Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?

Anonym (b) skrev 2016-07-17 10:16:00 följande:
    Och jag tycker att "varje vettig förälder" låter bli varor som inte är betalda. Omedelbar behovstillfredsställelse på alla plan är varken nödvändigt eller nyttigt för barn över spädbarnsålder.
    Jätteword!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-17 13:49:38 följande:
    Men lägg av!? Låt folk ta en bjudbanan om det finns. Eller om man scannar varor och öppnar en vatteflaska till sitt törstiga barn. Vad löjlig du är. Såna som dig låter bara bittra..
    Fascinerande. Talar man om att betala för arbetslösa eller invandrare tar det hus i helvete, men vi ska alla betala för respektlösa föräldrar? Heh...
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-17 14:10:19 följande:
    Vad svamlar du om? Vem betalar menar du? JAG betalar för allt jag handlar, men tar en bjudbanan till ett barn om det behövs. Vad snackar du om? Vad spelar det för roll om jag öppnar en vattenflaska till ett törstigt barn, som ligger bland våra scanningsvaror som sedan betalas vid utgången. Jag ger mitt barn vatten när denne är törstig. Vad för sorts människa är du?
    En "bjudbanan". Du menar som med "bjudhem" för flyktingar. Tror du på ALLVAR att ingen betalar för den där bananen? Priset för den läggs på för alla andra bananer. Så nej, det är ingen magisk fé som trollar dit bananen åt ditt barn, det är jag och alla andra konsumenter som får betala för att din unge ska få en banan. DET är vad jag "svamlar" om.

Jag är sortens människa som inte tror att folk får något slags specialvillkor i vett och etikett bara för att de klämt ur sig en unge. Den sorten är jag.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-18 07:56:52 följande:
    Ok, kan du bara tipsa om vart man köper vanlig mat, på vägen?
    Alltså, jag vet att man förlorar en viss del av sitt normala tänkande när man har småbarn, förståeligt då man inte får sova och lever ett liv av dräggel och avföring, men för oss som inte lider av sådant så brukar vi planera sådant som att ha med sig mat, dricka och annat som kan behövas. Jag vet, det är en revolutionerande idé, att ha planering och förutseende, men...
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Hallå) skrev 2016-07-18 13:34:18 följande:
    Haha :)
    Blir du lika upprörd när affären skurit upp lite melon och apelsin och satt fram för provsmakning? Eller när någon får smaka en skiva ost i charken? Eller för att inte tala om alla extrapriser??
    Vem tror du betalar för allt det...? Precis, vi, allihopa...
    Grattis frukt till barn är bara ytterligare ett sätt för en affär att locka kunder och vårda sina kundkontakter. För att de tjänar på det såklart. Inget konstigt...
    Då får ALLA ta del av det, inte bara småbarn(sföräldrar). Viss skillnad där. Ponera att de bjöd på smakprover, men bara till, säg, vuxna män. Inga kvinnor, inga barn, inga gamlingar göre sig besvär. Hade du tyckt att det varit helt i sin ordning, att bara en grupp får sådana privilegier, på din bekostnad?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-18 13:35:12 följande:
    Då har du nog missat sånt jag skrivit innan där jag förklarar att vi givetvis har med oss matsäck och mellis om vi ska någonstans, men att ibland stannar man och handlar på vägen hem från någon aktivitet, spontant, och har då kanske redan ätit mellisen för ett bra tag sedan. Du vet, alla lever inte efter schema, och gör spontana saker ibland. Och då är ju en bjudbanan riktigt bra medans man handlar så det hungriga barnet får upp blodsockret lite. Sedan kan man åka hem och äta riktig mat, så slipper man donken och annat äckligt.,
    Ta med ett par extra bananer?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-18 13:52:46 följande:
    Jag sover f.ö 8h/natt och har inte så små barn att de dreglar.
    Haha, skönt det i alla fall! Flört
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Hallå) skrev 2016-07-18 14:38:44 följande:
    Om det hade hållit gubbarna lugna och glada, så ja, absolut :)
    Retar du dig på att pensionärer åker grattis på lokalbussarna och alla studentrabatter också?
    Vet inte var du bor men här åker pensionärer inte gratis. Men nej, det retar mig inte. Det som retar mig är att man inte bekostar lokaltrafiken via skattesedeln helt, då det ju faktiskt gagnar alla (även fundamentalistiska bilister) att fler tar bussen, pendeln eller tunnelbanan. Mindre avgaser, färre bilar på vägarna, mindre trafikstockningar... bra för bilisterna, bra för oss bilfria. Men det är en helt annan fråga egentligen. Lokaltrafiken är just kommunal, alltså gemensam. Bananer på lokala butiken är det inte. :-P
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Ekonom) skrev 2016-07-19 23:13:17 följande:
    Och du tror inte att alla företag som "bjuder" på diverse tilltugg tar höjd för det i sina prissättningar?
    Precis. "There is no such thing as a free meal!"
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Ekonom) skrev 2016-07-20 15:05:03 följande:
    Du tror inte att kundvagnar och golv hade varit mer lättstädade om de inte hade kletats in med diverse gratis-tugg?
    ...eller snor... eller dräggel.... eller både och...
Svar på tråden Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?