taquine skrev 2016-07-16 15:45:51 följande:
Mitt problem är väl att jag tvunget sitter och häckar i ett torp i skogen
Nej allvarligt fattar inte att det ska vara så viktigt att trycka i sitt barn frukt i affären .När mina barn var små så var det Willys eller Maxi den ena i kundvagnen och den andra bredvid . Handla , betala och hem.
Enligt vissa i denna tråd är ju höjdpunkten att ungarna ska snaska gratis banan i affären.
Jag läser inte in att någon tycker att det är höjdpunkten? Om barnet är hungrit och gnälligt och det finns en bjudkorg med frukt, alternativt att man frågar efter en frukt/betalar sen, så ser inte jag problemet? varför skulle man inte göra det? Ska man enligt dig då planera in varenda handling och låta bli att spontanhandla fast det ligger på vägen och det fattas grejer hemma, bara för att det är "fult" att ta en frukt som är gratis om ungen är hungrig o gnällig? Det finns väl ingen som åker till en affär och "matar sitt barn med gratisfrukt"? Och om så är fallet så har man det nog väldigt dåligt ställt, EXTREMT dåligt ställt, då kanske man ska sluta sparka på någon som ligger ner och unna dom det?