Inlägg från: trixy |Visa alla inlägg
  • trixy

BF mars 2017

Hej!

Har BIM idag, testade svagt igår - starkare imorse :)

BF enligt uträknare på hemsidor blir 6/3-7/3. Däremot så gick jag över 2 veckor med sonen, så lär väl bli liknande denna! ????

• trixy
    Midvia skrev 2016-06-24 07:37:34 följande:

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

Grattis!!

Jag är 24 är, bor i Stockholm och har en 2,5 åring.
  • trixy
    Joss90 skrev 2016-06-24 08:42:47 följande:

Hej! Jag plussade nyss med CB digital 1-2 v gravid visade den!!!

Andra försöket på första barnet och enligt en app så har jag BF 4/3

Känns så overkligt och både jag och sambon grinade....

Åh vad fint, grattis!
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-24 10:11:14 följande:

Hej alla tjejer!:)

Det är för mig jätteroligt men konstigt att skriva i en "Gravid-tråd" igen! Är 34, bor i centrala Stockholm och detta är min andra graviditet med första barnet. Min första slutade i MA efter ca 12 månaders försök (förkrossande) och jag blev skrapad i den första april. Tyvärr var det inte ett aprilskämt.

Förra gången plussade jag svagt på BIM +2. Det slutade i MA och jag blev skrapad i vecka 10. Jag vågar fortfarande inte tro att det "tog" sig denna månaden. Jag testade på BIM -1 bara för att "bekräfta" att det inte tog sig denna gång heller, men, det var en klar och tydlig röd skugga på testet. Min temperatur (jag kör NC) har bara gått uppåt och mensen lyser med sin frånvaro. Idag är det BIM +1 men jag ska vänta tills imorgon eller söndag och ta ett digitalt CB test. För att få det svart på vitt liksom.

Fan va nojig man är :) Jag kommer nog inte att lita på detta innan jag är förbi vecka 10 och allt ser bra ut.

Det är HELT otroligt att vara på "denna sida" igen! Det känns som att jag kan andas. 16:e gången gillt - eller hur säger man? :)
    Grattis! :)

Jag kommer också testa med CB på söndag.. Sen känner jag som du, kommer vänta länge innan jag börjar tro på det! Vill minnas att jag tänkte så fram till sonen var ute och sisådär 6 månader, haha.
  • trixy
    Midvia skrev 2016-06-24 12:20:47 följande:

Jag kommer inte heller våga tro att detta går vägen förrän jag är förbi v 13 då vårt MA upptäcktes. Men denna gång tänker jag inte oroa mig utan bara flyta med. Tur man har massa att se fram emot i sommar på semestern så man får dagarna att gå.

Ja, verkligen! Underbart att förhoppningsvis komma tillbaka till jobbet efter semestern och kunna berätta :)
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-24 20:02:49 följande:

Hej! Grattis till alla som har plussat! Det ska bli så roligt att få hänga med er hela vägen (förhoppningsvis) och följas åt!

Nu är vi alla i ett sådant väldigt tidigt stadie, men jag tycker det är så roligt att analysera. Eftersom vi har försökt så himla länge så har jag haft ALLA symptom som går att ha, både innan mens och innan BIM.

Så nu vill jag gärna veta:
    1) vad var dina symptom innan BIM?
    2) vad har du för symptom nu efter plusset?

Oj oj, listan är lång! Haha
    1)
    ? Domningskänsla i munnen, som att allt var smaklöst på ett speciellt sätt.
    ? Molvärk, dagen jag tror äl var så ville jag vika mig av smärta!
    ? Illamående
    ? Känslig för vissa dofter. Var tvungen att gå iväg från en jobblunch då en torsk som serverades stank satan!
    ? Känslan av att vara smått bakis hela tiden
    ? Som ett energirus på morgonen
    ? Trött på eftermiddagen
    ? Extremt dåligt minne (Haha! Men brukar ha stenkoll på saker. Nu är jag mer frånvarande. Säkert tröttheten)
    ? Tappen (ja, ja, ja) var mjuk hela vägen från dagarna innan äl till nu.

2)
    ? Magen molar på, bubblar lite. Känns nästan som jag vill minnas sparkarna. Men det förflyttas väl en del eller så är det fantomsparkar igen
    ? Illamåendet har eskalerat
    ? Lite sämre aptit, äter mindre portioner (brukar alltid äta 2 vuxenportioner, nu äter jag knappt en halv)
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-24 20:05:04 följande:
    Grattis själv! Haha! Ja, jag kan tänka mig att det är sjukt overkligt att hålla i en människa som DU har skapat! Ska bli spännande:)

JAAA! Ska vi lägga upp bilder på söndag då efter testet? :)
    Det gör vi! Mannen köpte hem ett idag, så kanske tar imorgonbitti istället. Ivrig
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-24 20:05:04 följande:
    Grattis själv! Haha! Ja, jag kan tänka mig att det är sjukt overkligt att hålla i en människa som DU har skapat! Ska bli spännande:)

JAAA! Ska vi lägga upp bilder på söndag då efter testet? :)
    Jag som trodde han köpt med veckoindikator men det var bara det vanliga. Men fick ett fint plus idag med!
  • trixy
    Joss90 skrev 2016-06-25 08:59:33 följande:

Å jag tyckte det var sååååå svårt igår att "låtsas" dricka! Men det gick nog bra och tror ingen märkte nåt, drack vatten ur ölburkar och alkoholfritt vin som jag fyllt över i en annan flaska, när det bjöds så tog sambon och drack ur hälften ur glaset i alla fall idag skall vi på fest igen men jag skall då köra istället så då slipper jag smussla! Hur gjorde ni igår? Eller andra gånger ni behövt låtsas?

Det låter helt komiskt!
    Vår lille blev sjuk i torsdags, så vi var bara hemma igår. Men hade kanske skyllt på urinvägsinfektion eller någonting. Men däremot hade min svärmor slängt ett förvånat öga och förstått direkt!
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-25 15:07:35 följande:
    Haha, karlar;) men Wohooo!!! Supergrattis!
    Jag ska testa imorgon med veckoindikator men tog ett NC-gravtest i morse. Blev sur när det inte var mycket starkare än det jag tog innan BIM...får se vad som händer imorgon. Vilken dag är du på?
    Bim+1 idag, eller brukar variera mellan 25-26 dagar per cykel. :)
    Blir ett veckoindikator imorgon!
    Han trodde verkligen han köpt rätt. "Men vadå vad betyder det där? Vart är siffrorna?"
Svar på tråden BF mars 2017