Inlägg från: Anonym (von Fiin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (von Fiin)

Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?

Eftersom jag ger mina barn mat regelbundet så behöver de inte äta för att vi är i en affär en timme, men det är ju bra att möjligheten finns för den som känner att plånboken eller magen är tom.

Att äta upp något inne i affären och komma till kassan med en förpackning tycker jag egentligen tyder på bristande uppfostran och inte minst dålig planeringsförmåga. Att gömma halvätna förpackningar på andra hyllor i butiken är bara vidrigt.

Kommer aldrig att handla på ställen igen som har den typen av kunder.

• Anonym (von Fiin)
    Anonym (Lena) skrev 2016-07-16 12:06:10 följande:
    Var handlar du då? För du är väl medveten om att alla affärer har problem med snattare, och folk som äter mat i affärerna?
    Jag har inte sett några halvätna eller tomma förpackningar i hyllorna där vi handlar nu i alla fall.

Men kanske bara personalen är slappare på de billigare kedjorna då och låter griseriet ligga kvar, vad vet jag?
  • Anonym (von Fiin)
    Tecum skrev 2016-07-16 12:07:50 följande:
    Här finns inga bjudkorgar i affärerna men det borde finnas. Bra idé.

Vad händer om kunden tar med sig frukt från bjudkorgen hem istf att köpa färsk? Släpper kassan igenom det för att slippa bråka?
    Jag har sett barn sitta i vagnen med en oöppnad banan i handen när föräldern går igenom kassan och det har inte gett några kommentarer.

Men om en vuxen kom med en hel klase bjudbananer och ville gå ut så hade de väl förmodligen sagt till. Hoppas jag!
Svar på tråden Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?