Inlägg från: Anonym (Stockholmstjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stockholmstjej)

BF mars 2017

Sent in i tråden... Plussade igår med bf 27/3. Andra barnet, har en son som är 3,5 år. Det här är efterlängtat men jag vågar inte riktigt glädjas över det. Fick ett tidigt missfall (4+5) i början av juni och nu känns det som att jag bara går och väntar på att börja blöda igen. Ändå glad över att det tog sig igen så snabbt, bara en mens emellan, för med sonen försökte vi i nästan ett år innan jag blev gravid.

lillskrutten skrev 2016-07-24 22:54:30 följande:

Tänker ringa imorrn o boka tid för tidigt vul. Är idag i v 5(4+4). Är så rädd för dåligt bemötande och ifrågasättande så törs knappt ringa. Har inga bra erfarenheter från dom genom vår resa.

Usch rakt ont i magen av oro att de ska ta bort en del av mig glädje o lycka.

Äsch, så länge du ringer ett ställe där man kan boka själv och betala för det så kommer du inte bli ifrågasatt :) Det är ju en tjänst de säljer. Värre med folk som försöker tjata till sig det på gynakuten där de har mer brådskande saker för sig...

Har ni skrivit in er på mvc och när gjorde ni det i så fall? Med första barnet kändes det viktigt att göra så fort som möjligt men nu känner jag mer att man ju ändå inte går på några kontroller före vecka 20 så det är inte så brådis...

Mitt illamående är helt överkomligt till vardags men fy vad åksjuk jag blir av att åka bil. Brukar aldrig bli det annars.

Åh, stort grattis!

Inför första barnet hoppades jag verkligen på tvillingar men nu är det en mardröm för min del haha. Fasar inför att RUL visar fler än en.

Jag äter apotekets multivitamin för gravida, de som är med folsyra men också massa annat.

Anonym (Håller tummar och tår att det går vägen) skrev 2016-08-07 12:34:50 följande:

Roligt att det är så många i denna tråd :)

Har en fundering kring inskrivningen. Dels undrar jag vad man gör och hur lång tid det brukar ta (detta är vårt första barn, fick MF i V8 förra gången så hann inte gå på någon inskrivning).

Den undrar jag när den "normalt" brukar ske?!

Jag ringde förra veckan och fick tid 7/9! Då kommer jag vara i v12. Kändes så sent. Fick tid för ul två veckor efter det. Alltså i v14?!

Jag hade inskrivning i vecka 11 med första barnet, det tog kanske 25 minuter. De upprättar journal, dvs frågar om sjukdomshistorik, allergier, blodproppar, etc. och så tar de urinprov (varje gång för att testa efter äggvita i urinen) och blodtryck. Informerar om mvc-programmet. Sen är det mest att man själv har möjlighet att ställa frågor. Därefter var inte nästa tillfälle förrän ultraljud i vecka 19.

Är det ett missfall på gång så finns det absolut ingenting att göra åt saken, så det är mycket möjligt att de dumförklarar dig som tar upp akuttid med det. Om du inte har tur att träffa på förstående personal som vet hur skönt det kan vara att bara få oron och ovissheten stillad.

GrukanGrace skrev 2016-08-15 23:06:41 följande:

Är du kvar här lite till. Vill inte gå med än. Kram

Det är en hemlig grupp så ingen ser att du är med i den, om du inte råkar känna någon som är med i gruppen.
    Amalian83 skrev 2016-08-21 23:16:01 följande:

Ser att många ska göra Kub. Är det vanligt i Sverige att man gör det? Jag bor i Norge och jag har aldrig ens tänkt tanken eller hört om att andra gör det här förrän efter en viss ålder.

Här erbjuder nästan alla landsting det efter 35 år och flera erbjuder det till samtliga. Så många gör det för att få ett tidigare ultraljud (första är annars i v 18-20) även om riskerna för fel är mycket små.

På FB finns "BF mars 2017 - Stockholm"

Jag har inte andra besöket hos barnmorskan förrän i vecka 25 (vid lucia) och antar att jag får moderskapsintyget då.

Svar på tråden BF mars 2017