Anonym (H) skrev 2018-03-06 12:29:44 följande:
Så gjorde jag!
Även om de befann sig i samma rum pga att de känner och umgås i samma kretser så behövde jag inte ens prata med de under hela den dagen. Jag var glad mot de som förtjänade det jag gav full uppmärksamhet åt de som respekterar mig. Inga elaka miner eller nåt jag fokuserade bara på glada andra människor.
Narcissistens reaktion på detta?
Skrik och bråk bakom en stängd dörr "alla behandlar mig illa alla är elaka hon satte den stolen där med flit hon gjorde det det" fast vi betedde oss alla normalt runt henne utåt sett var vi bara på en fest hemma och alla umgicks med olika alla umgås ju inte med alla gillar inte alla man hittar ju de man vill prata med men eftersom jag just,inte valde att prata med henne, så var det som att hennes kväll var förstörd. (För det är mig hon gjorde till sin spegel narcissister ska ju härma någon annan och vilka se ut som de och vara bästa vän med de osv)
Offer offer offer synd om henne för 10 personer pratade med henne men inte 11. Då gick hennes självkänsla i bitar.
Ja kanske eller så straffade hon dig bara. Man vet ju inte om dom utspelen är på riktigt, jag tror mer dom har ett manipulativt syfte, nämligen att påverka andra straffa dig för ditt beteende.
Och tex prata med dig ?nu har du gjort henne väldigt ledsen? och sen ska du veta hur elak du varit för att hon försökte få så många som möjligt tycka det.
Jag tror att allt dom gör är psykologisk krigsföring, även när dom skriker och gråter. Att det inte är på riktigt utan bara ett av alla sätt att dupera.
Men precis, det gör dom iaf arga utan att man behöver göra något annat än att freda sig själv och hålla sig själv glad.