• PixieP

Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?

Kan alla sluta snacka larv nu.

Jag har besökt Coop extra Coop forum, ICA nära, Ica maxi, Hemköp och alltid finns en korg bananer som är lite mindre fina och som är gratis för barn.

Så sluta tjata. Ni som är emot att ett barn äter en frukt i affären, ni har säkert problem med att provsmaka vilken skinka, ost eller salami ni vill ha, det gör ni antagligen aldrig.

Ej heller tycker ni det är okej att dricka någon liten tetra i butiken när man är vråltörstig, vilket är konstigt för vad fan har ni med det att göra? Jag betalar ju för mig!

Värre är väl iaf tiggarna som smakar på lös frukt som druvor helt öppet!!!.

• PixieP
    Anonym (Hallå) skrev 2016-07-18 13:34:18 följande:

Haha :)

Blir du lika upprörd när affären skurit upp lite melon och apelsin och satt fram för provsmakning? Eller när någon får smaka en skiva ost i charken? Eller för att inte tala om alla extrapriser??

Vem tror du betalar för allt det...? Precis, vi, allihopa...

Grattis frukt till barn är bara ytterligare ett sätt för en affär att locka kunder och vårda sina kundkontakter. För att de tjänar på det såklart. Inget konstigt...

Haha, säkert vågar de inte be om smakprov på salamin ens. Jag håller med om allt du skrev.

Prioritera kunder -avvisa tiggare.
  • PixieP
    Anonym (Hallå) skrev 2016-07-18 23:10:58 följande:
    Gör ni likadant på restauranger?

Ja! Absolut! Bara för att du inte gör det. Wow alltså, vissa har så jävla svårt för att vissa andra, för dem okända, gör på ett ANNAT sätt än de! Dricker jag en Yoggi Yalla pga lågt blodsocker eller för att jag känner för det, spelar ingen roll, jag betalar för den. Punkt.

Ska du inte ta och fråga mig om jag går på gräsmattan här hemma också?
  • PixieP
    ella84ella skrev 2016-07-19 12:03:28 följande:
    Tråkigt när det händer att man kommer hem och upptäcker att varan man köpt redan öppnats utav någon och till och med provsmakats. .. försöker komma ihåg att dubbelkolla all förpackningar men det ska inte behövas. Och allt äckliga grävande med händer i lösgodis/naturgodiset, barn (och vuxna) som bara ska provsmaka lite och lägger tillbaka det i byttorna om det inte passar. .. Verkar inte som det är folk som fattar skillnad på ditt och mitt och att betala för sig

Eeehhhhh... Jag har säkert levt längre än dig och jag har handlat en jädrans massa gånger och jag måste bara säga : För det första - sortera bort de trasiga produkterna innan du stoppar in dem i din vagn eller korg. För det andra: jag har aldrig, aldrig, aldrig sett någon gräva med händerna i lösgodis eller naturgodis - aldrig, inte en enda gång. Så kanske ligger problemet på ett annat plan? Kanske har du och TS bacillskräck (ni kanske rent av är samma person). Vem vet, men det här verkar vara ett ickeproblem. Sluta, bara sluta.
  • PixieP
    Anonym (Hmmm) skrev 2016-07-19 12:41:36 följande:
    Studera de som plockar lösgodis under ett par timmar en lördag så lär du få nya erfarenheter...

Ja de plockar numera med plastspade överallt där jag handlar!
  • PixieP
    Anonym (Hmmm) skrev 2016-07-19 12:47:11 följande:
    Därför att man inte ska äta i butiken! Det är inte svårare än så. Sen spelar det ingen roll om det är en smörgås som du har tagit med henifrån eller om det är en brun banan som affären bjuder barnen på. Hur kladdig är inte kundvagnen när ni har handlat klart?

HAHAHAHAHAHAHAHA! impressive! Now release your anger!

På min Coop Extra samt en Coop Forum samt Hemköp, alla i Stockholmstrakten, har de varje fredag följande:
    Ostkuber och tandpetare vid ostdisken
    Hoprullade skinkor och salamis vid charkdisken
    Ibland små små rågskorp-chips med en tesked skagenröra
    Uppskuren frukt t ex melonskivor (små) vid frukten, samt naturligtvis fruktkorg till barnen
    Provsmakning av t ex brödsorter med smör eller annat enklare mat t ex tortilla med något på

Måste vara jobbigt att vara fast i en värld från 70talet när vi andra går vidare och ser hur företag och butiker förändras för att maximera vinsten. Det är klart, handlar du bara på willys och Lidl så är det nog som du beskriver.
  • PixieP
    Anonym (Ekonom) skrev 2016-07-20 13:09:19 följande:

Givetvis är det merförsäljning som butikerna hoppas på men i kalkylen måste de ta in merkostnaderna för marknadsföringstricket såsom städning av kladdiga kundvagnar, städning av tappade bananskal, bevakning av påfyllning av bruna gratisbananer eller annan gratisfrukt m m. Så alla kunder är med och betala för alla diverse "gratis"-trick även om man inte nyttjar dessa själv.

Vi har alltså gått ifrån att diskutera om det är rätt att äta/dricka i affären till att diskutera städningen...
    Mooomin skrev 2016-07-20 13:12:14 följande:

Men kundvagnarna måste ju torkas vilket som, samma med golven..?

och igen...
    Anonym (Ekonom) skrev 2016-07-20 15:05:03 följande:

Du tror inte att kundvagnar och golv hade varit mer lättstädade om de inte hade kletats in med diverse gratis-tugg?

Och plötsligt har problemet gått från att beröra folk som äcklas av andras händer på varorna till städningen av butiken. Den enda som kan vara intresserad av denna diskussion är ju städfirman/städarna på butikerna.

Det är jag inte ett dugg intresserad av. De får betalt för att göra ett jobb. Får de större belastning pga smakprov och gratisfrukt får de väl begära mer betalt.
  • PixieP
    Anonym (Ekonom) skrev 2016-07-20 17:09:49 följande:
    Och du tror seriöst att det inte behövs något extra av något för att rengöra ett kladdigt golv mot ett smutsigt golv? Inga extra starka medel eller kraftigare maskiner eller borstar/trasor till maskinen? Jag har i min ungdom städat trappuppgångar och där kan jag lova att det fanns massa olika "smuts" som krävde olika mycket energi och/eller medel. Som någon skrev tidigare; denna tråd har spårat ur. Jag släpper denna tråd nu och går vidare till andra intressanta trådar. Ha ett bra liv alla med eller utan gratisbananer.

MEN... IGEN! Vad har vi konsumenter med detta att göra? Du verkar bara vara riktigt pissed off på att din närlivs inte erbjuder dig något gratis. Låt mig gissa - du har aldrig vågat provsmaka någon ost eller liknande vid charken, right?

Hoppa av din höga häst nu. Sluta jiddra om städning.
Svar på tråden Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?