• Ahoo

gravid eller inte?

Jag börjar bli riktigt otålig nu på om jag är gravid eller inte! BIM är beräknad idag och ingen mens. 6 dagar efter ÄL så fick jag ett "stick" i magen som varade typ i 3 sekunder. Dagen efter kom en liten rosa blödning då jag kissade på morgonen. Blödde ytterst lite och sen försvann det efter 2 dagar? Ha gjort 3 gravtest och alla visar negativt.. Även den jag gjorde imorse.

Mina symptom under denna tid:
    ? molande värk i tjejmagen
    ? illamående på morgon ibland
    ? huvudvärk
    ? ofantligt trött
    ? yrsel
    ? brösten känns större & tunga
    ? venerna mer synliga på bröst
    ? fett hår dagen efter dusch
    ? värk i ländryggen
    ? kissar ofta fast inte överdrivet

Och idag så kliar det som på bröstvårtorna?! Och själva vårtorna är mörkare och jag tryckte lite lätt på dom och det kom vit/genomskinlig vätska ?! Vad händer? Och om jag nu är gravid borde det inte ge utslag på ett gravtest? Någon som haft liknande?!

Hoppas och vill självklart att det ska vara ett litet pyre i magen! :)

• Svar på tråden gravid eller inte?
  • AnonymEå

Kanske kan få lite hjälp här ?:) tog två test imorse direkt jag vaknade . Visade svaga streck men som syns i alla ljus å vinklar . Men eftersom det var så svagt å när jag hade tänkt på det tog jag ett till . Syndes ingenting alls på det . Testerna är från graviditetskoll. Kan det va så att hormonerna i morgonurinet var starkare eller är det deras test som e fel ?

• Cyanea
    Ahoo skrev 2016-08-02 12:42:19 följande:
    Hej!

Ursäkta sent svar!

Är på BIM + 22 nu. Tog ett gravtest för 1.5 vecka sen, negativt. Så lagt det på is att testa och vänta ut istället. Ska ha haft ägglossning nu och testat med stickorna som visat två streck i flera dagar.. Så vi ha kört på. Googlat men får inget riktigt svar om man kan ha ägglossning fast än man inte haft mens denna månad? Vet du?
    Tänk på att det oftast är två streck på testerna, även om de är negativa. Teststrecket ska vara minst lika starkt som kontrollstrecket eller starkare för att räknas som positivt. Har det varit det? 

Jajamen, det går toppen att ägglossa utan att ha haft mens. Lycka till :)
  • Cyanea
    AnonymEå skrev 2016-08-02 13:59:11 följande:

Kanske kan få lite hjälp här ?:) tog två test imorse direkt jag vaknade . Visade svaga streck men som syns i alla ljus å vinklar . Men eftersom det var så svagt å när jag hade tänkt på det tog jag ett till . Syndes ingenting alls på det . Testerna är från graviditetskoll. Kan det va så att hormonerna i morgonurinet var starkare eller är det deras test som e fel ?

hCG är oftast starkast i morgonurin, så ja - det är vanligt att bara plussa på morgonurin om det är väldigt tidigt. Testa igen om ett par dagar. Lycka till!
  • AnonymEå
    Cyanea skrev 2016-08-02 16:11:05 följande:
    hCG är oftast starkast i morgonurin, så ja - det är vanligt att bara plussa på morgonurin om det är väldigt tidigt. Testa igen om ett par dagar. Lycka till!

bifogar en bild . dom e ju svaga å kanske är spökstrevk men jag tycker dom syns i alla ljus iaf . det översta e ägglosstest för å jämföra vart strecket var .

• Cyanea

Jag ser svaga streck men är osäker på om det är plus eller inte. Som sagt - ge det ett par dagar och testa igen i morgonurin så bör det synas tydligare om du är gravid. 

• SaraVandelay

Nu är det visst lite ihopblandning gällande olika test. För graviditetstest behöver strecket inte va lika starkt som teststrecket för att va positivt. Ett mkt svagt streck är också positivt. Gällande ägglossningstest är det först positivt när det är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. jag säger att de där testen visar på att du är gravid!!!

• Cyanea
    SaraVandelay skrev 2016-08-02 17:03:37 följande:

Nu är det visst lite ihopblandning gällande olika test. För graviditetstest behöver strecket inte va lika starkt som teststrecket för att va positivt. Ett mkt svagt streck är också positivt. Gällande ägglossningstest är det först positivt när det är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. jag säger att de där testen visar på att du är gravid!!!

Det är ÄL-testerna jag skriver om som ska ha minst lika starka streck. Och det är två helt olika personer som frågar om ÄL-tester och som har lagt upp bilder på gravtest. Jag har svarat dem i olika poster. 
  • SaraVandelay
    Cyanea skrev 2016-08-02 17:11:05 följande:
    Det är ÄL-testerna jag skriver om som ska ha minst lika starka streck. Och det är två helt olika personer som frågar om ÄL-tester och som har lagt upp bilder på gravtest. Jag har svarat dem i olika poster. 
    Sorry, då ber jag om ursäkt. Då var det jag som missförstod.
  • Ilse79

[quote=76848123][quote-nick]Ahoo skrev 2016-08-02 12:42:19 följande:[/quote-nick]Hej!

Ursäkta sent svar!

Är på BIM + 22 nu. Tog ett gravtest för 1.5 vecka sen, negativt. Så lagt det på is att testa och vänta ut istället. Ska ha haft ägglossning nu och testat med stickorna som visat två streck i flera dagar.. Så vi ha kört på. Googlat men får inget riktigt svar om man kan ha ägglossning fast än man inte haft mens denna månad? Vet du?[/

Vill inte få upp dina förhoppningar för mycket men man får också oftast positivt på ÄL-test vid graviditet. Om ÄL-testen är klart positiva i fler än tre dar skulle jag testa med grav-test igen. Lycka till!

• Ahoo
    Cyanea skrev 2016-08-02 16:09:34 följande:
    Tänk på att det oftast är två streck på testerna, även om de är negativa. Teststrecket ska vara minst lika starkt som kontrollstrecket eller starkare för att räknas som positivt. Har det varit det? 

Jajamen, det går toppen att ägglossa utan att ha haft mens. Lycka till :)
    Tagit 4 test nu under perioden som jag ska ha haft ägglossning. Först va den ljus, senare på dagen mörkare och dagen efter mörkare än innan men inte lika starkt som kontrollstrecket. Och idag är det en streck som knappt syns. Så ha ingen aning om hur jag ska tolka det hela. Alla måste ju ha varit negativa då? Blir knäpp av allt detta.

Åh va bra! :)
Svar på tråden gravid eller inte?