Inlägg från: LMKL |Visa alla inlägg
  • LMKL

BF mars 2017

Smorr skrev 2016-07-22 13:47:04 följande:

Hej! Tänkte hoppa in här! Plussade igår! Första barnet! Verkar vara i vecka 5+1. Jag är 24 och min sambo är 35, vi bor i Helsingborg! Känner mig ganska lost faktiskt! När ska man ringa barnmorska? Jag har haft ett x för 6år sen, kan man be om att få ett tidigt ultraljud för att se så att graviditeten ligger rätt? Och när är tidigast man kan se det?
    :)

Man kan göra tidigt ultraljud redan i vecka 8 som jag har förstått det. Vi ska gå och göra ett nästa vecka och då är jag i vecka 8, vi får då betala ca 1000 kr för det. Jag har tidigare varit gravid men fått MA så jag vill gärna bara veta att hjärtslag finns och allt är ok.
  • LMKL
    Midvia skrev 2016-06-24 07:37:34 följande:

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

Grattis! Min beräknas komma 3/3! :) Vårt första barn också och fick också MA senast jag var gravid för ett år sen. Känns allt bra än sålänge?
  • LMKL
    J21 skrev 2016-07-26 13:29:46 följande:

V 6+2 idag. Herregud vad mina bröst har svällt upp och blivit helt enorma! Bikinin passade inte ens häromdagen, tur att jag hade baddräkt med också, annars hade familjen börjat undra...:)

Precis som mina! Står rakt ut och när jag mätte omkrets var de 5-6 cm större. Är i vecka 8+3. :)
Svar på tråden BF mars 2017