Fiasko till möhippa
Förstår att du känner dig sviken av kompisar som inte alls respekterat dina uttalade önskemål, oavsett hur de menat. Däremot får du som vuxen människa inse att du har ansvar för vad du själv gör. Du valde att dricka spriten, oavsett om det var de som trugade. Du får nog jobba med att leva efter egna önskemål om de är viktiga för dig och inte andras. Det finns pushiga människor, ibland är de rentav närstående. Ibland kan man välja att göra avkall på egna önskemål (och stå för det!) men sådant som är viktigt för dig får du jobba på att säga nej till, för att landa i positioner som martyr, offerkofta och dörrmatta vill nog ingen, vare sig i förhållandet, bland kompisar eller på jobbet.
Att du inte känner för att skratta åt eländet förstår jag tydligt nog. Om du nu väljer att skaka på huvudet och sucka åt det, att bli grymt arg och skälla ut tjejerna eller säga upp bekantskapen väljer du själv. Men att sitta och gråta över det hela mer tycker jag faktiskt inte det är värt. Välj att glädja dig åt bröllopet i stället, när du avgjort om du vill ha med möhippetjejerna eller ej.
Möhippor är för övrigt grymt överreklamerade. Själv informerade jag om att jag inte skulle ha någon (så tråkig är jag att jag tycker de saknar funktion när man redan är sambo) och trevligt med kompisar har jag hellre vid andra tillfällen).