Inlägg från: JohannaWi |Visa alla inlägg
  • JohannaWi

Bf 2017 Kalmar/Öland

Hejhopp! :) var på vårat andra kubtest igår då första gången så var bebis för liten. Vi fick 1:20000 vilket var bra tydligen. Fick nytt datum och har nu istället 10 februari, hade 30 januari först, lite surt att gå tillbaka nästan 2 veckor men vad gör de när bebis mår bra! :) går in i vecka 14 imorgon och nu vill ja bara att magen ska växa så de syns!! :D

• JohannaWi
    Lizzie09 skrev 2016-08-05 18:52:28 följande:
    Hej! Skönt att få bra resultat på kub och att bebis mår bra! :) Förstår att det måste kännas drygt att flyttas nästan två veckor, jag blev flyttad två Dagar och tyckte det kändes mycket, haha.

Myysigt, den kommer nog ploppa ut när som :D Jag går in i vecka 18 idag och magen har växt som sjutton bara på två veckor :D
    Ja det var verkligen trist att bli tillbaka flyttad men då är man mer säker på att de blir efter årskiftet iallafall ;)

Så härligt! Ska ni kolla kön? :)
  • JohannaWi
    Lizzie09 skrev 2016-08-07 18:45:03 följande:
    Ja det har du helt rätt i :D Ja vi kommer kolla kön, jag är så nyfiken så kommer inte kunna låta bli :D Ska ni kolla? Har ni fått tid för rul?
    Haha samma här, ja bara måste veta! Allt blir så mycket enklare, inreda rum och kläder efter kön. Jag är inte så tjejig av mig men blir de en tjej så blir de nog mycket rosa.. :D ja tycker inte de finns så mycket neutrala kläder utan allt är antingen killigt eller tjejigt.. Inte vågat köpa något föräns vi varit på rul. Vi fick tid 2 dagar innan vi åker utomlands i slutet av februari :D har ni fått tid?
  • JohannaWi
    Lizzie09 skrev 2016-08-08 11:18:07 följande:
    Ja precis, det är likadant här :D Har dock börjat köpa lite kläder, kunde inte låta bli! Men som du säger så är det inte så mycket neutralt, och det är oftast rätt tråkiga kläder tyvärr.. Har ni börjat fundera något på namn? :)

Du menar nog augusti eller september va? :D Vad härligt med utlandsresa! Vart ska ni åka? :)

Yes vi har den 22 augusti, så det är två veckor kvar idag :) Känns dock som en hel evighet :P
    Oj, skulle givetvis vara september inte februari haha.
    Vi åker till Kroatien. 2,45 timmars flyg så de blir perfekt :D
    Tiden går rätt snabbt! Jag har några tjej namn men inte killnamn, skitsvårt att hitta unika men fina namn :)
  • JohannaWi
    Lizzie09 skrev 2016-08-10 14:18:58 följande:
    Åh vad härligt, hoppas ni får det riktigt bra :D

Ja visst är det! Vi har det tvärtom, några pojknamn som vi gillar men vi har det svårt med flicknamn :)
    Tack! :D min sambo ratar varenda killnamn jag tycker om så vi får se sen när vi vet kön. Känns som det är en tjej men min sambo tror pojke.. Så är de väl alltid ;) haha
    Längtar så tills vi kan inreda rummet! :D är tillbaka från semester på måndag och är då i v 15, får se om någon på jobbet märker något (mer än cheferna som redan vet) för nu har de blivit en bula.. :) vilken vecka är du i nu?
  • JohannaWi
    Lizzie09 skrev 2016-08-11 11:52:46 följande:
    Haha ja det är likadant här hemma, jag tror på en tjej men sambon säger ofta "han" ;) Längtar som sjutton till ultraljudet, 11 dagar kvar nu! Men det skulle inte förvåna mig det minsta om bebis inte vill samarbeta och inte vill visa upp sig :p

Ja det ska bli så roligt att börja pyssla med sånt! Bor ni i hus eller lägenhet? :) Kul! :D Vad jobbar du med?

