Inlägg från: Inelg |Visa alla inlägg
  • Inelg

BF mars 2017

FlikkanM skrev 2016-08-30 06:09:54 följande:

Jag tänkte inte heller gå med i nån Facebookgrupp.

Iilsis: vad skönt att illamåendet lagt sig. Precis samma här, mkt bättre mående men yrslig om jag reser mig för fort eller om jag gör snabba vändningar :)

Idag ska jag upp och kika på den lille och se om allt ser bra ut, haft nån blödning och massa färgade flytningar under de senaste 7 v. Väntar lite nervöst på vad de kommer se, om de ser nått och hur det mår.

En bra läkare får jag träffa iaf såg jag på remissen, erfaren men lite knagglig på språket :)

Har lite koll på dom sen man jobbade på sjukhuset :)

Lycka till idag :)
  • Inelg
    Loppan81 skrev 2016-08-29 17:22:15 följande:
    Hej! Nu har jag mailat och hoppas på att jag blir insläppt. Mina initialer är CL :)
    Jag kanske kan lägga till dig?? Pma mig ditt namn så lägger jag till dig på FB :)
  • Inelg
    FlikkanM skrev 2016-08-30 10:27:57 följande:

Tyvärr så blir det ingen mars bebis.

På Vul syndes ett hematom som jag vara svaret till min flytningar och en hinnsäck men inget hjärta eller så. Var i v 10+3 idag. Så nu ska allt ut och sen blir det nya tag om någon månad.

Förhoppningsvis (tragiskt nog) så har kroppen själv tagit detta beslut för att bebisen inte mådde bra, mel inte fattat att den ska sluta producera hormoner eller stöta ut allt.

Lycka till alla!

Hej. Är så otroligt ledsen för din skull. Tycker du är stark och har en bra inställning. När jag hade mina MA blev jag knäckt. Har haft 2st i v10.
    All lycka till till dig. Beroende på hur snabbt allt försvinner kan du köra snart igen.
  • Inelg
    GrukanGrace skrev 2016-08-30 07:26:58 följande:

Hur gör jag för stt komma med i FB gruppen.

Du pmar Tjillevippens så lägger hon till dig
  • Inelg
    FlikkanM skrev 2016-08-30 12:41:12 följande:
    Tack, ja inget roligt det här.

Har det varit svårt att bli gravid igen för dig efter din MA (som jag beklagar)?
    Jag blev gravid två månader efter första MA. Efter 2a så tog jag paus och vi gjorde ivf sedan. Hade då haft mitt 5e missfall.
    Det är många som blir gravida direkt. Bara ÄL kommer igång så..

Inte meningen att låta okänslig, men Ska du ta tabletter eller skrapas du?
  • Inelg
    megapixeln skrev 2016-08-30 10:08:15 följande:

Åh, jag kan också hoppa in här ju! Har bf 25/3 som det ser ut nu. Var på mitt andra besök hos barnmorskan för någon timma sen bara och hon sa att alla värden såg bra ut samt att det var ett bra tecken att jag mått så illa (utan att kräkas dock så har inte tappat vikt). Har KUB bokat just nu 13/9 men ska försöka se om jag kan få i Örebro. Bor i Hallsta och vill helst inte böka mig in i centrala Stockholm! Cool

Välkommen :) Kul med inskrivning.
    Har samma som du mått illa en del men aldrig kräkts. Har typ fobi haha. Så håller mig så gott jag kan. Gått stadigt rakt upp i vikt. Haha
    Stockholm är också trevligt men fattar att det blir långt för dig :)
  • Inelg
    FlikkanM skrev 2016-08-30 13:10:15 följande:
    oj du hade lite i bagaget så att säga.

Ingen fara, fick välja mellan tabletter eller vänta en vecka till och börja med. Valde tabletter så har tagit de första men inget händer så ska ta resterande nu. Händer inget inom några timmar så ska jag ringa igen så får vi se.

Annars blir det skrapning. Ska på ÅB nästa vecka.

Hade en jätte härlig bra doktor.
    Skönt att du kände dig bra med din läkte. Superviktigt.

Ok. Då får du vänta och se när allt kommer ut.
    Ett tips. Var uppe och rör dig även om du bara vill ligga ner och gråta. Annars kommer inte tabletterna igång. Det hände mig.
  • Inelg
    ellami skrev 2016-08-30 14:06:01 följande:
    Vad ledsamt att höra. Jag hade ett MA i v 13 förra året. Det fostret dog v 10 så jag blev inlagd för att genomgå medicinsk abort. Blev också ganska knäckt som Inelg, men samtidigt kunde jag släppa det när jag blev gravid igen. Tog bara två månader innan jag blev gravid med vår ängel. Önskar dig all lycka till i framtiden.
    Beklagar ditt MA. Men som du säger så blir det bättre sedan även om man kanske aldrig riktigt glömmer. Underbart att du blev gravid direkt. :)

Vilken vecka är du i nu?
  • Inelg
    ellami skrev 2016-08-30 17:29:36 följande:
    Ja det var skönt att det gick fort men tyvärr förlorade vi vår efterlängtade bebis i slutet av graviditeten för ett par månader sedan :(

Nu är jag v 11+, blandade känslor med mycket svackor men jag sätter upp små delmål att fokusera på, nästa vecka har vi kub. Vilken vecka är du i?
    Nej nej. Vad är det du säger. Det får inte hända. Beklagar så himla mkt blir så ledsen.
    Vad säger dom? Du behöver inte svara om det är för jobbigt. Du får gärna pma mig om du hellre vill det.

