Inlägg från: sveabella |Visa alla inlägg
  • sveabella

BF mars 2017

Hej!

Efter en abort och ett mf i vecka 14 förra hösten har vi nu plussat igen!

Är i vecka sju och är såå svullen och spänd i magen. Och det blir bara värre, på bara 3 dagar har min mage blivit dubbelt så stor på kvällarna som innan. Kan knappt böja mig fram även på morgnarna för att magen är så spänd. Börjar bli lite orolig, ingen som känner igen sig?

Vet att jag har varit uppblåst och fått ganska stor mage på kvällarna i en tidigare graviditet men spänningarna och problem med att böja sig uhh det gör mig lite orolig. Ska ringa bm imorgon men hojta gärna om du känner igen dig!

• sveabella
    Amalian83 skrev 2016-08-03 22:11:06 följande:

Har du mycket att göra/stressar du? Det får iallafall min mage att spänna sig extra. Jag försöker slappna av och ta det lugnt, men med en tvååring och heltidsjobb där man inte kan säga något på ytterligare fem veckor är det ju inte helt lätt ????

Ja jag jobbar 9-18 mån-fre och är tidigare storrökare som lagt av helt på en gång! Det var inte svårt att sluta röka alls utan det var bara att göra efter plusset och sen dess har jag inte tagit ett enda bloss, men abstinensen stör mig mycket. Dessutom har jag druckit 2-3 redbull varje dag tidigare, nu ingen redbull alls. Kanske har detta med saken att göra också? Nu har jag rutin på att äta en morot och broccoli varje dag, och det är min mage def inte van vid haha
  • sveabella
    jj85 skrev 2016-08-04 06:51:45 följande:

Hej och grattis till plusset. Det är samma för mig. Magen svullnar upp rejält under dagen. Hade lite mage sen innan men den kunde jag hålla in men nu går det knappt. Jobbigt att böja sig för min del också.

Är i vecka 7+6 och ska idag för första gången till barnmorskan för inskrivning. Och ultraljud. Ska bli kul att lyssna på hjärtat. Har gjort det en gång i början av vecka 7 men då trodde jag att jag fått missfall. Hoppas att bm ger tips om illamåendet idag. Det är värst för mig. Mår illa konstant med huvudvärk. Hur är det på den fronten för din del?

Va kul!! Jag har inte vart på ultraljud ännu men längtar dit! Huvudvärk lider jag också av nåt fruktansvärt, men illamåendet är det lugnare med. Det kommer ibland men jämfört med min förra graviditet som tyvärr slutade i mf är det mycket bättre denna gången. Förra gången mådde jag jätteilla nästan hela dagarna, värst var det på kvällarna. Nu har jag ett mycket lindrigare illamående som kommer då och då. Däremot har hag ofta magknip vilket oroar mig. Är jätteorolig för mf nu eftersom det slutade så sist gång känns det som att det kommer göra det nu också.
  • sveabella
    jj85 skrev 2016-08-05 09:40:04 följande:

Det är en hemsk känsla, när man går och oroar sig. Gjordet det också då jag blödde direkt efter mitt plus i mer än 2 veckor, fick kommit in och såg ett hjärta slå. Är du orolig så kontakta en gynekologmottagning för ett tidigt ultraljud, det kan ju vara värt det :)

Ja mitt illamående igår var inget att leka med, märker att jag inte klarar av att äta varm mat, utan kan leva på mackor/knäckebröd...BM sa att det var ok framtill vecka 12..för allt i matväg (varm mat) kommer upp, verkar kräkas just nu en gång om dagen mot kvällarna...huvudvärken kunde man ta alvedon mot, BM sa så länge det är paracetamol så är det ok. INGEN IPREN :)

Får man fråga i vilken vecka du fick MF?

Jag pratade med BM igår kring oron över missfall och vi kom fram till att händer det så händer det. Pratade om när ska man berätta för andra osv...för min mage är ju väldigt svullen, det syns att jag gått upp i vikt, är inte direkt pinnsmal heller men har lite hull...mår illa konstant osv..Då sa hon det, du kan ju alltid berätta för dem du vill dela detta med, så jag bestämde mig för att berätta för mina syskon, har en bror till som jag ska berätta för idag :) och mina föräldrar i helgen, det kändes bra faktiskt. Hur har ni gjort?

Håller tummarna för att ditt illamående håller sig lindrigt :)

Jag fick MF i v14 sist gång, men det var fördröjt så redan en månad innan allt kom ut verkade MF ha skett.

Sist berättade vi för familj o vänner i v12 men nu tror jag att vi kommer vänta längre! Så länge som det går iaf, jag har ballongmage just nu så jag måste ha stora flygiga blusar för att inte se gravid ut! Jag har redan blivit bredare också. Hoppas att svullnaden går ner snart men det känns som att magen blir större och större hela tiden, inbillning kanske, hur är det för dig på den fronten?

Jag har en abort och ett MF bakom mig och är väldigt smal, kanske är därför jag svullnar upp så mycket. Jag menar att dels är min mage vanligtvis superplatt och detta blir min tredje graviditet så kroppen känner väl igen vad som händer.
  • sveabella

Jag har känt fladderrörelser i ett par veckor nu, den senaste veckan nästan dagligen förutom igår. Men nu när jag satt i soffan kände jag först ett litet fladder, sen nåt rejält som fick hela mig att hoppa till! Det var tom så att jag skrek till och min sambo som satt bredvid ryckte till och blev rädd och undra vad som hände... Är detta en normal reaktion eller var detta något annat än bebisen kanske?? Va tror ni?

Svar på tråden BF mars 2017