BF mars 2017
Jag plussade häromdagen och är beräknad 22 mars enligt luren olika uträkningssidor.
Pga många mf och ma i bagaget, en senast för 7 månader sedan i vecka 9, så vågar jag inte vara glad ännu.
Jag plussade häromdagen och är beräknad 22 mars enligt luren olika uträkningssidor.
Pga många mf och ma i bagaget, en senast för 7 månader sedan i vecka 9, så vågar jag inte vara glad ännu.
4+2 bara så det är ingen brådska med VUL. Jag vet ju dessutom hur det känns med utomkveds så jag är inte så orolig för det men skulle vilja se hjärtslag, då är det bättre att vänta lite. När man gör färsk återföring har ju kroppen haft "ägglossning" och behöver inte lika mycket hormonellt stöd, 20 dagar har min klinik som standard och jag började 1/7.
Det är inte hormonbrist som gjort att de andra släppt, tog både progynon och Lutinus då.
Någon mer som REDAN är ett hormonellt monster?
Jag har varit arg hela dagen, det riktigt kokar i mig. Känner mig hemsk som saknar tålamod för dotterns trots.
Har slutat med kaffe, då jag har lätt för att få missfall undviker jag koffein och smörjer mig med progesterall.
Stod utanför Starbucks och grät över att jag inte fick köpa kaffe. Maken frågade vad som var fel, jag förklarade och hans min fick mig att skratta ihjäl mig.
Jag är 34 och min man 37.
Detta blir vårt andra barn, vi har en dotter på 2 år.
Vi har många mf bakom oss så jag har svårt att känna glädje redan nu. Bara att se hur det går.
Visst är det hemskt när det är så långt kvar, iof för min del inskrivning på torsdag men det känns som en evighet tills dess och dem erbjuder ett VUL om man vill kolla att det ser bra ut, funderar på att göra det på torsdag och kolla igen. Kanske endast för att få lyssna på lilla hjärtat :D
Västra götaland, Ny i Göteborg :) Själv då?
Oj vad tråkigt. Alltså grejen är den, när jag plussade så sökte jag (var ju då utomlands och ville vara förberedd inför hemresan) på barnmorskor i göteborg. Hittade då till barnmorskegruppen, ringde dem på måndagen, hon i telefon var fantastisk. Jag berättade att jag blödigt och vill gärna veta om jag fått missfall och att jag är orolig. Berättade om symptom osv, och hon sa att det är så svårt att veta utan ett VUL, dem kunde tyvärr inte erbjuda tid samma vecka så hon gav mig nr till några gynekologer, dem i kungälv (ligger nära göteborg) svarade och jag fick tid samma vecka.
Hon sa att man kan ringa till gynekologmottagningen på sitt sjukhus också och dem ska kunna hjälpa en.
Konstigt att dem inte kan erbjuda dig detta, men får man fråga vad för symptom eller vad som hänt för din del?
Minime: man brukar sällan kunna be om vul på inskrivning då man skrivs in av barnmorska och det bara är läkare som gör vul. Oftast får man bara tid till vul om man inte vet alls hur långt gången man är.
Hej. Tack att jag får hänga på.
Det är bara att fråga på :)
Ja, alla missfall jag fick var på naturlig väg. Efter 5 MF vågade jag helt enkelt inte bli gravid själv på egen hand.
Dels tog det tid mellan graviditeterna för att sedan få MF. Det tid väldigt mycket psykiskt och fysiskt på mig.
Vi gjorde även MF-utredning som inte visade något fel på oss, och sen fick vi remiss till IVF. Efter 6 månader fick vi komma dit och vi lyckades på första försöket.
Jag har båda gångerna fått Progresteron vaginalt för att "behålla" graviditeterna. Jag vet inte vad det är som gjort att det fått bra men min och min mans teori är att mina ägg kanske varit omogna och nu vid IVF så väljer dom The best of The best! :)
Hej :)
Jasså progresteronkräm har jag aldrig provat. Jag tror stenhårt på Progresteron.
Jobbigt med dina MF vet exakt hur det är. Det är som jag typ. Vad glad jag är för din skull att du är gravid nu ;) hur mår du då?
Vad har du sedan innan? Pojke flicka? Hur gammal?