Men sen blev du gravid direkt igen. Förstår att det är blandade känslor. Efter alla mina MF kunde jag inte alls njuta av graviditeten fören sista månaderna.

Kub nästa vecka. Jag har inte skrivit in mig än så jag har inget kub planerat. Vet inte riktigt om jag pallar göra kub. Kommer bli stressad av siffrorna tror jag. :-/

Jag är 11+1, har en 2 åring hemma. Båda ivf graviditeter som är de ända som ville stanna kvar i min mage. Vågade inte bli gravid på egen hand efter 5 MF.
    Vilken stad bor du i?
  • Inelg

Ok. Tungt tungt för dig. Nä man får stor respekt för det här och man blir ödmjuk för andra människor.

Ja då har vi samma BF. Kul. Vi får följas åt tycker jag.
    Pma mig :)

• Inelg
    DevilsDaughter skrev 2016-09-03 11:44:00 följande:

Hej Tråden!
    Beklagar allt hemskt jag har läst nu när jag läst ikapp. Hoppas det går bra för alla som har sina graviditeter kvar! Flikkan: Hoppas du blir gravid snart igen och beklagar missfallet.

Jj85: Hur går det för dig? 

Jag har varit en vecka på Kreta och illamåendet blev så mycket bättre (tog dock tabletter hela tiden), men när jag kom hem så kom världens bakslag och jag kräks och mår såå dåligt trots medicinering. 
    Fick svaret på NIPT när vi var iväg och allt såg bra ut och vi väntar en liten pojke Hjärta. Känns overkligt och underbart! 

Kan man få veta kön via niptb? Skönt att allt såg bra ut Fresten.
  • Inelg
    lilsis skrev 2016-09-04 17:04:32 följande:
    Ja Där jag ev lämnar kostar det ett par hundralappar extra men det kvittar med tanke på att det ändå kostar flera tusen med NIPT i mitt landsting.
    Oj visste inte det. Är det visa ett blodprov man kan få veta? Eller ser dom på ultraljudet? Hur säkert är det?
  • Inelg
    GrukanGrace skrev 2016-09-04 19:02:12 följande:

Det har jag gjort men det händer inget. Om du är med i FB gruppen kan du kanske be någon släppa in mig.

Jag kan lägga till dig :) PMa. Sen måste du godkännas bara.
  • Inelg
    DevilsDaughter skrev 2016-09-04 17:38:10 följande:

Inelg: Japp. Där jag gjorde kostade det inget extra. Det är i princip helt säkert, 99, nånting i procent. Min läkare sa att det i princp ÄR helt säkert men man säger 99, nånting för att man i biologi aldrig kan säga 100%.
    Har dock hört ngn säga att om resultatet blir pojke så är det verkligen 100, för de kan inte hitta någon y-kromosom om det är en flicka, men är resultatet en flicka så är det 99, nånting säkert för de kan mot typ all förmodan ha missat y-kromosomen.

Jag är inte på fb..

Det va som fan. Hade ingen aning. Så man kan när man gör KUB få reda på det om man vill alltså eller är det nåt man måste beställa på sidan av?
  • Inelg
    Loppan81 skrev 2016-09-04 18:40:23 följande:

Är det någon mera som känner att alla dessa hormoner håller på att ta över helt? Jag känner mig verkligen helt under isen och tycker att det mesta känns skit.. Har inte lust att göra något och har ingen energi.
    Har dessutom har världens bråk med min sambo idag om riktiga skitsaker. Usch, hemsk dag...

Men ush vilken skitdag för dig!! Än så länge så har jag inte blivit så hormonell. Sist med dottern så blev jag det från och med nu typ och kunde grina för vad som helst. :/ var så trött osv i typ en månad.
    Men visste har jag sämre dagar utan energi nu också jag bara väntar på dippen :/
  • Inelg
    Loppan81 skrev 2016-09-04 20:02:00 följande:
    Har han ändå lite överseende just eftersom du är gravid eller "glömmer" han bort att FU är gravid?
    Usch, känner mig så ledsen idag att har bara vill strunta i allt!
    Skickar över en stor kram till andra sidan Vasastan :)
  • Inelg
    DevilsDaughter skrev 2016-09-04 20:50:26 följande:

Inelg: NIPT är vid sidan av, inte samma som kub. KUB är bara en sannolikhet. NIPT så analyserar de nedbruden DNA (fritt DNA) från moderkakan som finns i mammans blod. 

Har känt av mina hormoner jättemkt idag, arg över allt :(

Aha. Okey. Tack för förklaringen :)
  • Inelg
    lilsis skrev 2016-09-05 13:17:00 följande:
    Ja de arbetar långsammare pga relaxinet så det hinner bildas mer gaser än annars. Man kan bli förstoppad också.

Inte så glamoröst.
    Alltså om jag är dålig i magen fy fasen alltså.. :o
  • Inelg
    megapixeln skrev 2016-09-06 10:50:39 följande:

Enda anledningen till att jag ville lyssna på hjärtat var för att jag visste att de gick och så att man är cool lugn till KUB. Är om en ynka vecka och tråkigt att åka 13 mil för att de inte finns något där :p

Förstår dig. Ska också göra det nu innan kub
Svar på tråden BF mars 2017