BF mars 2017
Någon som är kvar i tråden och skriver eller kommer alla va på fb?.. Har inte facebook nämligen..
Någon som är kvar i tråden och skriver eller kommer alla va på fb?.. Har inte facebook nämligen..
Corran: 18 mars har jag. Men har gått över med de andra så lägger nog på två veckor och ställer in mig på första april ;) värdelöst att rikta in sig på att bebisen ska komma och så får man vänta och vänta. Jag är nog helt enkelt en sådan som bär på barnet längre.
Jag har fortfarande lite halvömma bröst, känns eg bara när jag trycker på dem. En sak som jag känner mig lite förvirrad över, jag mådde lite illa till och från ÄL+8-10. Men sen gick det över och nu känner jag typ inget... känner mig lite känslig om livmodern, om jag går kissnödig tex så blir det ömt.
Någon här som funderar på att göra NIPT?
Ni som ska göra privat VUL, när planerar ni att göra det isf? Funderar också på det så att man vet att det är som det ska.
bornybear: Shit vilken chock det måste ha varit!? Hur känns det? Har ni barn sen innan?
corran: haha ja, men just i det läget känns det som att de aldrig ska komma ut! Låter som helt lagom för dig ju! Vad skönt att inte behöva vänta! Med tredje barnet gick jag över tre veckor innan jag fick sättas igång, när jag skulle sättas igång så var jag helt omogen för det och min kropp stretade emot allt vad den kunde och alla försök till igångsättning misslyckades. Lite komiskt såhär i efterhand, dottern var verkligen överbakt, inget fostervatten fanns kvar heller. Ibland fattar man ju inte vad kroppen sysslar med. De andra har kommit självmant runt 42 veckor.
Lillan: Vi ska göra NIPT kring v 10 troligtvis och gör man ultraljud i samband med det.
lilsis: Fy vilken pärs! Hur långt är du nu? Varför bara lutinus en vecka till? Ska du inte ta ngt alls sen för att hjälpa kroppen att behålla graviditeten? Är det inte viktigt att du gör VUL tidigt för att se att det sitter rätt?
trolllycka, annars kan du använda ett testa tidigt test (ej rfsu:s), de mäter ju svagare dos av hcg och då får man ett starkare plus.
Någon som märker att ni fäller hår? Mitt hår fullständigt faller av!! Brukar ju vara tvärt om och att man fäller sen under amningen!
Jag hade också ett sånt åttapack och det gick åt! Testade svagt/blankt med dem dag efter dag i väntan på att få ett ordentligt plus.
MissJL: Har ni enäggs eller tvåäggs? Är bara tvåäggs som är ärftligt va?
salladull: Kan va så att du hade ägglossning senare eftersom du plussade sent.
Idag 4+6 kom mitt illamående bara sådär! Började nästan tro att jag var skonad denna gången!