• flygrl

Kvinnor och svarta män

Ville bara inflika att utöver skillnader mellan individer kommer vi svarta (jag tjej) också från olika länder och kulturer/religioner som kan påverka hur man tänker & beter sig. Finns tex. många svarta som levt i generationer i Nord & Sydamerika. Jag e född av afrolatinska föräldrar här i Sverige tex. och har aldrig vart i Afrika. :)
    Just sayin. :)

• flygrl
    100kgpappa skrev 2016-07-05 01:12:16 följande:

Klokt inlägg av flygrl, det är väl inte hudfärgen i sig som spelar roll, utan vilken kulturell bakgrund man har.

Män från områden där man inte ens känner till kvinnlig orgasm, och praktiserar kvinnlig omskärelse och liknande är nog generellt sämre i sängen än män från mer upplysta samhällen.

Men har läst i andra trådar om ämnet att det är tydligen inte helt ovanligt att afrikanska män kan ställa sig helt frågande till att ge oralsex tex, de förstår inte syftet. Allt som räknas är att kuken ska in och ut.

Finns självklart västerländska män som är såna också, men det verkar som sagt vanligare i den södra kontinenten, där sexualundervisning inte finns på världskartan överhuvudtaget.

Som sagt så kan svarta ha väldigt olika kulturell bakgrund. I Afrika finns olika länder, kulturer, religioner. Och pga slavhandeln finns idag nästan 100 miljoner människor med afrikanskt ursprung i Las Americas. Mina förfäder har levt flera hundra år i Latinamerika och påverkats av det. Afrika e way back i mitt fall.

Ovanpå det finns ju också svarta adoptivbarn i Sverige.
    Spännvidden e stor bland svarta.
    Asirna skrev 2016-07-05 04:15:09 följande:

Vad är detta för fråga?

Hur bra någon i sängen beror inte på någons hudfärg, utan de som person.

Så, nu är detta färdig diskuterat!

Du e så rolig Asirna!
    Anonym (Bättre) skrev 2016-07-05 08:14:43 följande:

Hur uppfattar du att män ser på dig som svart och född i Sverige. Är det något extra spännande eller finns det en rädsla för kulturskillnader?

Nu e jag bara 18 så min erfarenhet e väl lite begränsad. Men ok för en del svenska killar/män e jag nog nåt exotiskt & dom kan göra en poäng av att dom e nyfikna på mig av det skälet. Iofs dras jag ju själv till vita svenska män och tycker det e spännande just med kontrasten så det kan väl va ok. Men jag vill dom ska förstå jag e en människa också, en individ. :)

En del verkar kämpa med typ "white guilt" och e väldigt måna om inte säga nåt olämpligt.
    Anonym (Ösk bandy) skrev 2016-07-05 10:07:34 följande:

Kultur och personlighet är nog viktigare än ras.

Anonym (Bättre) skrev 2016-07-05 10:20:13 följande:

Det är väl inte hudfärgen i sig som gör skillnaden, annat än att det kan uppfattas som spännande. Men det finns en uppfattning att olika anlag varierar mellan olika befolkningsgrupper. T.ex. är många afrikaner starka och ligger väl framme i löpning och vissa andra idrotter. Och där är tanken att dessa skillnader i fysisk förmåga kan komma fram också när det gäller sexuell aktivitet och uthållighet.

Undersökningar i USA visar på ganska stora skillnader mellan vita och svarta män när det gäller sex. Speciellt gäller detta tonårskillar. De svarta har betydligt tidigare debut, flera partners och sex oftare. Men sen är frågan om det beror på fysiska skillnader eller kulturella och sociala olikheter.

Det e lite intressant ja det där med hur mycket generna spelar in. Men som sagt tror jag ändå kulturella och sociala faktorer e viktigare. Själv skulle jag nog va kulturellt rätt lost om jag hamnade i Västafrika dvs där jag har rötter way back.
    Anonym (?) skrev 2016-07-05 15:07:57 följande:

Men de du pratar om måste ju ha kommit hit som vuxna som någon ovan nämner och har en helt annan kultur och kvinnosyn. De jag känner är ju uppväxta i Sverige och beter sig normalt. Jag själv rör mig i flera olika stora städer och känner inte alls igen det du upplever. I alla fall inte mer av svarta män än av utländska män överlag. Och detta tror jag är för de i sin kultur visar mer "uppskattning" öppet. 

Det e naturligtvis skillnad på den som kommit till Sverige som vuxen och den som tex e född här. Men spelar också in varifrån man kommer. Som sagt så finns det svarta i Sverige med ursprung i Nord och Sydamerika. Skillnaderna inom Afrika e ju också stora.
    Anonym (Kulturell betydelse) skrev 2016-07-05 17:30:07 följande:

Tror du är inne på något där på slutet.. Kultur och social omgivning. Sett till den stora bilden är svarta betydligt oftare lågutbildade, fattiga etc. Vilket också ger sex en större plats i samhället. Helt enkelt för att man inte har en morsa i rummet bredvid som håller koll på vad man sysslar med, för att hon är på jobbet.

