• kanskeduu

Vilka är det som donerar?

Jag har aldrig hört någon säga 'jag donerar spermier' därför har jag ingen aning om vad för sorters människor som donerar. Är det någon som känner eller vet vilka som donerar?

Jag planerar att starta utredning för inseminering i höst, och har läst att de matchar utseendet med donatorn så barnet ska vara likt mamman. Alltså jag är kort blond och blåögd då tas sperma från en kort blond och blåögd pappa. Men jag tror intresse och övriga gener är minst lika viktiga, men dessa får man inte veta. Därför vill jag få ett humm om vilka som donerar så det inte bara är konstigt folk som jag aldrig skulle umgås med i vanligt fall, skulle inte vara bekvämt för barnet om den föds in i min släkt och känner sig annorlunda

• Svar på tråden Vilka är det som donerar?
  • kanskeduu

Tack så mycket för svar:)

Herr Da skrev 2016-07-11 20:27:18 följande:

En vän till min har berättat att han donerat/donerar. Han är en jättefin och tänkande man, och eftersom han närmar sig tretiofem, så ville han donera innan det blir försent - så att han så att säga lämnar ett avtryck på jorden, då han inte har egna barn.

En intelligent, välutbildad och humoristisk kille, sällan långt till ett skratt och allmänt bra.

Svar på tråden Vilka är det som donerar?