Inlägg från: LadyTigra |Visa alla inlägg
  • LadyTigra

BF mars 2017

Plussade för lite över en vecka trots p-piller men är glad blivande mamma :)

Är nu i vecka v. 7 så ska få bebisen i slutet av mars :)
    Redan inskriven hos Barnmorskan :)

• LadyTigra
    jj85 skrev 2016-08-04 08:55:20 följande:
    Ok tack för svar. Får hoppas att jag iaf inte börjat äta folsyra försent men får kolla upp allt idag. Känner mig allmänt hängig. Får hoppas det släpper snart bara. :)
    Är i gravidvecka 7 (6+2) ;)
  • LadyTigra

LadyTigra skrev 2016-08-04 22:05:54 följande:
    Är i gravidvecka 7 (6+2) ;)
    Sorry la in fel citat XD

• LadyTigra
    Ja detta illamåendet är inte att leka med, så rastlös XD Mått så illa senaste 3v att jag knappt kunnat göra någonting :(
  • LadyTigra
    jj85 skrev 2016-08-10 17:06:28 följande:

Såg precis nu när jag varit på toaletten blod när jag torkade mig. Ush alltså. Vet inte om jag ska oroa mig eller inte...

Hur hade ni gjort???

Jag hade nog åkt in och kollat, men vilken vecka är du i?

Kan vara nidblödning. 

• LadyTigra
    jj85 skrev 2016-08-10 17:22:33 följande:
    Är i vecka 9.. vad innebär en idblödning?

Jag blödde nämligen i 2 veckor efter mitt plus. Sedan inget alls men nu kom det o känns som.mens värk i vänster sida av magen. 1177 tyckte jag skulle vila och ringa bm imorgon men man blir ju så orolig.:(

Nidblödning påminner om mens och rätt vanligt att gravida får tidigt i grav. Läst lite om det och en nidblödning är inget att vara rädd för, den är nåt om att embryoet fäster. 

Vecka 9 låter dock sent. Jag skulle åkt in till gyn akut och dubbelkollat om du har ont och det nu.

Efter plusset, den delen skulle jag inte oroa mig för, det låter som det jag vad om nidblädning. Men blödning nu och ont?

Jag skulle åka in, jag skulle inte vilja chansa på att vänta. 

• LadyTigra
    jj85 skrev 2016-08-10 17:38:02 följande:
    Ja det är lite som mensvärk. Det kommer och går men det är inte en jobbig smärta mer som molvärk. Men då åker jag in och dubbelkolla. Hellre det än att oroa mig till imorgon. Ush alltså tankarna snurrar. Ska vänta på min man sen åker jag med honom och hoppas man inte får vänta alltför många timmar. Blodet är färskt när jag torkar mig. Som sagt 1177 tyckte man kunde vänta men alltså man kan ju inte ligga hemma i soffan och inte oroa sig direkt. Det är inte mycket blod men torkat mig 4 gånger o det kommit blod. La trosskydd precis och det kom lite.

Jag kan se att de tycker det, men jag har svårt att lita på dem. De har sagt åt mig att inte åka in och sen blev jag mycket värre och tvingades in ändå. (Tarmvred) Och de har sagt åt mig att åka in för saker som inte behöver akutvård. 

Det är ju lite personligt vad man känner, när det gäller ens baby skulle jag inte våga så jag tycker du gör rätt i att dubbelkolla <3

Lycka till!

Svar på tråden BF mars 2017