Viktig poäng du har där. :)
  • flygrl
    Asirna skrev 2016-07-05 22:10:30 följande:
    Man blir tyvärr nästan mörkrädd efter hur tafatta folk kan vara :s xD

Skönt att de finns några vettiga iaf (syftar på dig) GladKyss
  • flygrl
    Anonym (Bättre) skrev 2016-07-09 14:38:02 följande:
    Har du fått till nån bra relation med en "vit svensk man" då, eller är det bara på tankeplanet? Man får hoppas att de flesta relationer bygger på att parterna ser varandra som individer och inte att den andra tillhör en viss "kategori".
    Nån längre seriös relation har det inte blivit men kommer väl förhoppningsvis bli så. :)
    Egentligen bygger väl alla bra seriösa relationer mellan människor på man ser varandra som individer. Oavsett "kärleks" eller vänskaps relationer.

Fast precis som spänningen mellan man - kvinna ger viss spänning (för mig e det så iaf) kan väl också annat ge spänning. Andra "roller" eller va man nu ska kalla det. Särskilt inom sex (pardon my french). :)
  • flygrl
    Anonym (Bättre) skrev 2016-07-10 10:02:29 följande:
    Jo, det finns nog för många en stark spänning i förhållandet vit - svart också. När jag hade min afrikanska partner fick jag en hel del kommentarer och anspelningar. Från tjejer mest positiva, nyfikna, uppmuntrande, avundsjuka etc. Från killar en del negativa, "hon som k--r en svart" typ, kanske till en del grundat på en sorts rivalitet/konkurrens. Att han var betydligt yngre gjorde väl sitt till för att öka spänningen. Både häftigt och lite förbjudet med en ung svart älskare. Och i och för sig fanns det fog för det mesta av ovanstående, för han lyfte min sexualitet till nivåer som jag inte visste att fanns och som jag aldrig upplevt senare heller,
    Det finns absolut en spänning i det. Klart det e rivalitet i det där "hon som k--r en svart" men som förstärks av rasistiskt förakt. Svarta killar ses nog mer som hot än jag som svart tjej. Killarna riskerar också rent allmänt attackeras fysiskt mer än tjejer. :/

För mig finns också det förbjudna med i spelet. Förbjudna känslor jag inte helt kan hantera. Särskilt som jag har en dragning till lite äldre, bestämda vita män. Lite knepigt. :/

Häftigt du fick sånt utbyte av sexet ni hade. ;) Hade det med han va svart att göra tror du eller mer på individ planet?
  • flygrl
    Anonym (Bättre) skrev 2016-07-12 11:41:40 följande:
    Klart att det var han som "individ" som gjorde det, men hur mycket av hans egenskaper som berodde på biologiska faktorer eller på kulturella och individuella är förstås svårt att säga. Förutom svart-vitt så fanns det flera olikheter mellan oss som ökade spänningen. Åldern: jag var 25 han 20, erfarenheten: jag var oskuld när vi möttes och hade aldrig haft orgasm, medan han hade haft ett aktivt sexliv i 5 år med ett antal flickvänner och många tillfälliga partners. Förutom det fysiska och känslomässiga tror jag nog att det också var känslan av något annorlunda och lite förbjudet som tände mig.

Tyvärr valde han att avsluta relationen och gå vidare till nästa. Jättejobbigt för mig men bara att acceptera. Ett antal år senare hade jag en svensk partner, men det blev aldrig samma sak, fick inte ens orgasm. Har inte testat flera. Svårt att säga om jag skulle lockas mera av vitt eller svart i dag, förmodligen krävs det rätt individ och inte en speciell kategori. Det är fortfarande tanken på nr 1 som är det som tänder mig mest, kanske inte så bra, men svårt att göra något åt.
    Tråkigt det tog slut och du inte blivit riktigt tillfredsställd efter det. Låter så sorgligt.
    Va menar du med "nr 1" i "Det är fortfarande tanken på nr 1 som är det som tänder mig mest, kanske inte så bra, men svårt att göra något åt"? Menar du din första kille eller nåt annat?
    För mig ger kontraster spänning i det sexuella.
  • flygrl
    100kgpappa skrev 2016-07-15 12:59:01 följande:

Tycker också att det finns ett spänningsmoment i kontraster, kan vara hudfärg, ålder, levnadsstil.

Har dock aldrig blivet av i praktiken, men skulle tillfället dyka upp tvekar jag inte en sekund om personen i övrigt är tilltalande.

Ser man på... :)
    Visst, det e ju förstås en helhet när man attraheras av nån. Det måste typ stämma på mer än ett sätt.
Svar på tråden Kvinnor och svarta män