• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • Falskt alarm

Ingen bebis än Lite tur,även om jag längtar att slippa vara så otymplig, så känns det som.om jag inte har tid att få barn än ) Haft blödning 2 ggr till, men känner mig ganska lugn ändå. Sover för en gångs skull riktigt gott på natten,rn bra natt är jag inte ens uppe och kissar! Och ändå är man sååååå trött hela dagarna! Men älskar helg, då kan man sova middag med gott samvete medan maten blir lagad av nån annan och 3-åringen leker glatt även utan mamma

Hur går det för er andra? Vad hittar ni på för att sysselsätta äldre syskon utan så mycket insats?

• DevilsDaughter
    Falskt alarm skrev 2017-02-19 18:38:37 följande:

Ingen bebis än Lite tur,även om jag längtar att slippa vara så otymplig, så känns det som.om jag inte har tid att få barn än ) Haft blödning 2 ggr till, men känner mig ganska lugn ändå. Sover för en gångs skull riktigt gott på natten,rn bra natt är jag inte ens uppe och kissar! Och ändå är man sååååå trött hela dagarna! Men älskar helg, då kan man sova middag med gott samvete medan maten blir lagad av nån annan och 3-åringen leker glatt även utan mamma

Hur går det för er andra? Vad hittar ni på för att sysselsätta äldre syskon utan så mycket insats?

Hehe.. På sätt och vis känner jag som du, att det inte skulle vara läge att föda just nu hehe.. Huset måste ju städas först! Och det orkar jag inte göra just nu.
    Alltså vi har det ganska soft ändå gällande sysselsättande av barnen. Äldsta barnet är 11 år och hon leker med 9-åringen. Yngsta barnet är 2,5år + och hon leker med 5åringen. Ofta har de äldre barnen kompisar med sig efter skolan och då leker de allihop tillsammans. Sen bor farmor precis bredvid oss, så är något av de små barnen otåligt och sysslolöst skickar jag bara iväg dem till farmor och farfar. Vi bor på landet och är de enda som bor på denna vägen så kan låta alla vara ute utan att behöva ha konstant uppsikt eftersom det inte finns ngn trafik. Dock är jag lite halvt orolig att ungarna kommer klättra på väggarna nu när det är lov! Min man har tagit ledigt från jobbet måndag och fredag iaf så det är ju skönt! Ska se om han kan hitta på något med dem imorgon kanske så de får lite ordentlig stimulans innan jag är hemma med dem tis-tors.
  • Quirall

Avklarade sambons födelsedag i lördags, nu måste jag klara mig fram till onsdag när dottern fyller sex, och innan dess måste huset städas. Sover som en kratta och är trött heeela tiden. Min bm föreslog att vi skulle försöka tidigarelägga snittet eftersom jag nästan inte kan gå ens med kryckor längre. Men känner att jag vill ta mig förbi dotterns födelsedag och sen är det ju bara 6 dagar kvar så skall försöka stå ut.
    I övrigt är det rätt stressigt, har hantverkare som renoverar hela undervåningen här och väntar på en kille som skall koppla in fiber på övervåningen. Vi måste väldigt snart bestämma oss exakt vart alla rör och avlopp skall gå i golvet och det är svårt att få tiden att räcka till med två krävande barn.
    Blir alldeles för mycket skärmtid för barnen just nu, speciellt sonen men vad gör man, jag är ju helt obrukbar just nu.
    Längtar till bb och hoppas jag kommer kunna koppla bort omvärlden helt där och bara njuta. Tvättstuge och badrumsbyggande får bara pausa under de dagarna.

• Fru Ve

Mycket skärmtid även här för mina barn..... Har bara 14 dagar till BF nu så även om jag skulle gå till 42 fulla veckor är det bara max 4 veckor kvar. Problemet är att varje dag nu känns som typ en vecka kändes förut när man bara väntar!! Igår kväll hade jag 5-6 riktigt kraftiga sd med molvärk men sen ingenting mer :( hoppas ändå detta med ständiga förvärkar påverkar förlossningen så den går smidigare sen. Så man inte ska ha det helt i onödan. ....

• DevilsDaughter

Ja blir en hel del skärm här också men försöker att inte må dåligt över det. Håller med dig om att en dag känns som en vecka. Tills ganska nyligen så kändes det som att tiden gick hyfsat snabbt ändå. Men nu när det börjar kännas nära med ändå långt borta så går det långsammare. Rent spontant så tänker jag att förlossningen kan sätta igång när som men så räknar jag efter och kommer fram till att det säkert är 6-7 veckor kvar om jag går över fullt vilket jag brukar göra:( förra barnet kom bara en vecka över tiden men då satte vi igång det själva genom att göra hinnsvepning hemma. Inget jag egentligen vill göra denna gången, kanske kan man be BM om en hinnsvepningen tror inte min BM är sådan som gör det..

