Inlägg från: MillanAhlskog |Visa alla inlägg
  • MillanAhlskog

BF mars 2017

Hej på er tjejer!
    Millan heter jag och jag är 30+ och väntar nu mitt 3:e barn. Är i vecka 8+2 idag.
    Jag ska gifta mig med mannen i mitt liv om ca 2 veckor. Vi har två döttrar sen innan, en på jorden och en i himlen. Maja fyller 3 år i september och gör just nu mina dagar extremt långa med all sin trots. Clara föddes 21 december 2015 och avled sent på kvällen den 23 december. Hon skulle alltså va ca 7 månader
    Jag åkte in för minskade fosterrörelser den 19 december men upplever att jag inte redigt blev tagen på allvar å blev hemskickad med en ny tid på måndagen (21:a)
    Då var det dessvärra försent, dom såg på ctg att bebisen i magen inte mådde bra å det blev akutsnitt (så där när dom tar sängen å bara springer...) Clara levde men hade det kämpigt, vi blev flyttade till Lund "över julhelgen" som det lät, men där såg dom den 23:e december att hon var hjärndöd å därför skulle respiratorn stängas av... Mitt barn skulle dö...

Det finns nog inget värre än att begrava sitt barn, men trot eller ej, man tar sig vidare.. (Man har ju inget val?!) Jag var sjukskriven i 6 månader men har nu börjat arbeta lite smått. Kommer med största sannolikhet bli sjukskriven inom 2 månader igen, då jag i mina båda graviditeter innan lidit av allvarlig foglossning, haft kryckor och varit i stort sett sängliggandes.

Bebisen i magen har vi försökt få till sen Clara dog, då hela min kropp å vårt liv längtar efter en bebis.

Jag syr barnsaker på fritiden, så som babynest, babywraps, mössor, kläder, napphållare etc etc. Finns på facebook, sök på Millans design ????

Jag har haft lite rosa flytningar å därför varit på ett vul, å då levde bebisen så vi hoppas hjärtat fortsätter att ticka och att vi får ta med oss en bebis hem från bb i mars ?????

Hela denna graviditeten kommer vara extremt jobbig psykiskt eftersom jag är och säkert kommer vara livrädd hela vägen, för för mig är det inte självklart att åka hem med ett levande barn..

Undrar du något så fråga, inga frågor är för dumma! Jag svarar på allt å speciellt om Clara ??

Min lilla ängel ska bli storasyster ????

Å tips till slutet av graviditerna:
    *lita på magkänslan, rör bebisen sig annorlunda/mindre=sök vård och ge er inte!
    *Skaffa gravidförsäkring plus (den man betalar en engångskostnad för) för man vill inte stå utan OM nått händer, finns sååå mycke som kan hända under en förlossning..

Och om någon känner mig så har vi INTE gått ut med detta ännu å jag vill att det stannar här!

Kram på er ??

(Finns även en fin grupp på fb för oss med bf mars 2017, men bara ca 30 medlemmar ännu, den är hemlig så syns inte att man är med där) Finns det fler grupper på fb kanske?

• MillanAhlskog
    ellami skrev 2016-08-05 22:52:39 följande:
    <3
    Vi är nog med i samma änglagrupp på fb, känner igen ditt namn. Har också en änglaflicka, född i mars i år. Hoppas på levande bebisar för oss båda den här gången.
    Du får gärna skriva till mig på pm på facebook så kan vi följas åt ?? är du med i marsgruppen me?

Kraaam
  • MillanAhlskog
    jj85 skrev 2016-08-06 09:40:00 följande:
    Starkt av dig att dela med dig av din berättelse
    Vi är lika gågna i graviditeten och det kommer nog gå bra ska du se. Man får försöka att inte oroa sig alltför mycket.  Vi bestämde oss för att berätta för familj (föräldrar och syskon) och vänta med alla andra, är så svullen om magen redan och kan inte hålla in den. Detta är vårt första barn. Tack för tipsen, ska kika på barnförsäkring, min man nämnde det också, har du tips på en bra försäkring? 

