BF mars 2017
Äntligen får jag göra er sällskap!
Min känsla den här månaden var rätt! Otroligt trött på förmiddagarna de tre senaste dagarna, molvärk i två dagar och nu plussade jag :)
Nu hoppas vi att vår lilla 3a håller i sig <3
Jag är 30, sambon 33 och vi har tvillingflickor på 4 år :) Vi bor i Dalarna. Nu hoppas jag innerligt att det bara är en liten böna som ligger i magen, vet inte om jag mäktar med tvillingar igen, haha! Men dom säger ju att man inte får tyngre bördor än man orkar bära ;) BF 25 mars <3
MissJL: Har ni enäggs eller tvåäggs? Är bara tvåäggs som är ärftligt va?
Ni som har tvillingar sen tidigare, vad hade ni för symptom? 4+2 här och är dödstrött redan och fått halsbränna och börja må små illa på em.. Känns för tidigt för detta och kom vid v6-7 med de andra två
Jag har totalt 5 barn,de första är enäggstvillingar som blir 20 i december,sen 2 tjejer till,6 och 13 år+ min lilla prins på 5 år
Nu är jag i v 5 och undrar om dom kan se hinnsäcken såhär tidigt? Sen så sägs det att enäggstvillingar inte är ärftligt men både jag och min syster har det,fast hon har pojkar. Någon med erfarenhet/bilder från vul v 4-5?
Någon mer som mår illa och är extremt trött? Eller kan det vara för att jag är äldre? Har man högre hormonnivå om man har fler o starkare symptom? Livrädd att få tvillingar igen!!! Dom är underbara men krävs extremt mycket energi för att orka ge bägge barnen den uppmärksamhet som dom behöver och absolut ska ha! Blev många frågor där men någon kanske kan svara på något iaf
Är än så länge i typ 4 +2 och känner ingenting. Svag huvudvärk sen tre dagar tillbaks bara.. Och lite uppsvälld över magen. Syns inte men det känns. Mina symtom har inte kommit förrän vecka 7-8 innan.
Har ni berättat för folk i närheten än om att ni är gravida?
V 4+6 idag och all molvärk o illamående är som bortblåst. Känner mig helt ogravid! Det är nästan så jag glömmer bort det... Idag är det en vecka sen jag plussade men det känns så mycket längre :P
Har ni börjat berätta för nära och kära ännu? Jag har bara berättat för en nära vän som också är gravid, men nu kan jag inte hålla mig längre. På onsdag berättar vi för min familj, kommer då att vara i v. 5+6, men jag känner att det blir helt omöjligt att umgås med dem utan att de vet. Orkar inte hålla på att hitta på en massa anledningar till att jag inte kan äta eller dricka än det ena än det andra, de skulle i vilket fall bli misstänksamma direkt ;)
Oavsett om det går hela vägen eller inte så tycker jag att det är skönt att de vet om det.
Hur gör ni?
Förra graviditeten mådde jag skit, spydde från v 5 till v 20. Tålde nästan ingenting, kött var allra värst! Kunde spy bara nån tände en grill... Enda cravingen var nog nektariner! Solmogna, söta o sulliga nektariner :)
Fy vad drygt det är i den här värmen... Jag är i v 6 o har redan lagt på mig 3 kg! Har fått värsta bilringen :P Tycker inte jag äter så mycket mer el onyttigt.. Men men.. Tjockare ska vi väl bli?! ;)
Jag fick en stor blödning idag så vi får se hur det här går... Blev nekad att komma in på en undersökning så i morgon ska jag leta reda på nån privat. Måste få veta om det verkligen var ett MF eller vad som hänt... Är helt färdig nu...
Usher så tråkigt. Själv blödde jag i 2 veckors. Var då utomlands och började blöda min andra vecka och efter jag kom hem. Ringde och fick tid samma vecka och då gick jag in i vecka 7. Fick höra ett hjärta slå. Blev så chockad och började gråta i bilen. Ush för den oron. Får jag fråga vart du bor? Jag började med att ringa till barnmorskegruppem. Det är dit jag ville vara inskriven. Hon i telefon var underbar men sa att de inte har tid samma vecka men gav mig nr till några gynekologer som utför VUL. En av dem svarade och jag fick tid samma vecka. Beskrev hur det gått till och att jag gärna vill veta så man vet om man fått ett MF och kan gå vidare. Det var inga problem. Hoppas du får en tid innan helgen och får svar. Kram ????
JL: hur långt gången är du? Kände du ngt magont i samband med blödningen? Har det slutat nu?
Hej
Då har vi varit oå tidigt ultraljud. Och fått se två!!!!! Hjärtan. Tjohoooo
Backa 8 (7+0)
Puss alla
Vil bare si at jeg fikk en helt lik blödning på mandag.
Gikk på toa för at kissa så bare rant det färskt rödt blod ned i toa uten förvarning. Sen inget mer. Bare brunt på pappret et par ganger etter som var blodrester.
Lite vanlig mensvärk (som ikke ble bättre av at jeg var jätte nervös och ledsen)
Men! Fikk komme inn på ultraljud idag for å kolla läget... alt var helt perfekt och inget tecken på mer blödningar.
De tror det var et blodkärl som hadde bristat bare.
Jeg sier dette fordi det kan va samme sak i din situasjon :)
Sorry about the svorsk:)
Efter många om och men fick jag komma in på gyn. Jag har fått se en liten krabat med fina hjärtslag ?? Men dom såg också att jag hade en blödning i livmodern så jag skulle inte bli rädd för fler blödningar. Kram!!
Nytt ultraljud idag. Finns ingenting i livmodern. Gravtest fortfarande positivt. Blödningarna inne på dag 22 nu.
Tydligen konstaterade läkaren missfall redan på förra besöket men lyckades inte få oss att förstå det så det fattade vi inte förns denna gång med annan läkare. Tråkigt när det inte riktigt fungerar. Men nu vet vi i alla fall. Lycka till alla fina :)
Jag har blött lite nästan varje gång vi haft sex o det gör sitt med lusten tyvärr... Jag försöker iallafall tagga till en gång i veckan så vi inte tappar varandra helt... O när vi väl kommer igång går det ju bra ;)