• jyns00

Jag har fått reda på att imorgon ska jag och min sambo infinna oss på BB imorgon för att ha koll på hur det är med mig, bebis och mina gallsyror. De har förhöjt sig under veckan. Ev blir det en igångsättning, livrädd då detta är mitt andra barn men min första vaginala förlossning. Snälla ge mig lite stöd kring igångsättning!!

• Quirall

Tyvärr kan jag inte ge något stöd om igångsättning eftersom min två är födda med snitt och även denna tredje blir det. Men stort lycka till! Kommer säkert gå jättebra! Snart börjar bebisarna dimpa in :)

Nu skall jag bara ta mig igenom lördag och söndag själv med barnen eftersom sambon måste jobba sen på måndag är det dags för dem att åka hem till mormor och morfar på kvällen och för mig att börja med de hemska hibiscrub dubbelduscharna. På tisdag blir det att stå upp 4:30 så vi kan infinna oss på sjukhuset 7:00.
    Om inget annat händer innan, har inte sammandragningar som känns i magen just nu men däremot kraftigt i ryggen, men har haft så från å till mycket utan att det blivit något av det så klingar säkert av idag med, skall ta alvedon och gå och lägga mig strax.

• Fru Ve

Jag har heller inget att komma med gällande igångsättning men du ska se jyns00 att det kommer att gå bra! Stort lycka till i alla fall!

Quirall: spännande! Skönt att veta att barnet kommer på måndag! Lycka till du också!

Själv är jag på BF-9 idag..... är övertygad om att jag går över tiden åtminstone en vecka så jag räknar med minimum ett par veckor till eller mer. Måste försöka hitta på saker varje dag i alla fall något litet fast jag egentligen inte orkar. Är också ensam med barnen idag då mannen jobbar. Men 5-åringen är hos grannen och leker vilket är en skänk från ovan! Det blir bara slagsmål mellan mina söner, eller skärmtid annars känns det som....usch. Men snart är det över och dessutom vår så man kan vara ute!

• Quirall
    Fru Ve skrev 2017-02-25 10:14:32 följande:

Jag har heller inget att komma med gällande igångsättning men du ska se jyns00 att det kommer att gå bra! Stort lycka till i alla fall!

Quirall: spännande! Skönt att veta att barnet kommer på måndag! Lycka till du också!

Själv är jag på BF-9 idag..... är övertygad om att jag går över tiden åtminstone en vecka så jag räknar med minimum ett par veckor till eller mer. Måste försöka hitta på saker varje dag i alla fall något litet fast jag egentligen inte orkar. Är också ensam med barnen idag då mannen jobbar. Men 5-åringen är hos grannen och leker vilket är en skänk från ovan! Det blir bara slagsmål mellan mina söner, eller skärmtid annars känns det som....usch. Men snart är det över och dessutom vår så man kan vara ute!

Ja här blir det också mycket slagsmål om man inte är med heeela tiden. Mycket skärmtid blir det idag, och för en stund sedan ringde sambon från jobbet och sa att han varit tvungen att ta Treo och gå å lägga sig för han blev akut dålig, hade pratat med sin chef och samma hade hänt 3-4 andra, och vi satt här och åt lunch och plötsligt blev dottern jättehostig och slö så nu är jag supernojig att det är influensa eller kräksjuka eller något på gång. Hjälp vad gör jag då?! Får åka själv till snittet på tisdag..? :'(
    Dessutom har jag massor sammandragningar idag och ett par riktigt kraftiga smärtsamma ryggvärkar.
    Har förberett mina föräldrar iaf så de eventuellt kan köra in mig om något drar i gång mer :S
  • DevilsDaughter

jyns: Hoppas allt går bra! Lite sent men jag blev igångsatt med tredje barnet och det gick jättebra!

quirall: Lycka till! Jobbigt när det inte blir som man tänkt sig :(Här går det RSvirus på förlossning och BB.. Hoppas din familj kryar på sig!

Fru ve: Hoppas både du och jag slipper gå över!

Jag var ute och gick igår med hästen tillsammans med familjen, ansträngde mig något mer än vad som var tänkt och idag har jag ont av foglossning och träningsvärk i skinkorna. Känns också som mensvärk så jag vet inte riktigt vad som är vad, är dessutom förkyld så tror jag har ont av det också.. 

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon