Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?

När vi hade små barn så fanns det aldrig gratis bananer till barnen i ngn butik öht och att vi skulle snatta!! en dylik eller en annan frukt till barnen är absurd. Jag blir faktiskt varm i hjärtat när jag kommer till en butik där de har dukat upp med gratisbananer till ungarna och det är inte alls några sekunda som ngn här ovan vill göra gällande. Inte här i stan i alla fall.

• Anonym (mor)
    Anonym (trams) skrev 2016-07-17 01:46:45 följande:

Vet knappt varför jag läser detta herregud vad folk det finns. Helt ärligt vem bryr sig om dom tar en banan hur kan man ens tänka på det mer än 10 sekunder ? Och ja jag har provsmakat naturgodis på min lokala ICA. Helt ärligt så skulle jag tycka att det är snålt och töntigt om nån sa något. Samma om nån tar en banan till sin unge. alla som pratar om att det blir dyrt på ica kan ju tänka på vilka överpriser dom tar och hur äckliga löner cheferna har. Vi är redan blåsta 110% :) Om man ska tänka på den ekonomiska biten..

Jo men snatteri är ju olagligt oavsett vad man tycker om ICA! (håller med dig rörande ICA. Trots att ICA-cheferna tjänar pengar in absurdum så är det nästan regel att de försöker blåsa en på extrapriser som liksom "inte hunnit läggas in i kassa-systemet") Men det är OT.
  • Anonym (mor)
    TeresB skrev 2016-07-17 07:56:33 följande:
    Måste erkänna att jag ibland gör det. Går vi on för att handla allmän och han blir törstig kan jag öppna varan och ge honom. Men klart man betalar varan. Vad det gäller frukt har vi lite blandat där vi bor. Vissa har bjudfrukt. Där kan man ju ta om behov och önskan finns. Som förälder försöker man väl planera inköp för allas skull ( barnets, sin egen o allmänheten) men ibland fallerar det.

Borde ju inte vara jordens undergång att barnet sitter i vagnen och klämmer ett paket russin?

Som man sen betalar för såklart...
    Ursäkta att jag lägger mig i er diskussion men jag tror att det scenario du beskriver är rätt vanligt? och helt legitimt tycker jag. När det gäller frukt så gäller det att väga frukten innan man ger sitt barn den om det är lösvikt och det gör ju varje vettig förälder.
  • Anonym (mor)
    Anonym (b) skrev 2016-07-17 10:16:00 följande:
    Och jag tycker att "varje vettig förälder" låter bli varor som inte är betalda. Omedelbar behovstillfredsställelse på alla plan är varken nödvändigt eller nyttigt för barn över spädbarnsålder.
    Hoppsan. Nu avsåg jag t ex en frukt till en liten hungrig unge som man kanske nödgas ta med sig på affären efter dagis T EX eller om ens lilla tvååring plötsligt blir jättetörstig och man har lite kvar att handla T EX! Jag menar inte att man ska öppna en chokladkaka till sin sexåring som gnäller efter godis. Det kan man iofs också göra bara man betalar men hur vettigt det är kan man ju diskutera och jag har aldrig sett det hända men jag är ju inte ute och handlar 24/7
  • Anonym (mor)
    molly50 skrev 2016-07-17 20:06:46 följande:
    Men nu handlar väl tråden om föräldrar som tar något i affären åt sina barn UTAN att betala för det.
    Att ta t ex en frukt ur bjudlådan (om en sådan finns i affären) är såklart en helt annan sak.
    Precis. Alltså SNATTA! Vem hade kunnat ana att det tydligen, enligt TS, nästan är ngt "vanligt"!? Var i landet är föräldrar så liknöjda?

Svar på tråden Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?