Jag går in i vecka 19 imorgon :D
    Jag har själv råkart säga han fler gånger, faller mer in haha..
    Åh vad härligt!! Jag får vänta enda till 22 sep :( ja de skulle vara så typiskt ;) vi har bestämt oss för att skulle dom inte kunna se könet så betalar vi för ett extra ultraljud om de inte är allt för mycket pengar. Vi bor i hus i Smedby! Nidå? :) Jag jobbar på Bilkompani i Kalmar, ansvarar för nybilsleveranser och är servicerådgivare för transportbilar :) vad jobbar du med?
  • JohannaWi
    Lizzie09 skrev 2016-08-14 16:25:38 följande:
    Haha ja det blir nog lätt så! Jag säger mest "den", men gillar inte riktigt att säga det så kommer kännas bättre efter rul att kunna säga hon eller han ;) Förstår att det känns långt bort, hoppas det går fort dit ändå! :) Oh kan man göra det i Kalmar? Vill så gärna veta kön så skulle bli besviken om man inte fick veta, så ett extra ultraljud vore perfekt reservplan!

Okej! :) Vi bor också i hus, på mellersta Öland. I Gärdslösa ungefär :) Flyttade hit i september 2015. Aha vad roligt! Jag jobbar som lärare uppe i Löttorp för nyanlända barn i klass 2, bästa jobb jag haft :)

Får passa på att tipsa om en sluten grupp som har startat på facebook, den är för oss som har bf 2017 och bor i Kalmartrakten :)
    Ja en kompis till mig ville betala för ett extra men de ville inte hennes sambo för dom fick inte riktigt svar vilket kön de va. Kom ut en tjej sen ;)

Härligt!! Men ni trivs på Öland? :)
    Jag blev inlagd av en tjej men har inte gjort det officiellt för jobbarkompisar och andra vänner så jag gick ur de så går ja med sen efter rul när vi tänkt berätta för Facebook och så. Det var ju ingen hemlig grupp :) är med i en annan grupp som är hemlig men de är för februari i hela Sverige :)
  • JohannaWi
    Lizzie09 skrev 2016-08-17 17:49:48 följande:
    Aha okej :D

Ja vi trivs jättebra här, lugnt och skönt men samtidigt nära till stan :) Trivs ni i Smedby? :)

Ah okej, det förstår jag :) Jag har halkat med i flera olika grupper nu, haha. Den för kalmarbor, 3 olika för januaribebisar och en stor för gravida som ska ha under hela 2017 ;)

Fick min tid flyttad för rul föresten! Skulle ju ha haft på måndag, men fick hem ett brev om att det hade blivit flyttat till tisdag istället. Tisdag passade mig inte bra så ringde upp dom, så då fick jag tid nu på fredag istället :D Så helt plötsligt är det bara två dagar kvar! Börjar bli lite nervös, haha
    Härligt! Ja vi trivs jätte bra :) nära till allt.

Är med i två st för februari x) går med i fler sen när vi gjort de officiellt istället :D

Åh vad härligt!! Ja måste vänta länge till :(
  • JohannaWi
    Selina04 skrev 2016-08-18 02:36:22 följande:

Hej tjejer!

Vill inte göra er ledsna och ja hoppas ni stöter på "rätt" bm på rul för långt ifrån alla vill berätta kön. De är jätte tråkigt tycker ja! Men ja hoppas ni får veta =)

För övrigt vill ja säga grattis till er =) hittade in här av en slump.

Våran var jätte trevlig så ja hoppas hon vill säga annars bokar jag ett nytt :) haha

Vart kommer du ifrån? Vilken vecka? :)
  • JohannaWi
    Selina04 skrev 2016-08-18 17:29:44 följande:

Jag har haft två i kalmar som inte velat säga. Dom har nästan blivit sura när man för de på tal. Tyvärr. Ja kan förstå att dom inte kan lämna garantier men om de blivande är nyfikna kan man väl säga liksom =)

Jag är snart klar. V 36 =)

Då blir jag arg... Men dom medel som finns nu för att kunna titta bebis kan dom fan inte dölja de när man vill veta. Är inte deras val..

Vad härligt!! :)
Svar på tråden Bf 2017 Kalmar/Öland