Inlägg från: FlikkanM |Visa alla inlägg
  • FlikkanM

BF mars 2017

Hoppar gärna med här :)

Plussade idag och har BF 26/3 om allt går som det ska :) Har en 3 årig dotter här hemma som var oplanerad men väldigt mycket välkommen. Denna gång hade vi planerat att skaffa en till. Så mycket analyserande men så roligt, overkligt och överlyckligt besked som kom idag på Stickan :)

• FlikkanM
    Peas82 skrev 2016-07-15 19:43:05 följande:

Åh jag plussade i tisdags och har bf 24 mars. Vi har en son sen innan, men det var min fru som bar honom :) Jag har aldrig varit gravid innan :)

Då har vi BF nära varande :) jag har 26 mars tror jag :)
  • FlikkanM
    Peas82 skrev 2016-07-17 22:50:00 följande:

Åh ja verkligen nära då :) ska du på nåt tidigt ultraljud eller har du "nerver" att vänta? =D

Egentligen har jag nog nerver och vänta men till saken hör att på jobbet har vi en ultraljudsapparat så kanske kikar med den så småningom hihi
  • FlikkanM
    MissJL skrev 2016-07-26 18:45:14 följande:

Fy vad drygt det är i den här värmen... Jag är i v 6 o har redan lagt på mig 3 kg! Har fått värsta bilringen :P Tycker inte jag äter så mycket mer el onyttigt.. Men men.. Tjockare ska vi väl bli?! ;)

Men menar du, precis samma här, vätskefylld och vikt ökning redan och en svälld mage!
  • FlikkanM

Hade en sån dröm inatt och jag bara måste få dela med mig av en del:

Hade varit in på undersökning av bebisen och skulle få papperssvar på ultraljudet. På svaret läser barnmorskan upp "det finns tvillingar, två säckar och i eftermiddag kan vi se hjärtat"

• FlikkanM

På tisdag ska jag få se vad som kan gömma sig där inne.

Efter färgade flytningar ett par gånger i veckan i 6 veckor och en mindre blödning för 2 v sedan tog jag mig i kragen och ringde för att se om de kan kolla hur det står till. Har en oro i kroppen att den lilla inte utvecklas som den ska och kroppen kanske inte fattar det som gör att jag inte glädja lika som jag hoppats. Detta är helt nytt för mig då graviditeten jag hade med dottern var smidig och perfekt förutom foglossning från v 11.

Vågar inte träna ordentligt då de ofta kommit dagen efter träning (jag tränar i vanliga fall 5 ggr/v på tävlingsnivå) vågar inte tro att det ska gå bra men samtidigt hållt mig från att kontakta sjukvården då jag länge tänkt att det finns inget att göra och alla är väl oroliga. Men nu tar det på mig och min sambo blir orolig för "så ska det väl inte vara".

Helt underbar sköterska som tog mig på allvar och sa att det är nog ingen fara, helt normalt att vara skör i slemhinnor osv men tyckte att det bör kollas upp.

Är nog mer förberedd på negativt resultat men kommer bli överlycklig om det blir positivt resultat. Hoppas läkaren är lika snäll som sköterska :)

• FlikkanM
    DevilsDaughter skrev 2016-08-22 18:33:36 följande:

flikkan: Var med om precis samma med tredje barnet, efter 6 veckor ville jag veta hur det stod till och allt såg bra ut. Jag gick också och tänkte hela tiden att jag väntade missfall.

Är det imorgon då du ska kolla?

Åh vad "skönt" att höra. Men oj Nej nästa tisdag, klantigt av mig haha. Men de skulle höra av sig om de fick nån avbokning tidigare så kunde jag få ta den :)
  • FlikkanM
    jj85 skrev 2016-08-22 18:45:06 följande:

Förstår din tanke exakt..kände så i början (oroar mig än idag och är i vecka 11) men jag började blöda efter plus och blödde i två veckor med lite klumpar också...förberedde mig på att det var över..var då i vecka 5..men fick faktiskt en tid och dem var så bra..där slog ett hjärta..blev så chockad att jag inte riktigt fattade...men tänker ändå att självklart kan något gå fel längre fram, man får bara hoppas på det bästa...Håller tummarna för dig :)

Är i v 10 nu och skulle så gärna vilja börja glädjas ordentligt om det ser bra ut eller ta nya tag och börja om ifall det ser sämre ut. Dessutom börjar magen puta lite och folk börjar snart undra då jag är rätt vältränad annars :)
  • FlikkanM
    jj85 skrev 2016-08-23 08:47:27 följande:

Så tänkte jag med. Att antingen hoppas jag på de bästa eller få svar att det inte finns något kvar och då kan jag gå vidare och börja om.

Vilken tid ska du kolla upp? Det kommer nog se bra ut ska du se:)

Ja jag glömde ju skriva att det var nästa tisdag det gäller. Så en vecka kvar om jag inte får en återbudstid :)
  • FlikkanM

Är det nån som kommer fortsätta skriva i denna grupp? Eller är alla på Facebook?

• FlikkanM

Jag tänkte inte heller gå med i nån Facebookgrupp.

Iilsis: vad skönt att illamåendet lagt sig. Precis samma här, mkt bättre mående men yrslig om jag reser mig för fort eller om jag gör snabba vändningar :)

Idag ska jag upp och kika på den lille och se om allt ser bra ut, haft nån blödning och massa färgade flytningar under de senaste 7 v. Väntar lite nervöst på vad de kommer se, om de ser nått och hur det mår.

En bra läkare får jag träffa iaf såg jag på remissen, erfaren men lite knagglig på språket :)

Har lite koll på dom sen man jobbade på sjukhuset :)

• FlikkanM

Tyvärr så blir det ingen mars bebis.

På Vul syndes ett hematom som jag vara svaret till min flytningar och en hinnsäck men inget hjärta eller så. Var i v 10+3 idag. Så nu ska allt ut och sen blir det nya tag om någon månad.

Förhoppningsvis (tragiskt nog) så har kroppen själv tagit detta beslut för att bebisen inte mådde bra, mel inte fattat att den ska sluta producera hormoner eller stöta ut allt.

Lycka till alla!

• FlikkanM
    Inelg skrev 2016-08-30 11:55:42 följande:

Hej. Är så otroligt ledsen för din skull. Tycker du är stark och har en bra inställning. När jag hade mina MA blev jag knäckt. Har haft 2st i v10.

All lycka till till dig. Beroende på hur snabbt allt försvinner kan du köra snart igen.

Tack, ja inget roligt det här.

Har det varit svårt att bli gravid igen för dig efter din MA (som jag beklagar)?
  • FlikkanM
    Inelg skrev 2016-08-30 12:43:50 följande:

Jag blev gravid två månader efter första MA. Efter 2a så tog jag paus och vi gjorde ivf sedan. Hade då haft mitt 5e missfall.

Det är många som blir gravida direkt. Bara ÄL kommer igång så..

Inte meningen att låta okänslig, men Ska du ta tabletter eller skrapas du?

oj du hade lite i bagaget så att säga.

Ingen fara, fick välja mellan tabletter eller vänta en vecka till och börja med. Valde tabletter så har tagit de första men inget händer så ska ta resterande nu. Händer inget inom några timmar så ska jag ringa igen så får vi se.

Annars blir det skrapning. Ska på ÅB nästa vecka.

Hade en jätte härlig bra doktor.
Svar på tråden BF mars 2017