• Asirna

Kvinnor och svarta män

Vad är detta för fråga?

Hur bra någon i sängen beror inte på någons hudfärg, utan de som person.

Så, nu är detta färdig diskuterat!

• Asirna
    flygrl skrev 2016-07-05 19:01:07 följande:
    Som sagt så kan svarta ha väldigt olika kulturell bakgrund. I Afrika finns olika länder, kulturer, religioner. Och pga slavhandeln finns idag nästan 100 miljoner människor med afrikanskt ursprung i Las Americas. Mina förfäder har levt flera hundra år i Latinamerika och påverkats av det. Afrika e way back i mitt fall.

Ovanpå det finns ju också svarta adoptivbarn i Sverige.
    Spännvidden e stor bland svarta.
    Asirna skrev 2016-07-05 04:15:09 följande:

Vad är detta för fråga?

Hur bra någon i sängen beror inte på någons hudfärg, utan de som person.

Så, nu är detta färdig diskuterat!

Du e så rolig Asirna! Nu e jag bara 18 så min erfarenhet e väl lite begränsad. Men ok för en del svenska killar/män e jag nog nåt exotiskt & dom kan göra en poäng av att dom e nyfikna på mig av det skälet. Iofs dras jag ju själv till vita svenska män och tycker det e spännande just med kontrasten så det kan väl va ok. Men jag vill dom ska förstå jag e en människa också, en individ. :)

En del verkar kämpa med typ "white guilt" och e väldigt måna om inte säga nåt olämpligt.
    Anonym (Ösk bandy) skrev 2016-07-05 10:07:34 följande:

Kultur och personlighet är nog viktigare än ras.

Det e lite intressant ja det där med hur mycket generna spelar in. Men som sagt tror jag ändå kulturella och sociala faktorer e viktigare. Själv skulle jag nog va kulturellt rätt lost om jag hamnade i Västafrika dvs där jag har rötter way back.
    Anonym (?) skrev 2016-07-05 15:07:57 följande:

Men de du pratar om måste ju ha kommit hit som vuxna som någon ovan nämner och har en helt annan kultur och kvinnosyn. De jag känner är ju uppväxta i Sverige och beter sig normalt. Jag själv rör mig i flera olika stora städer och känner inte alls igen det du upplever. I alla fall inte mer av svarta män än av utländska män överlag. Och detta tror jag är för de i sin kultur visar mer "uppskattning" öppet. 

Det e naturligtvis skillnad på den som kommit till Sverige som vuxen och den som tex e född här. Men spelar också in varifrån man kommer. Som sagt så finns det svarta i Sverige med ursprung i Nord och Sydamerika. Skillnaderna inom Afrika e ju också stora.Viktig poäng du har där. :)
    Man blir tyvärr nästan mörkrädd efter hur tafatta folk kan vara :s xD

Skönt att de finns några vettiga iaf (syftar på dig) GladKyss
Svar på tråden Kvinnor och svarta män