Inlägg från: Mamman2015 |Visa alla inlägg
  • Mamman2015

18månader vaknar efter läggning

Hej,
    Jag har en 1.5åring som sover bra på nätterna men som inte kommer till ro på kvällen, det börjae för någon månad sen. Jag har alltid lagt henne runt 19 och det har funkat bra innan, vi har samma rutiner i princip varje kväll, kvällsmacka, bad (inte varje kväll) pijamas, blöjbyte, borsta tänderna och sen får hon välling och jag pussar henne godnat.. Det har funkat bra fram tills för en månad sen cirka.. Då lägger jag henne, hon dricker upp vällingen och ibland somnar hon inte alls utan börjar skrika och gråta tills jag tar upp henne igen. Ibland somnar hon för att vakna upp efter någon timme och vara pigg, ska prompt upp igen, gallskriker tills hon får komma upp och då drar hon fram alla leksaker hon hittar och kan vara uppe till sena kvällen, fram till 22, 23.. Jag provar då göra om samma rutin igen med läggning men ofta gallskriker hon bara och kastar iväg flaskan och alla nappar jag ger henne. Då jag är ensam hemma på kvällarna fram till 22,30 ca och har en 4månaders som vaknar av syrrans skrik så kan jag inte ligga kvar med henne i rummet heller utan jag måste gå ut igen och då lugnar hon inte ner sig förrän jag tar med henne ut ur rummet igen. Det är ingen idé att försöka låta henne somna om heller för hon skriker tills man tar upp henne. På dagarna går vi upp runt 8 ca, ibland tidigare, ibland senare, och hon sover 1-2 h på fm mellan ca 11-13. Sen är hon vaken och håller igång fram till kvällen.
    Har ni några tips eller erfarenheter?

• Svar på tråden 18månader vaknar efter läggning
  • Mamman2015

Har man tid och möjlighet till det är det säkert bra men det fungerar inte här, hon ställer sig upp i sängen, hoppar och skriker tills jag tar upp henne. 

Svar på tråden 18månader vaknar efter läggning