Inlägg från: Liv82 |Visa alla inlägg
  • Liv82

BF mars 2017

Hej alla och grattis till plus! :)
    Jag plussade i tisdags och har bf runt den 5/3. Är 34 år, har en 1.5-åring sedan tidigare och bor i Stockholm. Vi ville börja försöka i tid eftersom vi har stor respekt för att det kunde ta lång tid, och så tog det sig på första försöket nu, precis som sist. Så vi har inte riktigt hängt med ännu. 

Några dagar innan bm började jag misstänka att jag var gravid, blev supertrött om kvällarna (annars nattuggla), fick annan nyans på mina bröstvårtor, börjat kissa oftare samt mitt i natten, har känt något i magen/livmodern utan att veta vad samt haft en väldigt positiv känsla i kroppen. Och nu efter bm har jag blivit rätt svullen om magen om kvällarna, börjat få lite lätt huvudvärk varje dag, dåligt minne och halsbränna när jag går fort. Inget illamående ännu. 

Ska bli kul att följas åt här tycker jag. :) 

• Liv82
    Baljan skrev 2016-06-28 10:13:31 följande:

Ni som vill gå med i FB gruppen skicka PM till mig här på familjeliv med namn och hur er profilbild ser ut på fb (se också till att ni går att söka på). Så lägger jag till er som vän och därefter bjuder jag in er i gruppen :)

Grattis till alla nya som plussat! <3

Har skickat pm till dig. :) Vill gärna vara med och tänkte för övrigt starta en själv igår. :p
  • Liv82
    Tjillevippens skrev 2016-06-30 19:05:18 följande:

Hej alla, och grattis till alla nya plus! Hjärta 
    Om ni vill gå med i FB-gruppen så skicka ett meddelande till mig med namn/mailadress och beskriver profilbilden så hjälper jag er in.

Pm! :)
  • Liv82
    Toss4 skrev 2016-07-11 08:08:44 följande:

Grattis till alla plus. Jag fick mitt förra veckan,! Det här med den stora missfallsrisken i tidig graviditet är ju en stort orosmoment för många. Klart man oroar sig,men kan dela med mig av ett citat en vän la upp på instagram

"Ta alltid ut lycka i förskott.Det värsta som kan hända är att du är glad i onödan"

Helt rätt inställning! Det ska jag påminna mig och min sambo om. :)
  • Liv82

Facebookgruppen är väldigt aktiv (och hemlig) så ett tips till alla är att gå med där istället.

• Liv82
    nathaliej97 skrev 2016-07-11 09:55:55 följande:

Jag plussade första gången i lördags. BF 17e mars om jag har tolkat allting rätt, det här blir mitt första barn så är väldigt spänd! (Och orolig..)

(Mailade inatt om att få komma med i gruppen!)

Skriv meddelande till mig så lägger jag till er i Facebookgruppen! 
    Namn samt en tydlig beskrivning av er profilbild. 
  • Liv82
    Knyttet skrev 2016-07-11 10:30:19 följande:

[quote=76788292][quote-nick]Liv82 skrev 2016-07-11 09:26:44 följande:[/quote-nick]Facebookgruppen är väldigt aktiv (och hemlig) så ett tips till alla är att gå med där istället.[/

Går gärna med i fb-gruppen men har inte blivit insläppt. Är det någon mer man kan skriva till för att bli insläppt? :)

Skriv meddelande till mig så lägger jag till dig i Facebookgruppen. :) 
    Namn samt en tydlig beskrivning av er profilbild. 
  • Liv82
    Porslinsdockan skrev 2016-07-11 13:40:29 följande:

Jag går gärna med i fb gruppen :) vem skulle man kontakta?

Skriv ett meddelande till mig så lägger jag till dig i Facebookgruppen. :) 
    Behöver namn samt en tydlig beskrivning av din profilbild. 
  • Liv82
    Magda1986 skrev 2016-07-11 14:38:23 följande:

Hej alla mars mammor!

Stort grattis till er alla!

Själv pussade vi på vår smekmånad i italien och är precis hemkomna till stockholm.

Enligt appen gravid & baby blir det bf 9/3. Första graviditeten för min del. Hoppar också gärna in i fb gruppen. Vem skulle man kontakta på fb?

• Liv82
    trudelutt skrev 2016-07-11 14:53:49 följande:

Hej alla marsmammor. Jag är överlycklig och livrädd om vartannat. Efter tre st positiva test vågar jag nu tro på det! BF 15 mars. Är nu i v 4+4. Vill bara att tiden ska rusa fram till v 12.

och jag vill hemskt gärna komma med i gruppen på facebook.

Är det någon mer här som bor i södra delen av sthlm? Skärholmen/Bredäng/sätra? 

• Liv82
    MissMR skrev 2016-07-11 17:47:09 följande:

Jag plusade igår och enligt appen har jag bf 14 Mars. Jag vill också gärna gå med i gruppen på Facebook :)

• Liv82
    mamiama skrev 2016-07-11 18:18:25 följande:

Jag vill med vara med i gruppen på fb!!

Har inbokat tjillevippen men inte fått nån inbjudan ännu...

• Liv82
    Tussilagon skrev 2016-07-11 22:45:15 följande:

Hej på er!

Jag hoppar gärna in här också????

Kul att kunna följas åt????

Vårat första och enligt appen är det vd 7/3.

Jag är gärna med i FB gruppen ????????

• Liv82
    GrukanGrace skrev 2016-07-13 06:52:55 följande:

Hej alla

Stannar några av er kvar här?

Och är fb gruppen hemlig?

Vi är väldigt luttrade efter flera missfall., så vi vill inte gå för fort fram.

Kram

FB-gruppen är hemlig. Skriv pm om du vill gå med där.
  • Liv82

Det finns även en BF mars 2017-grupp för oss STOCKHOLMARE! Skicka pm om ni önskar gå med i den gruppen med. :) 

• Liv82

Tipsar om den hemliga Facebookgruppen för er som missat. Skicka pm med namn och beskrivning av er profilbild till mig så lägger jag till er. Det finns även en för oss i Stockholm med, så skriv om ni önskar gå med i båda eller enbart Mars 2017. :)

Svar på tråden BF mars 2017