Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?

Vi handlar oftast på närbelägna Ica som har bjudbananer. Oftast handlar jag utan barnen, då det är smidigast. Hemma undviker vi att ge barnen bananer och annat som är stoppande mer än enstaka gång per vecka, så de är väl lite extra glada i bananerna. På vägen hem från öppna förskolan passerar vi Ica, men jag går ju inte in och handlar för att barnen ska få en banan när de tjatar, utan för att vi behöver något annat.

Jag skulle aldrig få för mig att ta frukt på annat ställe än ur bjudkorgen till barnen heller. Är de slut får de helt enkelt vara utan, även om det blir gnöl. Skulle någon jobba i fruktdisken kan jag väl fråga, men inte att jag letar upp någon. Däremot var det väl en vettig övning som någon annan skrev att barnet får sköta frågandet, om det nu ska få.

Sambon har frågat vid flera tillfällen när det varit slut och blivit uppmanad att ta bland de vanliga, så han gör oftast så när de är slut, för mig känns det fel, men det får stå för honom.

Att öppna någon annan vara till barnen finns inte på kartan, så lång tid tar det inte att handla, än att barnet kan vänta. Däremot har jag fått pausa för att amma en relativt nyfödd bebis för att överhuvudtaget få med mig hem det vi behövde.

Svar på tråden Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?