Inlägg från: Mimimamalou |Visa alla inlägg
  • Mimimamalou

Stora barn i vagn

Min son åkte paraplyvagn till han var omkring 4 år.
    Nu är han 5,5 år och racear fram på sin balanscykel. Då får jag verkligen gå fort.

Jag sket i vad främlingar tyckte och tänkte. Däremot var det ju alltid lite pinsamt när man tog en långpromenad med kompisar och deras jämnåriga barn. Deras barn gick, mitt barn åkte vagn.
    Varför min son åkte vagn så länge berodde nog mest på att jag är bekväm av mig. Och för att han gillade sin vagn.

Sedan är det skillnad på att skjutsas till förskolan i vagn, jämfört med bakpå en cykel.
    Barnvagn = småbarn. Cykelstol = storbarn.
    Det ser, i ärlighetens namn, inte så bra ut med ett stort barn i vagn.

• Mimimamalou
    Maddi skrev 2016-06-29 06:37:57 följande:

Detta är faktiskt väldigt jobbigt att ha långa barn. Min ena är 3 men lika lång dom en 5 åring. Inte nog med de så har han dessutom autism, vilket inte folk ser.

Vi gör saker med våra barn, vi kan vara ute från 8 på morgonen till 19-20 på kvällen och många gånger är det gå, gå och gå. Min äldsta blir trött i benen och då hjälper ingen stå bräda. Dessutom är det inre så lätt alla gånger att få med sig sin 3 åring vart man själv vill och med autism dessutom.

Men han sitter även i vagn kortare sträckor då han vägrar gå eller ska åt ett annat håll, vist kan vi följa efter honom, men då tar vi oss aldrig från punkt A till B utan från punkt A, C-Ö och inget B inblandad. Och jag kommer fortfarande ha vagn till min 3 åring när han blir 4-5 år. Dessutom är det väldigt smidigt när man går där det finns mycket bilar eftersom jag inte vill ha en mosad unge.

Dehär med koppel på barnet, som jag har funderat länge på, är inre heller så accepterat i vårar samhälle. Men så smidigt de skulle vara.

Fast nog ser man skillnad på en treåring och en femåring. Man brukar, med lätthet, kunna se på ansiktet på barn hur gamla de är. Ler barnet blir det ännu lättare att avgöra ålder (iom tänderna).
  • Mimimamalou
    viseversa skrev 2016-06-29 10:33:47 följande:
    Haha ja men en 3 åring har också tänder i munnen vet du.
    Ja, men tänderna är mindre på en treåring.
    När barnet är i 5, 6, 7-årsåldern så är det väldigt lätt att avgöra.
    Min son är lika lång som min bonusdotter. Min son är 6 år, bonusdottern är 9 år. Står de bredvid varandra, men munnarna stängda, så ser de lika gamla ut. Men ler de så man ser framtänderna, så ser man direkt att flickan är mycket äldre.
  • Mimimamalou
    viseversa skrev 2016-06-29 10:33:47 följande:
    Haha ja men en 3 åring har också tänder i munnen vet du.
    För övrigt så ser man skillnad på en treåring och en femåring även i ansiktet. Treåringar är mer "bebislika" i ansiktet än vad en 5-åring är.
  • Mimimamalou
     Mimimamalou skrev 2016-06-29 10:38:06 följande:
    Ja, men tänderna är mindre på en treåring.
    När barnet är i 5, 6, 7-årsåldern så är det väldigt lätt att avgöra.
    Min son är lika lång som min bonusdotter. Min son är 6 år, bonusdottern är 9 år. Står de bredvid varandra, men munnarna stängda, så ser de lika gamla ut. Men ler de så man ser framtänderna, så ser man direkt att flickan är mycket äldre.
    * Han är snart  6 år och hon är snart  9 år.
Svar på tråden Stora barn i vagn