Inlägg från: Anonym (Dagisfröken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dagisfröken)

Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?

Har man barn får man göra som man vill, det finns alltid en ursäkt i stil med "men han skriker annars för han är hungrig" som om det vore nån annans fel att ungen är hungrig. Även om det i många fall är ok att ta frukt så ser det förjävla fult ut om alla barnfamiljer går och tar gratis frukt åt barnen! Man gör inte så, inte utan att fråga eller betala. Man tar inte för givet att det är ok att sno en frukt bara för att man har barn!

Passa på att lära ungarna att fråga om lov och tacka för tusan!

• Anonym (Dagisfröken)
    Anonym (Hallå) skrev 2016-07-17 17:52:29 följande:
    Men suck... Varför ser det 'förjävla fult ut' att man ger sina barn en banan som är till just för barnen? Som affären bestämt att barnen ska få? Allt annat betalas för. Så vad menar du? (Det är typ 1 person i tråden som påstått att de bara tar ibland utan att ens betala. ALLA andra betalar för sig. Och frågar ofta först också.)

Och vet du, mina barm både frågar försening tackar så mycket.

Så lugna ner dig lite nu...
    Fattar inte varför du ens tar dig tid att svara på min kommentar eftersom jag pratar om de som INTE frågar eller betalar ... Oavsett om det bara är en eller 50.
  • Anonym (Dagisfröken)
    Anonym (Hallå) skrev 2016-07-17 19:55:57 följande:
    Du skrev ju själv att ÄVEN om det är ok att ta så ser det 'förjävla fult' ut..:
    Nej, jag skrev även om det i många fall är okej! Jag menar att även om butikerna ofta är okej med det, så kan man inte bara anta det!
Svar på tråden Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?