Hoppas du mår gott under denna graviditet :) själv mår jag sådär..igår hade jag en rätt ok dag annars legat avslagen i sängen med huvudvärk och illamående. 
    Styrke kram
    Att inte oroa sig är omöjligt när du förlorat ett barn tror jag.. Hela dena här graviditeten kommer vara oro utan dess like.. För det år ingen självklarhet att få en levande bebis med sig hem i mars

Hmm, gravidförsäkring.. Jag tror det bästa är att sätta sig å jåmföra å sen välja den man själv anser bäst. För vi tycker alla olika saker är olika viktigt..

Kraaaam

Jag mår ganska bra, känner inte av mer än trötthet. Därimot har foglossningen börjat ge sig till känna
  • MillanAhlskog
    jj85 skrev 2016-08-08 14:33:56 följande:
    Jag håller med. Det är verkligen ingen självklarhet att få med sig hem en bebis i mars men jag hoppas verkligen det går vägen för oss alla här :)

Jag har själv börjat oroa mig för KUB testet och vilka svar man kommer få.

Men får du gå på extra kontroller iom din historik och att ha förlorat er dotter?

Jag ska kika på försäkring. Kan vara bra att ha..

Så tråkigt med foglossning. Där är jag inte ännu

Bara svullen, illamående med huvudvärk hittills.

Skönt att du annars mår gott. Jag hoppas verkligen att du ska få gå på kontroller och att dem har koll så du slipper en alltför stor oro. Styrke kram till dig
    Joodå, massa extra kontroller blir det, å alla på sjukhuset. Känns skönt. Även blivit lovad inläggning om jag blir för orolig å sen blir det snitt v 38+0 ????????

Kraaam på dig
  • MillanAhlskog
    jj85 skrev 2016-08-11 21:48:57 följande:
    Gud vad skönt att dem har koll o inläggning även

Så skönt. Vill du själv ha snitt el försöka föda vaginalt?

Fick åkt in idag då jag hade blödning o kraftig smärta på endast vänster sida som strålade ner i benet. De ville att jag skulle in o kolla

Vart mycket oro och gråt men så skönt med bra svar men samtidigt så stressigt att inte veta varför de blir så här.. jaja så är väl livet som gravid.

Skönt att du kommer bli väl omhändertagen. Det är så viktigt och det behövs verkligen

Stor kram
    Jag vågar inte föda vaginalt, tror att smärtan å känslan av att inte veta hur lång tid det är kvar skulle ge mig panik.
    Min psykolog sa oxå att hon tycker det bästa för mig vore planerat snitt.
    Å eftersom Clara föddes v 39+0 med akut snitt så kommer jag proppsa på 38+0 som dom redan "lovat" för jag vågar inte riskera att komma till v 39...
  • MillanAhlskog
    jj85 skrev 2016-08-15 16:45:39 följande:
    Stå på dig bara och dem har ju ändå lovat dig. Så det ska du få iom din situation..

Jag vet inte hur jag vill göra.. jag kan ju tänka lite som dig. Smärtan, känslan och rädsla att känna att jag ska tappa kontrollen. Men får se längre fram när jag pratar med bm och förlossningen längre fram. :) får hoppas jag får bra tips men vi får se
    Jag ÄLSKADE att föda min äldsta dotter, trots att förlossningen var megalång å det gjorde sinnessjukt jävla ont, men känslan va sååå häftig.. Såg fram emot förlossningen me Clara men den slutade ju i akutsnitt

Men efter det jag varit me om så vågar jag heöt enkelt inte å jag kommer få snitt.
  • MillanAhlskog

Vill tipsa om vår facebookgrupp oxå som är hemlig, skicka en vänförfrågan till mig så lägger jag till er å sen kan ni ta bort mig som vän om ni vill ??

Svar på tråden BF mars 2017