Inlägg från: mamiama |Visa alla inlägg
  • mamiama

BF mars 2017

Hej!

Jag plussade i förrgår svagt svagt på bim -5 (!) men idag var det lite starkare, har vart nästan helt säker i en vecka nu få jag känner min kropp bra efter 4 grav.

Enligt mens är bf 18 mars!

Jag är 35 år och har 5 barn.

Ska få ett tidigt ul då mina sista två är tvillingar. Så nu ska jag vänta tålmodigt i ca 2 veckor... Jag som e såååå bra på det här med att vänta!

• mamiama
    Knyttet skrev 2016-07-09 22:04:46 följande:

Att vänta är ju det svåra! Ska du få ett tidigt UL pga att det kan vara tvillingar igen? :)

Jag kommer förmodligen få göra ett tidigt ul/vul också. Jag har en dotter som är 18 månader och har bara hunnit få en mens efter förlossningen, och jag testade negativt dag 28 (vilket i normala fall skulle varit bim), negativt dag 35 och sedan positiv dag 48 (onsdag förra veckan). Så det går inte riktigt att fastställa BF med hjälp av räkna från sista mensen, jag har inte en aning om när jag hade Äl :S

På onsdag ska jag träffa BM för hälsosamtal och då sulle vi prata om ul/vul. :)

Ja, det är större risk för flerbörd nu iom det och min ålder.

Det låter både jobbigt och spännande på samma gång, du kan ju vara längre fram i graviditeten då!
  • mamiama

Jag vill med vara med i gruppen på fb!!

Har inbokat tjillevippen men inte fått nån inbjudan ännu...

• mamiama
    corran skrev 2016-07-13 11:07:51 följande:

Är bara i v 4+4 än så länge, inte så mycket symptom. Hade ömma bröst några dagar runt bim men det har försvunnit. Lite lite molvärk ibland och halsbränna annars könner jag inget.

Hur känner ni er? Vilken vecka? :)

Är i 4+3 idag å känner precis som du, ibland ömmar det till i brösten å det kommer små enstaka menssmärt-kramper... Jag tycker denna tiden är hemsk... Kan inte berätta för någon, är konstant orolig att det ska gå fel. Det är det enda som finns i skallen!

Har fått tid för vul om lite mindre än 4 veckor, är då i v 9, eeeevigheter dit ju!!!
  • mamiama

Jag har inte hittat någon privat klinik här i närheten som gör vul innan vecka 8. Å då kostar det mellan 500-1200 kr!! Men jag hade gjort det med om jag nu inte redan fått detta planerade.

Sen ska jag göra kub med och då måste man ju veta exakt längd på graviditet...

Annars kan man fejka att man har JÄTTEONT å åka in till gyn akuten, sjukt men jag tycker det e galet att man ska gå ovetandes fram till v 18(!)

• mamiama
    Test14 skrev 2016-07-18 06:43:41 följande:

Jag har totalt 5 barn,de första är enäggstvillingar som blir 20 i december,sen 2 tjejer till,6 och 13 år+ min lilla prins på 5 år

Nu är jag i v 5 och undrar om dom kan se hinnsäcken såhär tidigt? Sen så sägs det att enäggstvillingar inte är ärftligt men både jag och min syster har det,fast hon har pojkar. Någon med erfarenhet/bilder från vul v 4-5?

Någon mer som mår illa och är extremt trött? Eller kan det vara för att jag är äldre? Har man högre hormonnivå om man har fler o starkare symptom? Livrädd att få tvillingar igen!!! Dom är underbara men krävs extremt mycket energi för att orka ge bägge barnen den uppmärksamhet som dom behöver och absolut ska ha! Blev många frågor där men någon kanske kan svara på något iaf

Hej!

Man kan se hinnsäckar men inget foster så tidigt.

Jag har oxå 5 barn, de sista är tvåäggstvillingar!

Har inplanerat vul i v 9 just för den orsaken då jag nu som få fått behandling med pergotime. Jag är 35 år med så mina chanser/risker att få tvillingar igen är rätt stora!!

Jag hoppas på en liten men är förberedd på två... Även om det hade blivit superkämpigt (ja, du vet ju vad jag menar, haha!)

Boka in ett tidigt vul, jag känner att jag behöver vara mentalt redo så tidigt som möjligt!

Lycka till!
Svar på tråden BF mars 2017