Inlägg från: BandAnna |Visa alla inlägg
  • BandAnna

Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?

Anonym (Haha) skrev 2016-07-16 10:21:51 följande:

Ja suck ring polisen nästa gång. Eller sluta vara så jävla pretto??! Välj själv. Och Btw det brukar vara fräsch frukt i gratis korgen. Och det brukar nu för tiden finnas i nästan alla affärer att dom bjuder barn på en frukt.

Pretto för att man anser att det är fel att snatta? 
    Snatteri är snatteri oavsett anledning. 

• BandAnna
    Mooomin skrev 2016-07-16 10:28:30 följande:

Precis som de ovan skriver, så finns det i de flesta butiker en gratiskorg med bananer till barnen. Och även om det inte finns, så tror jag rent ekonomiskt att en butik vinner på att en förälder "snattar" en banan till sitt gnälliga barn, eftersom detta innebär att de kan vara kvar i butiken längre. Det är ju därför gratiskorgarna finns! ;)

Ehhm va? hur kan man försvara snatteri bara för att någon råkar ha barn? då får väl föräldern ha med något snax hemifrån till barnet. Herregud, folk begriper inte vad ansvar är längre. 

Har man nu råkat glömma snax hemma så gör man som någon skrivit i tråden och väger in bananen samt räcker fram streckkoden i kassan så de kan slå in den. Snatteri är och kommer aldrig vara okej. 

• BandAnna
    Anonym (BrittaBerit) skrev 2016-07-16 11:01:29 följande:

Fan vad löjligt att kalla det snatteri! Ja klart jag ger barnen en banan om de vill ha!

Du tar något som tillhör butiken och du betalar inte för det. Ja det är snatteri vad du än försöker släta över det med.  
  • BandAnna
    Anonym (BrittaBerit) skrev 2016-07-16 11:01:29 följande:

Fan vad löjligt att kalla det snatteri! Ja klart jag ger barnen en banan om de vill ha!

Och för övrigt för du över helt vrickade värderingar på dina barn. "Jo men klart du kan gå in i vilken butik du vill och ta det du vill ha utan att betala, seså seså."
  • BandAnna
    Anonym (Hallå) skrev 2016-07-16 11:07:25 följande:
    Men du, läs mitt första inlägg och lugna ner dig lite...

Jo men nu handlade inte om människor som går och frågar eller betalar för sig. Läser ett av mina tidigare inlägg så ser du att jag är helt okej med det. 

Jag har Brittaberit då hon verkar tro att man kan ta vad man vill bara för att man har en gapig unge. Och för övrigt var det inte dig jag svarade utan Brittaberit. 

Svar på tråden Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?