Inlägg från: Loppan81 |Visa alla inlägg
  • Loppan81

BF mars 2017

Hej tjejer! Jag plussade idag och har bf 22 mars enligt appen. Blev lite chockad över plusset men såklart väldigt glad. ???? Hade missfall i maj så var inställd på att vi skulle börja försöka igen till hösten. Håller tummarna för att allt går vägen den här gången. ????

• Loppan81
    Inelg skrev 2016-08-22 08:57:27 följande:

Hej alla fina tjejer. Får man hoppa på så här sent? Vecka 11 idag. Är 37 år och Bor i centrala Stockholm.
    Väntar mitt 2:à barn. Har en 2:åring hemma.
    Haft 3 MF och 2MA båda v10. Gjorde därefter IVF och fick vår flicka och nu Återföring av fryst embryo som även det lyckades. Går på moln men har inte vågat jinxa fören jag passerat mitt mentala hinder vecka 10. Världens lyckligaste nu.
    Min graviditet är lite kassare då jag mår illa varje dag men kräks inte som tur är. Ganska svullen, redan gått upp flera kilon. Puh!
    Tror att magen redan poppat för den börjar synas (spännande)
    Är lite nojjig av mig och hoppas få ventilera med er mina medsystrar om det går bra.

Kramisar

Så kul med en till som bor i Sthlm. ????
    Jag bor vid st Eriksplan. Jag går in i v 11 i slutet av den här veckan.
    Håller alla tummar och tår för att allt ska gå vägen för er denna gång.
  • Loppan81

Inelg:
    Haha! Vilket sammanträffande, kul! :)
    Har varit lite tufft de första veckorna med illamående men hoppas att det ger sig snart! Man blir ju så himla ynklig alltså! Var samma sak förra graviditeten, har en liten dotter som blir 3 år i november.

Hur mår du? Har du fått någon hjälp mot ditt illamående?

• Loppan81
    Inelg skrev 2016-08-22 20:51:01 följande:
    Loppan:
    Verkligen kul.
    Ja, Illamåendet är det värsta. Har inte fått nån hjälp. Har kommit på att de allts värsta dagarna beror på att jag druckit en kopp kaffe . Tål typ inte kaffe men tvingat i mig det mot huvudvärk. :/
    Klarar mig okey på Loka Flusch citrus som hjälper oväntat hyfsat ändå :) Äter även varannan timme också.
    Har även laddat med filmjölk att ta vid behov haha. Min förra grav va inte lika jobbigt illamåendemässigt.

3 år trots ännu? Hehe
    Alltså fil har jag också blivit beroende av! Brukar aldrig äta det annars... Måste vara det syrliga man vill åt.
    Där sa du något med kaffet... När jag tänker efter så är det sjutton efter det som jag också tycker att det blir värre... Får testa i morgon och ta en kopp te i stället.

Alltså 3-årstrotsen känns som att den kom som en brev på posten samma dag som jag plussade... Eller så var det min toleransnivå som sjönk avsevärt... Haha! Nej, usch får så dåligt samvete både mot min dotter och min sambo att jag beter mig som ett monster vissa stunder... Måtte det lugna sig snart.

Hur har ni det med trotsen? ;)
  • Loppan81
    Inelg skrev 2016-08-22 21:42:15 följande:
    Ja tänk på kaffet! Jag är kräkfärdig de dagarna jag dricker och nu när jag slutat så är det mer hanterbart :)??????Te däremot vet jag inte. Har ej testat.

Drygt med trots. Tror nog bestämt att det har med din toleransnivå att göra haha.

Vet du om det finns nån Stockholmstråd här eller FB?
    Nej, vet inget Stockholmstråd ännu... Säg gärna till om du hittar någon... :)
  • Loppan81
    Inelg skrev 2016-08-23 13:27:58 följande:
    Jag tänkte först att jag startar en och det gjorde jag men då skrev nån att det finns på FB men jag hittar ingen. Så vi kanske ska starta en egen? Eller är dom hemliga så man måste bli tillagd?
    Ja, frågan är om den är hemlig?
    Vi kan väl starta en egen! :)
  • Loppan81
    Esther90 skrev 2016-08-23 16:53:48 följande:
    Ja det kan vi väl göra? Är det någon som har koll på hur man gör? Annars kan jag titta på det imorgon fm :)
    Toppen om du har möjlighet att fixa. :)
  • Loppan81
    Tjillevippens skrev 2016-08-23 19:56:58 följande:
    den är hemlig :) om ni vill bli inbjudna kan ni skriva ett PM till mig så hjälper jag er in!
    Måste man vara inloggad på en dator för att skicka pm eller är jag bara lite korkad nu? Haha ! Får det inte att funka...
  • Loppan81
    Inelg skrev 2016-08-27 10:30:31 följande:

Är inte folk här och skriver så ofta? Vart är alla? I en FB grupp?
    Jag har fortfarande inte hittat nån. Eller blivit tillagd :(

Inte jag heller... :(
    Hur går det med illamåendet?
  • Loppan81
    Inelg skrev 2016-08-29 06:21:47 följande:
    Loppan nu är jag med! ;) vad är dina initialer i gruppen?

Jag vill försöka hitta den där stockholmsgruppen också.. Vet du hur?
    Hej! Nu har jag mailat och hoppas på att jag blir insläppt. Mina initialer är CL :)
  • Loppan81
    Inelg skrev 2016-08-30 09:00:27 följande:
    Jag kanske kan lägga till dig?? Pma mig ditt namn så lägger jag till dig på FB :)
    Nu har jag skickat PM till dig. :)
  • Loppan81

Är det någon mera som känner att alla dessa hormoner håller på att ta över helt? Jag känner mig verkligen helt under isen och tycker att det mesta känns skit.. Har inte lust att göra något och har ingen energi.
    Har dessutom har världens bråk med min sambo idag om riktiga skitsaker. Usch, hemsk dag...

• Loppan81
    jesssicahansen skrev 2016-09-04 19:40:15 följande:
    Håller med till fullo..

Hormonerna är hemsk & min sambo råkar ut för minsta lilla så gott som varje dag:(
    Har han ändå lite överseende just eftersom du är gravid eller "glömmer" han bort att FU är gravid?
    Usch, känner mig så ledsen idag att har bara vill strunta i allt!
  • Loppan81
    Inelg skrev 2016-09-04 20:14:38 följande:
    Skickar över en stor kram till andra sidan Vasastan :)
    Tack snälla! Den tas emot med tacksamhet. <3
Svar på tråden BF mars 2017