Inlägg från: Aysa |Visa alla inlägg
  • Aysa

BF mars 2017

Hej alla och grattis! Sitter och tvekar om jag ens ska skriva här. Har plussat för snart 2 veckor sedan på bim. Blev såklart överlycklig och hoppas verkligen på ett barn i Mars 2017. Men för ganska precis ett år sedan fick jag missfall någon gång i v6, då hade jag haft små bruna blödningar till och från i en vecka innan missfallet började. Den här gången har jag också fått lite bruna blödningar oftast då jag går på toaletten i 2 dagar nu. Det känns som om allt upprepar sig men jag hoppas ändå...skriver ändå bara för att det känns skönt.

• Aysa
    Snurre skrev 2016-07-31 00:18:53 följande:

Känner med dig och går igenom precis samma. Jag har haft bruna flytningar i 8 dagar nu, men inte speciellt ont och bara lite lite blod har kommit. Orolig för att något är fel :( håller tummarna för både dig och mig

Tack! Håller tummarna för dig med. Det är inte roligt att oroa sig. Man vill ju bara få njuta av att det växer ett litet liv därinne. Men det finns en chans att det ska gå bra också och jag försöker fokusera på den annars hade jag nog aldrig våga skriva i den här gruppen. Det är barn nr 3 för mig. Vilket för dig?
  • Aysa
    Snurre skrev 2016-07-31 09:10:32 följande:

Ja, svårt att hålla tankarna i schack! Jag hoppas varje dag på mer grav-symptom, så jag får känna någonting! Har inskrivningsmöte på mvc 10 augusti, måtte det gå fort! För mig är det första barnet! Har du några symptom? :)

Jag måste springa på toa oftare. Brösten är stora och ömma. Magen krånglar en hel del. Men inget illamående ännu och det är jag bara glad för.:) För mig känns det iaf som att symptomen ökar litegrann. Orkar inte kontakta mvc ännu väntar lite till. Tiden går extremt sakta iaf. Vad har du för symptom?
  • Aysa
    Snurre skrev 2016-07-31 14:26:54 följande:

Så gott som ingenting känns det som! Känner att brösten är större och väldigt ådriga, det har jag aldrig annars. Kissar väldigt ofta också, det är allt. Men det känns inte som att symptomen ökar här. Uschfy jag är mest livrädd! Önskar man kunde och vågade njuta mer av det

Jag börjar känna mig ganska lugn. Önskar jag kunde hjälpa dig att känna så också. Inte för att blödningarna slutat men jag kan ändå inget göra. Däremot så ser jag fram emot imorgon tänkte gå och köpa ett sånt där digitalt test som visar veckor. Har bara testat med ett vanligt på bim och då var det så svagt streck. Vill se hur många veckor det visar. :) Alla har inte så starka symptom så det behöver inte vara nåt fel.
  • Aysa

Min graviditet verkar ha stannat upp. Mina hormonvärden ökar inte normalt men dom sjunker inte heller. Syns ingenting på vul. Går och väntar på på att få börja blöda så vi kan försöka igen. Hoppas att det inte är ett utomkveds utan att det satt i livmodern och att kroppen snart ska fatta nåt.

Jag önskar er alla lycka till med era graviditeter!

• Aysa

Cecilia och Snurre:

En liten uppdatering.

Efter fortsatta kontroller med hcg prov som sjunkit ner till 300 och allt annat såg fint ut också så fick jag igår riktigt ont och åkte in. Det blev operation idag och det var ett utomkveds så dom tog bort min högra äggledare. Många utomkveds i den här gruppen. Kramar till er!

• Aysa
    Snurre skrev 2016-08-14 18:54:12 följande:

Usch, känner med dig! Fruktansvärt att behöva gå igenom! Idag är det 9 dagar sen min op..det blir bättre!! Hoppas år okej

Jag mår ändå helt okej måste jag erkänna. Även om en äggledare är borta så sa dom att den vänstra äggledaren såg jättebra ut och äggstockarna likaså och livmodern. Kan inte önska nåt mera. Det är bara försöka igen när kroppen är redo. Vill inte vänta länge då jag har åldern emot mig. Blir 38 i mars. Om det är meningen att det blir en bebis till slut så blir det. Hur känner du dig då? Blir det nytt försök snart? Hoppas det går bra för oss i så fall. Kramar.
  • Aysa
    Snurre skrev 2016-08-14 23:26:50 följande:

Va skönt att du känner dig okej! Jag mår bättre, va inte mycket med mig i början av veckan! Blödde mycket, svårt och kissa och hade ont. Nu gör det bara lite ont i vissa lägen annars helt okej! Ja, det blir det! Fick du några restriktioner gällande sex och bebisverkstad? Lycka till och krya på dig

Tack, skönt att skriva med någon i samma situation.

Dom sa ingenting och jag frågade inte heller men tror jag väntar minst en mens iaf. Vill se att jag fungerar som vanligt och det blir lättare då att försöka pricka ägglossning. Sen är det ju inte säkert att det händer på en gång iaf. Har man rätt att få tidigt vul om man har haft utomkveds till nästa graviditet? Vet du nåt om det? Lite orolig kommer man säkert att vara. Håller tummarna för oss.
  • Aysa
    Smorr skrev 2016-08-15 01:37:02 följande:

Jag hade ett utomkveds för 6 år sen! Är gravid nu igen och sa till min barnmorska att jag va orolig för utomkveds så hon bokade ett tidigt vul till mig till nästa vecka! Hon sa att har man haft ett x innan så brukar dom vilja kolla nästa graviditet tidigt!

Tack det är bra att veta. Lycka till!
Svar på tråden BF mars 2017