• Alby

Ni med utländsk man

Gift med en libanes. Han tjänar mycket mer än mig och arbetar heltid, jag har valet att bli hemmafru eller jobba så lite/hur mycket jag vill och den friheten älskar jag. Jag sköter hushållet och matlagningen, är han ledig ett par dar så hjälps vi åt, är han ledig en dag bara så brukar han inte orka eftersom hans jobb är väldigt ansträngande och det är bättre han fokuserar på barnen. Vi är lika delaktig i barnen men jag har mer koll på det praktiska som ex. Läkarbesök. Det funkar väldigt bra för oss men många reagerar säkert över att min man alltid kommer hem till ett städat hem och hemlagad mat på bordet och att det var många år sen jag betalade en räkning eller oroade mig över pengar. Vi har ett separat pensionskonto till mig som är en extra trygghet om något skulle hända i framtiden som skiljsmässa eftersom jag inte jobbar så mycket och inte kommer få så mycket i pension.

Han pratar engelska med barnen och jag svenska. Inga libanesiska traditioner alls bara svenska. Vi är båda ateister men går i svenska kyrkans öppna förskola ibland

Svar på tråden Ni med utländsk man