• molly50

Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?

Anonym (mor) skrev 2016-07-17 12:14:02 följande:
    Hoppsan. Nu avsåg jag t ex en frukt till en liten hungrig unge som man kanske nödgas ta med sig på affären efter dagis T EX eller om ens lilla tvååring plötsligt blir jättetörstig och man har lite kvar att handla T EX! Jag menar inte att man ska öppna en chokladkaka till sin sexåring som gnäller efter godis. Det kan man iofs också göra bara man betalar men hur vettigt det är kan man ju diskutera och jag har aldrig sett det hända men jag är ju inte ute och handlar 24/7
    Fast då åker man väl hem först och ser till att barnet får äta om det är hungrigt,innan man åker och handlar.
    Man tar väl inte frukt och sådant utan att betala om det inte är från "bjudlådan" som finns i vissa affärer.
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-17 14:10:19 följande:
    Vad svamlar du om? Vem betalar menar du? JAG betalar för allt jag handlar, men tar en bjudbanan till ett barn om det behövs. Vad snackar du om? Vad spelar det för roll om jag öppnar en vattenflaska till ett törstigt barn, som ligger bland våra scanningsvaror som sedan betalas vid utgången. Jag ger mitt barn vatten när denne är törstig. Vad för sorts människa är du?
    Men nu avser väl TS de flräldrar som tar en frukt utan att betala för sig. Dvs inte från "bjudlådan". För det är i så fall en annan sak.
    Man får helt enkelt se till att barnet får mat och dricka innan man åker och handlar.
    Snatta är aldrig ok,även om man har ett gnälligt barn.
    Vilka signaler ger det till barnet då,tror du?

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-17 17:19:37 följande:
    Shit vad detta går runt runt bara.. Vi vet inte om butikspersonal okejat att ta frukt från snnat än bjudkorgen, det gör de oftast. Man kan f.ö inte alltid åka hem och mata barn innan man ska handla, ibland tar man saker på vägen när det behövs (bäst för miljön f.ö) och då blir det som det blir ibland.
    Men om personalen okejat att man får ta t ex en frukt så behöver mnán ju inte se skamsen ut om någon tittar på en,eller hur.
    Dessutom borde det,i så fall stå en skylt vid frukten att det är ok att ta en om ingen bjudlåda finns.

Har man möjlighet så kan man ju åka och handla innan man hämtar barnen också.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-17 17:50:00 följande:
    Nej, det behöver man inte. De flesta ser inte skamsna ut tycker jag.

Självklart gör ju de flesta det om de har möjlighet, men ibland har folk inte det. Livet, vettu.
    Jag syftade mest på det som TS skrev i trådstarten.

Själv har jag sett föräldrar ta glass åt barnen och öppnat den och gett.
    Och det tycker jag inte är ok.

Blir barnet gnälligt så får man väl gå ut och åka och handla senare.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Hallå) skrev 2016-07-17 19:59:09 följande:

Jag förstår faktiskt inte vad som är så hemskt med att äta något i affären så länge man betalar för det innan man går? VARFÖR stör det någon annan?

Men nu handlar väl tråden om föräldrar som tar något i affären åt sina barn UTAN att betala för det.
    Att ta t ex en frukt ur bjudlådan (om en sådan finns i affären) är såklart en helt annan sak.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?