Inlägg från: Anonym (Blähää) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blähää)

Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?

taquine skrev 2016-07-16 12:23:45 följande:

Alltså vad är det med dagens småbarnsföräldrar? Kan ni inte utfodra era avkommor innan affärsbesök?  Att trycka i ungen en snattad banan verkar väldigt viktigt för vissa .Herregud  

Men gratis är ju gott;)

Ibland händer det ju att man handlar oplanerat. Hur många här har sagt att de snattar eg? Vissa scannar och då spelar det ju ingen roll, de flesta tar ur bjudkorgen eller har fått lov av butikspersonal att ta annan frukt, och några betalar i kassan. Vad är ditt problem?
  • Anonym (Blähää)
    taquine skrev 2016-07-16 15:45:51 följande:

Mitt problem är väl att jag tvunget sitter och häckar i ett torp i skogen

Nej allvarligt fattar inte att det ska vara så viktigt att trycka i sitt barn frukt i affären .När mina barn var små så var det Willys eller Maxi den ena i kundvagnen och den andra bredvid . Handla , betala och hem. 

Enligt vissa i denna tråd är ju höjdpunkten att ungarna ska snaska gratis banan i affären.

Jag läser inte in att någon tycker att det är höjdpunkten? Om barnet är hungrit och gnälligt och det finns en bjudkorg med frukt, alternativt att man frågar efter en frukt/betalar sen, så ser inte jag problemet? varför skulle man inte göra det? Ska man enligt dig då planera in varenda handling och låta bli att spontanhandla fast det ligger på vägen och det fattas grejer hemma, bara för att det är "fult" att ta en frukt som är gratis om ungen är hungrig o gnällig? Det finns väl ingen som åker till en affär och "matar sitt barn med gratisfrukt"? Och om så är fallet så har man det nog väldigt dåligt ställt, EXTREMT dåligt ställt, då kanske man ska sluta sparka på någon som ligger ner och unna dom det?
  • Anonym (Blähää)
    Anonym (Eh) skrev 2016-07-16 16:24:54 följande:

Där jag handlar är det alltid gratis att ta en frukt för barnen. Helt sjukt att föräldrar tar frukt, öppnar kexpaket och jag vet inte allt inne på affären för att barnen ska vara lugna? Pinsamt! Om barnet är hungrig är väl kex inte heller något bra sätt? Som en hund man håller lugn med godsaker? Kanske dags att ha lite framförhållning och ha ätit innan man handlar eller i alla fall tar med något i fall barnen blir hungriga?

Vad duktig du är! Klapp klapp.
  • Anonym (Blähää)
    yllass skrev 2016-07-17 10:42:50 följande:

Word. Hur gjorde man förr egentligen? Lät barnet vänta tills man betalt? OJ vad hemskt för barnet att vänta.... Neeeee det går ju inte!!!

Men lägg av!? Låt folk ta en bjudbanan om det finns. Eller om man scannar varor och öppnar en vatteflaska till sitt törstiga barn. Vad löjlig du är. Såna som dig låter bara bittra..
  • Anonym (Blähää)
    Dorian Ertymexx skrev 2016-07-17 14:04:13 följande:

Fascinerande. Talar man om att betala för arbetslösa eller invandrare tar det hus i helvete, men vi ska alla betala för respektlösa föräldrar? Heh...

Vad svamlar du om? Vem betalar menar du? JAG betalar för allt jag handlar, men tar en bjudbanan till ett barn om det behövs. Vad snackar du om? Vad spelar det för roll om jag öppnar en vattenflaska till ett törstigt barn, som ligger bland våra scanningsvaror som sedan betalas vid utgången. Jag ger mitt barn vatten när denne är törstig. Vad för sorts människa är du?
  • Anonym (Blähää)
    Anonym (Dagisfröken) skrev 2016-07-17 15:02:03 följande:

Har man barn får man göra som man vill, det finns alltid en ursäkt i stil med "men han skriker annars för han är hungrig" som om det vore nån annans fel att ungen är hungrig. Även om det i många fall är ok att ta frukt så ser det förjävla fult ut om alla barnfamiljer går och tar gratis frukt åt barnen! Man gör inte så, inte utan att fråga eller betala. Man tar inte för givet att det är ok att sno en frukt bara för att man har barn!

Passa på att lära ungarna att fråga om lov och tacka för tusan!

...och de flesta betalar, scannar eller ber om lov. Eller tar ur gratiskorgen. Det är ju det bästa för alla, ingen vill väl lyssna på ett gnälligt barn, om man råkar spontanhandla och inte har hunnit med att ta det i beräkningen.
  • Anonym (Blähää)
    Anonym (12345) skrev 2016-07-17 15:13:06 följande:

Vad är det för jävla beteende? Ok om det är från lådan med baner som är till för barnen, men att bara ta lite vad man vill är inte ok. Barnen kan vänta

Som vi redan diskuterat, så kan personal vid ett tillfälle ha okejat, att man tar av de "vanliga" bananerna om bjudbananerna är slut. Tycker du om att lyssna på hungriga, gnälliga barn? Det gör inte jag. Jag uppskattar när föräldrar gör sina ungar nöjda så de håller tyst!
  • Anonym (Blähää)
    Anonym (12345) skrev 2016-07-17 16:34:19 följande:

Ja dom KAN ha gjort det. 

Så barnen ska få som dom vill bara för att dom gnäller? Bra föräldrar osv

Nej, men om barnet är hungrigt pga dålig planering/spontan handling så är det väl sjysst att ge barnet en banan och slippa ett ledset och gnälligt barn?
  • Anonym (Blähää)
    molly50 skrev 2016-07-17 17:09:05 följande:

Fast då åker man väl hem först och ser till att barnet får äta om det är hungrigt,innan man åker och handlar.

Man tar väl inte frukt och sådant utan att betala om det inte är från "bjudlådan" som finns i vissa affärer.Men nu avser väl TS de flräldrar som tar en frukt utan att betala för sig. Dvs inte från "bjudlådan". För det är i så fall en annan sak.

Man får helt enkelt se till att barnet får mat och dricka innan man åker och handlar.

Snatta är aldrig ok,även om man har ett gnälligt barn.

Vilka signaler ger det till barnet då,tror du?

Shit vad detta går runt runt bara.. Vi vet inte om butikspersonal okejat att ta frukt från snnat än bjudkorgen, det gör de oftast. Man kan f.ö inte alltid åka hem och mata barn innan man ska handla, ibland tar man saker på vägen när det behövs (bäst för miljön f.ö) och då blir det som det blir ibland.
  • Anonym (Blähää)
    molly50 skrev 2016-07-17 17:23:33 följande:

Men om personalen okejat att man får ta t ex en frukt så behöver mnán ju inte se skamsen ut om någon tittar på en,eller hur.

Dessutom borde det,i så fall stå en skylt vid frukten att det är ok att ta en om ingen bjudlåda finns.

Har man möjlighet så kan man ju åka och handla innan man hämtar barnen också.

Nej, det behöver man inte. De flesta ser inte skamsna ut tycker jag.

Självklart gör ju de flesta det om de har möjlighet, men ibland har folk inte det. Livet, vettu.
Svar på tråden Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?