Inlägg från: tindistar |Visa alla inlägg
  • tindistar

vi från Skåne som har BF jan/feb-17

Hejsan! Här hänger jag på. Bor utanför Hörby och väntar mitt femte barn i januari 2017. Är 28 (om 3 veckor 29 år). Är gift sedan 8 år men tillsammans i snart 11. Alla barn har jag med samma man så vi har än så länge 3 flickor och 1pojke. Ska bli spännande att se vad det blir för något denna gång.

• tindistar

Angående kön så ska vi ta reda på det. Har gjort det med alla de andra fyra också. Denna gång ska vi dock inte berätta vad det är för sort till någon annan utan behålla det för oss själva.

Läste lite högre upp om kub och jag gjorde det i Lund i tisdags. Fick se en sprattlande liten bebis och fick som tur är låg risk. Är under 33 år men p g a att jag har ds i närmsta släkten får jag göra det gratis. Annars är det privat man får vända sig enligt min bm. Även Lund/Malmö har gräns på 33 år.

• tindistar
    Ox2 skrev 2016-07-03 10:02:27 följande:

Kalaset gick bra! Och treåringen är nöjd med alla sina nya dinosaurleksaker.

Någon av er som väntar syskon som redan fått tillbaka era gravidkrämpor el jag är först ut? Idag invigninger jag mina långa stödstrumpor. Riktigt sexigt men vad gör man :)

Köpte ett par nya gravidjeans på rea på hm häromdagen. Jag har alltid varit höggravid på sommaren innan men ska man vara det i november och december så känns det som att man kan behöva några till. Plus att jag inte kan knäppa mina vanliga. Vågen visar 5kg+ i v 14 :)

Vad skönt att kalaset gick bra. Jag har haft foglossning sedan jag fick plus på Stickan. Hemskt att redan få det då jag har fyra barn som jag ska ta hand om. Det märks att kroppen är mer sliten denna gång.
  • tindistar

Fick idag tid till rul. Den 11/8 är det dax. Blir nervös redan nu när jag tänker på det.

Angående kub som ju är en riskanalys. Jag fick bra resultat denna gång. Förra gången däremot fick jag hög risk för ds. Därför gjorde jag ett moderkaksprov. Detta misslyckades då min moderkaka var för tät så de fick inte loss något trots två stick. Ångesten efter det var enorm. Trodde verkligen att jag skulle få missfall. Men tre veckor senare gjorde jag fostervattensprov och efter 5 nervösa dagar fick vi svaret att allt var bra. Man måste nog bestämma sig för vad man ska göra innan man gör kub. Alla får tyvärr inte bra resultat.

Svar på tråden vi från Skåne som har BF jan/feb-17