nu, åj! Hela tiden.
  • RapidAngel
    Tjillevippens skrev 2016-06-25 18:44:50 följande:

Hakar gärna på här :) plussade i torsdags och har BF 5/3. Jag är 25 och min sambo 27, vårt första barn. Måste säga att det känns så overkligt, men väldigt spännande! :) mina bröst har redan växt en storlek (börjar nalla på storlek 2, måste köpa nya BH:s i veckan...) och livmodern molar rejäääääääält, speciellt på kvällarna. 

Wohoo! Grattis!!!! Ja! Overkligt är ordet! Eller galet! Båda funkar! Men KUL!!! :)

Vet du vilken vecka du är i?
  • RapidAngel
    LängtanSåStor skrev 2016-06-25 21:31:31 följande:

Här ä en till som har bf 2 mars 2017 :) plussade igår efter långt och slitsamt år av försök. Då jag haft MA så kommer jag nog försöka hålla totala glädjen tills jag gjort det tidiga ultraljudet i vecka 8 :)

Grattis!! Så himla skönt!! :):):)

Jag vet exakt känslan, 12 månader tog det för oss, slutade i MA. Sedan en ägglossning mellan och nu plussade vi igen! Men jag känner samma som du, det är svårt att slappna av innan man är över den vecka det skedde i flera gången.

Det som är roligt och skönt, mitt i all sorg, är att vi redan är en hög med olyckssystrar med MA/MF i bagaget i denna tråd.

Nu är det mars 2017 som är vår månad!<3
  • RapidAngel

Wohoo!!! Så himla många nya idag som hittat hit!!! Så kul! Grattis till oss alla!!! <3

• RapidAngel

Jahapp. Där kom ångesten trots att jag skulle spela så cool.

Jag tog ett CB digital idag. Jag fick resultatet "Gravid 1-2". NC räknade att jag hade ÄL/Befruktning den 11 juni och därmed är detta 15 dagar sedan.

Med mitt MA så plussade jag med NC den tredje mars, då 14 dagar efter ÄL/Befruktning och jag fick då resultatet "Gravid 2-3".

Vad betyder detta? Stiger inte mitt HCG som det ska? Vad tycker ni jag ska göra? Har ni vart med om detta och det har gått bra?

• RapidAngel
    trixy skrev 2016-06-26 09:52:35 följande:
    Jag hade troligtvis äl 11-12e och har en 25-26 dagars cykel. Plussade svagt på BIM denna gång samt med sonen. Vissa är ju låghormonare. Sist så räckte det med en dag efter så det blev nästa veckoantal. Kan vara så för dig också, att du ligger precis på gränsen. No worries :)
    Ja Trixy, jag hoppas det:) sen har jag ju ett snabbt Googelfinger och här är vad jag har lärt mig:

1) CB har inte alltid rätt.
    2) implementationen sker ju efter ÄL, allt mellan 3-10 dagar. Jag är 100% på att min skedde den 17:e alltså har jag bara utvecklat hcg sedan dess och då förstår jag "Gravid 1-2" bättre.

Nu känns det lite bättre, men SJÄLVKLART ska jag ta nytt test om börja dagar. *testoman*.
  • RapidAngel
    bebisdags skrev 2016-06-26 09:43:59 följande:

Nu gjorde jag ett till test 4 dagar senare och BIM +1 och nu är plusset mycket svagare.. Så gissar på tidigt MF... Men ska ringa barnmorskan imorgon så håller alla mina tummar på att de är något fel på testet (även om det inte är troligt) samt att jag inte får en blödning nu..

Har du fler test du kan ta? Kan ju vara ett "måndagsexemplar"! Hur är symptomen?
  • RapidAngel
    Novembersmile skrev 2016-06-26 15:43:52 följande:

Här ändrades det glada till det ledsna. Magsmärtor från ingenstans och blod. Så antar att det är missfall igen:( usch! Blir så ledsen!

Son född aug-13
    Nej... :(
    Är du helt säker?
  • RapidAngel
    Leomelk skrev 2016-06-27 13:38:00 följande:

Jag fick veta för en vecka sen att jag är gravid för första gången!

Jag är gravid i vecka 5 (4+3). Om jag går efter när jag trodde jag hade ägglossning är det beräknade 2 mars. :)

GRATTIS!!!! Du och jag är exakt lika! Första barn, samma BF och samma dag! Tjohoo! låtsastvillingar:)
  • RapidAngel
    Baljan skrev 2016-06-27 08:54:57 följande:

Har gjort en hemlig Facebook grupp för er som vill diskutera, dela tankar o funderingar "BF Mars 2017". Skriv ett meddelande till mig här på familjeliv, med namn och hur er profilbild på fb ser ut. Så lägger jag till er :)

JAAA!!! Äntligen!!!!:) <3
  • RapidAngel
    trixy skrev 2016-06-27 16:50:11 följande:

Kan en få sätta på autopilot på sig själv och sova lite? Är så galet trött!

Men exakt! Jag jobbar hemma idag och dag har aldrig haft så sjukt svårt att engagera mig i jobbet. Soffan drar som en magnet!
  • RapidAngel
    Midvia skrev 2016-06-27 17:06:49 följande:
    Jag med. Första barnet, är i v 4+3 och beräknad förlossning 2 mars :)
    Jaaa! Så coolt!!! <3
    Hur mår du? Känner du nåt? Mina symptom kommer och går så jag blir tokig...
  • RapidAngel
    trixy skrev 2016-06-27 18:01:04 följande:
    Men så skönt med hemmakontor idag! Kan tänka mig att den varit frestande!
    Jo. Sov ca 20 min på lunchen. Sen Skulle jag på riktigt bara sätta nig och pausa i soffan en stund. Somnade sittande FLERA Gånger!! Sådär så det röck i kroppen också. Shit... Men jag sover halvdåligt på nätterna. Oh så spännande detta blir:)
Svar på tråden BF mars 2017