Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?
Anonym (mor) skrev 2016-07-17 12:14:02 följande:
Hoppsan. Nu avsåg jag t ex en frukt till en liten hungrig unge som man kanske nödgas ta med sig på affären efter dagis T EX eller om ens lilla tvååring plötsligt blir jättetörstig och man har lite kvar att handla T EX! Jag menar inte att man ska öppna en chokladkaka till sin sexåring som gnäller efter godis. Det kan man iofs också göra bara man betalar men hur vettigt det är kan man ju diskutera och jag har aldrig sett det hända men jag är ju inte ute och handlar 24/7Man tar väl inte frukt och sådant utan att betala om det inte är från "bjudlådan" som finns i vissa affärer.
Anonym (Blähää) skrev 2016-07-17 14:10:19 följande:
Vad svamlar du om? Vem betalar menar du? JAG betalar för allt jag handlar, men tar en bjudbanan till ett barn om det behövs. Vad snackar du om? Vad spelar det för roll om jag öppnar en vattenflaska till ett törstigt barn, som ligger bland våra scanningsvaror som sedan betalas vid utgången. Jag ger mitt barn vatten när denne är törstig. Vad för sorts människa är du?Man får helt enkelt se till att barnet får mat och dricka innan man åker och handlar.
Snatta är aldrig ok,även om man har ett gnälligt barn.
Vilka signaler ger det till barnet då,tror du?