• taquine

Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?

Alltså vad är det med dagens småbarnsföräldrar? Kan ni inte utfodra era avkommor innan affärsbesök?  Att trycka i ungen en snattad banan verkar väldigt viktigt för vissa .Herregud  
    Men gratis är ju gott;)

Goodness me
  • taquine
    Anonym (Lena) skrev 2016-07-16 12:26:30 följande:
    En till som har koll på barnfamiljerna i affären. Hur hinner folk?
    Har inte ett dugg koll på barnfamiljer och skiter i om ni skulle stoppa i era ungar ett kilo av dom. Men jag läser ju här .. detta beteende fanns inte när mina ungar var små.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-16 14:26:31 följande:
    Ibland händer det ju att man handlar oplanerat. Hur många här har sagt att de snattar eg? Vissa scannar och då spelar det ju ingen roll, de flesta tar ur bjudkorgen eller har fått lov av butikspersonal att ta annan frukt, och några betalar i kassan. Vad är ditt problem?
    Mitt problem är väl att jag tvunget sitter och häckar i ett torp i skogen
    Nej allvarligt fattar inte att det ska vara så viktigt att trycka i sitt barn frukt i affären .När mina barn var små så var det Willys eller Maxi den ena i kundvagnen och den andra bredvid . Handla , betala och hem. 
    Enligt vissa i denna tråd är ju höjdpunkten att ungarna ska snaska gratis banan i affären.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Lena) skrev 2016-07-16 15:58:42 följande:
    Bitter?

Ha ha skaffa dig ett liv istället  Flört
    Japp jag är jättebitter .. Ska ut och söka efter ett liv... jag är inte så kräsen av mig Ett bananfritt liv då
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Hallå) skrev 2016-07-17 19:59:09 följande:

Jag förstår faktiskt inte vad som är så hemskt med att äta något i affären så länge man betalar för det innan man går? VARFÖR stör det någon annan?

Fattar inte detta ätande hela tiden ? Inte konstigt ungarna blir tjockare och tjockare. Kan inte klara en halvtimme i affären utan dricka, frukt  russin m.m .
    Goodness me
  • taquine
    Mooomin skrev 2016-07-17 20:15:19 följande:
    Hur vet du att det handlar om en halvtimme? Man kan ju ha varit iväg i timmar innan och stannar och handlar på vägen hem?
    Om man nu varit iväg i timmar , försöker man inte då stanna och äta riktig mat någonstans? Förlåt men det köper jag inte .
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-17 21:08:08 följande:
    Skräpmat menar du? Nä, vi brukar inte stanna, vi äter hellre riktig mat hemma sen. Och att köra in till stan för att äta på npgon bättre restaurang känns ju lite onödigt och omständigt, när man ändå ska hem sen. Det händer faktiskt oss lite titt som tätt att vi oplanerat stannar och handlat på vägen hem från någon aktivitet. Ibland har vi haft mellanmål med oss, inland har vi inte eller så har detta redan gått åt. Och jag tror inte vi är dom ända som inte schemalägger våra dagar till punkt och pricka.. Är det sååååå fel att ge en frukt (bjudfrukt) i affären menar du?
    Nej jag menar inte skräpmat ,  utan riktig mat . Men ni gör som ni vill. Känner det är färdigdiskuterat för mig i denna tråd. Lev väl;)
    Goodness me
Svar på tråden Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?