Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?
Har du sett att de inte nämner detta vid kassan och sedan betalar?
Skulle du störa dig mindre på skrikande/gnällande barn?
Har du sett att de inte nämner detta vid kassan och sedan betalar?
Skulle du störa dig mindre på skrikande/gnällande barn?
Precis som de ovan skriver, så finns det i de flesta butiker en gratiskorg med bananer till barnen. Och även om det inte finns, så tror jag rent ekonomiskt att en butik vinner på att en förälder "snattar" en banan till sitt gnälliga barn, eftersom detta innebär att de kan vara kvar i butiken längre. Det är ju därför gratiskorgarna finns! ;)
Ehhm va? hur kan man försvara snatteri bara för att någon råkar ha barn? då får väl föräldern ha med något snax hemifrån till barnet. Herregud, folk begriper inte vad ansvar är längre.
Har man nu råkat glömma snax hemma så gör man som någon skrivit i tråden och väger in bananen samt räcker fram streckkoden i kassan så de kan slå in den. Snatteri är och kommer aldrig vara okej.
Allt som "försvinner" i och från butiken får alla konsument betala för. Butiker tar höjd för detta när de sätter priserna på sina varor. Om en del människor tänkte lite länge än näsan så behövde butikerna inte ta höjd för svinnet.
Fattar inte detta ätande hela tiden ? Inte konstigt ungarna blir tjockare och tjockare. Kan inte klara en halvtimme i affären utan dricka, frukt russin m.m .
Om man nu varit iväg i timmar , försöker man inte då stanna och äta riktig mat någonstans? Förlåt men det köper jag inte .
Då kan man ju också nästan undantagslöst fixa nåt att äta INNAN man kommer till den kritiska punkten.
Själv har jag aldrig förstått behovet av att barnen ska äta när man handlar. Vi lär våra barn att man betalar först innan man öppnar en vara eller äter den. Det är aldrig något tjafs om det och de blir inte hysteriska av att inte äta i butiken.
Givetvis är det merförsäljning som butikerna hoppas på men i kalkylen måste de ta in merkostnaderna för marknadsföringstricket såsom städning av kladdiga kundvagnar, städning av tappade bananskal, bevakning av påfyllning av bruna gratisbananer eller annan gratisfrukt m m. Så alla kunder är med och betala för alla diverse "gratis"-trick även om man inte nyttjar dessa själv.
Du tror inte att kundvagnar och golv hade varit mer lättstädade om de inte hade kletats in med diverse gratis-tugg?